Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ЗАЗ – 1102

Конструктивні особливості шарнірних валів (півосей) автомобіля

Привод передніх ведучих коліс здійснюється двома шарнірними валами – правим і лівим. Конструктивно обидва вали однакові і відрізняються тільки довжиною. Правий вал довший лівого. На стержні правого вала може бути встановлений гаситель крутильних коливань.

Шарнірний вал (правий чи лівий) представляє собою вузол, який складається з двох шарнірів рівних кутових швидкостей – зовнішнього і внутрішнього.

Рис. 13. 29. Шарнірний вал:

а – внутрішній шарнір; б – зовнішній шарнір;

1 – вал шарнірів; 2 – малий хомут; 3 – чохол; 4 – стопорне кільце; 5 – ролик; 6 – голка підшипника; 7 – великий хомут; 8 – стопорне кільце запірної шайби; 9 – трьохшиповик;

10 – запірна шайба голчастого підшипника; 11- відбивач бруду внутрішнього шарніра;

12 – корпус внутрішнього шарніра; 13 – корпус зовнішнього шарніра; 14 – відбивач бруду зовнішнього шарніра; 15 – стопорне кільце; 16 – сепаратор; 17 – кулька; 18 – обойма внутрішня

Зовнішній шарнір складається з корпуса 13, сепаратора 16, внутрішньої обойми 18 і шести кульок 17. В корпусі шарніра і у внутрішній обоймі виконані канавки для розміщення кульок. Канавки в поздовжній площині виконані по радіусу, що забезпечує необхідний кут повороту зовнішнього шарніра. Внутрішня обойма посаджена на шліци вала 1 і утримується на ньому стопорним кільцем 15. При складанні шарніра всі внутрішні поверхні ретельно змащуються спеціальним пластичним мастилом масою 80 г. Мастило, яке залишилось, закладається всередину шарніра. Для захисту шарніра від забруднення на нього надягають гофрований гумовий чохол. Герметичність чохла забезпечується двома стяжними хомутами.

Внутрішній шарнірскладається з корпуса 12, трьох роликів 5, надітих на цапфи трьохшиповика 9, запресованого на шліцьову частину вала 1 шарніра. Трьохшиповик 9 на валу утримується від випадання плоским стопорним кільцем 4. Між роликами і пальцями встановлені голки 6. Осьове переміщення голок і ролика на пальці обмежується запірними шайбами 10, а від випадання з кільця ролик утримується стопорним кільцем 8. У внутрішній частині корпуса 12 виконані сферичні доріжки під ролики, що дозволяє роликам з трьохшиповиком переміщатись в поздовжньому напрямі. Це необхідно для компенсації переміщень, викликаних коливаннями передньої підвіски і силового агрегату. Крім поздовжніх переміщень, трьохшиповик з роликами в корпусі забезпечує необхідний кут повороту внутрішнього шарніра. При складанні в шарнір закладається спеціальне пластичне мастило масою 100 г. Для захисту від забруднень внутрішній шарнір так само, як і зовнішній, захищений чохлом.

 

Рис. 13. 30. Шарніри приводу коліс, диференціал і маточина:

1 – лівий шарнірний вал в зборі; 2 – манжета; 3 – підшипник; 4 – коробка диференціала;

5 – шестерня півосі; 6 – стопорне кільце; 7 – вісь сателітів; 8 – сателіт; 9 – ведуча шестерня спідометра; 10 – правий шарнірний вал; 11 – внутрішній відбивач бруду;

12 – картер зчеплення; 13 – картер коробки передач; 14 – внутрішній відбивач бруду;

15 – фланець маточини; 16 – маточина; 17 – стопорне кільце підшипника; 18 – поворотний кулак; 19 – підшипник маточини; 20 – проміжна шайба; 21 – відбивач бруду поворотного кулака; 22 – зовнішній відбивач бруду; 23 – болт кріплення кульового пальця (клемне з’єднання); 24 – палець кульового шарніра; 25 – відбивач бруду маточини; 26 – болт кріплення фланця; 27 – гайка маточини; 28 – шайба;

а – місце фіксації гайки вдавлюванням юбки гайки в пази вала

 

Шарнірні вали (правий і лівий, рис. 13. 30) шліцьовою частиною внутрішнього шарніра входять в зачеплення півосьової шестерні 5 головної передачі і фіксуються в шестерні стопорним кільцем 6. Зовнішній шарнір шліцьовою частиною з’єднується з маточиною 16 переднього колеса і кріпиться гайкою 27.

Контрольні запитання:

1. Які типи трансмісій за способом передачі енергії використовують на автомобілях?

2. Які функції в трансмісії автомобілів виконують зчеплення?

3. Які типи зчеплень знайшли застосування в трансмісіях?

4. Яка конструкція і принцип дії зчеплення автомобіля ЗАЗ – 1102 ?

5. Які регулювання зчеплення передбачені в процесі експлуатації?

6. Які типи коробок передач найпоширеніші на автомобілях?

7. Як влаштована коробка передач автомобіля ЗАЗ – 1102?

8. Як здійснюється переключення передач?

9. Які функції виконують синхронізатори коробки передач?

10. Яка характеристика і загальна конструкція головної передачі автомобіля ЗАЗ – 1102?

11. Для чого призначений і як працює диференціал?

12. Яке призначення виконують карданні передачі?

13. Які типи ведучих валів (півосей) застосовуються на легкових автомобілях?

14. Які конструктивні особливості мають шарнірні вали (півосі) автомобіля ЗАЗ – 1102?

 

 

Тема 14. Технічне обслуговування силової передачі

 

Технічне обслуговування зчеплення ( автомобіль ЗАЗ – 1102)

 

Після перших 500 км пробігу, а потім через кожні 15000 км пробігу перевірити і при необхідності провести регулювання приводу виключення зчеплення.

Повний хід педалі зчеплення А = 120 мм (рис. 14. 1.) і в процесі експлуатації не регулюється.

Рис. 14. 1. Привод виключення зчеплення:

1 – контргайка; 2 – регулювальна гайка

 

Вільний хід педалі, необхідний для нормальної роботи зчеплення і приводу В = 20...30 мм по центру подушки педалі, при цьому вільний хід кінця важеля 4 вилки виключення зчеплення повинен відповідати 4...6 мм.

Для регулювання вільного ходу педалі необхідно:

· утримуючи наконечник троса ключем за лиску а, відпустити контргайку 1 і, закручуючи чи відкручуючи регулювальну гайку 2, відрегулювати вільний хід педалі;

· після регулювання затягнути контргайку 1.

Перевірити чіткість і плавність роботи зчеплення при рушанні автомобіля з місця і при переключенні передач.

Перевірити повний хід педалі А = 120 мм, що відповідає ходу важеля 4 в 18...20 мм.

 




Переглядів: 941

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Призначення, конструкція і принцип дії карданних передач | Технічне обслуговування коробки передач

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.021 сек.