МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Mark the statements true (T) or false (F)1. The speaker became worried when she realized that she could no longer touch the sea floor. 2. The speaker tried to warn her mother that they were too far from the shore. 3. The speaker was a strong swimmer. 4. The men knew the speaker and her mother were in danger when the mother waved for help. 5. There were more people on the beach when they returned to shore than previously. 6. Swimming to the rocks meant swimming further out to sea. 7. The mother guided her daughter towards the rocks. 8. After they reached land, the girl wanted to speak with everyone about her experience. 9. A rip tide is not dangerous. 10. The speaker wanted ice cream to replenish her energy.
Circle the correct item 1. Which of these alternative titles would BEST express the material in the text? a) "Stranded at Sea" b) "A Day at the Beach" c) "Reaching the Rocks" d) "Saving My Mother's. Life" 2. Why was the mother's call for help ignored? a) They had drifted too far out to be visible from the shore. b) Her family was busy playing on the beach. c) The waves dragged her underwater. d) Her relatives didn't realize she was waving for help. 3. What was the mother's demeanor? a) Nonchalant b) Exasperated c) Composed d) Hysterical 4. Why did they swim to the rocks? a) It was the closest piece of land they could reach before drowning. b) They could no longer see the shore. c) Their family was calling to them from the rocks. d) It wasn't risky to try to reach the rocks. 5. The waves did all of the following EXCEPT … a) pushed them sideways b) pushed them towards the rocks c) pushed them under d) push them further out to sea 6. Which best describes tins piece? a) A nostalgic explanation. b) A suspenseful narrative. c) An apathetic description. d) A witty vignette. 7. Why does the author choose the breaststroke? a) It was the easiest stroke. b) It was the only stroke she knew c) To copy her mother. d) To be able to see the rocks. 8. When the narrator reached land, how did she feel? a) Shaky and exhausted. b) Cold and tense. c) Nauseated and achy. d) Hungry and energetic. 9. Who came rushing towards them? a) Women. b) Children. c) The author's uncles and several other men. d) No one. 10. What was the main reason the mother and daughter almost drowned? a) The daughter was not a strong swimmer. b) The daughter refused to let go of her mother's neck. c) They were caught in a rip tide. d) They were too far away from the shore.
Читайте також:
|
||||||||
|