Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Київ-2004

На допомогу методисту

 

ВИДАВНИЧА ДІЯЛЬНІСТЬ

У МЕТОДИЧНІЙ РОБОТІ

 

Київ-2004

 

 


ЗМІСТ

Передмова

Класифікація видань відповідно до системи стандартів з інформаційної, бібліотечної та видавничої справи ...................................................

Види неперіодичних видань за характером інформації.............................

Вимоги до оформлення посібника (навчально-методичного видання) ....

Рубрикація тексту .....................................•••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Нумерація розділів, підрозділів, пунктів, підпунктів ...............................

Подача табличного матеріалу ........................................•••••••••••••••••••

Правила подачі формул та рівнянь .....................................................

Загальні вимоги до оформлення ........................................................

Способи фіксації інформації.................................

Анотація ..........................................•••••••••••••••••

Тези ............................••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Цитати .........................................•••••••••••••••••••••

Основні вимоги до наукового стилю ...........

Післямова ...................................••••••••••••••••••••••••••••

Список основної літератури ........................................

 

Додаток 1 Структурна схема посібника .......

Додаток 2 Накопичення і фіксація фактів науки і досвіду ......

Додаток З Приклади оформлення обкладинки посібника ..

Додаток 4 Приклади оформлення зворотного боку обкладинки посібника .

Додаток 5 Приклади оформлення бібліографічного опису .......................

Додаток 6 Приклади оформлення анотацій .............

 

Словник ....

 


 

ПЕРЕДМОВА

Професійна підготовка методистів не може обмежуватися тільки

оволодінням фаховими знаннями, уміннями, навичками. Виконуючи професійні функції, методист аналізує, синтезує відповідно продукує новітню наукову інформацію. Це потребує знань хоча б початків системи видавничої, інформаційної та бібліотечної справи, що б уніфікувати підготовку документів та інформацію про них. Необізнаність методистів з основними вимогами до друкованих матеріалів призводить до нівелювання усталених форм і правил, що, в кінцевому рахунку, позначається на сприйнятті й розумінні змісту.

Тому дискусія про те, чи потрібно в процесі підвищення кваліфікації педагогічних працівників вивчати пропедевтичний курс з основ видавничої справи, є безпідставною. Адже стаття або тези, реферат чи методичні рекомендації, посібник чи підручник є інформаційним джерелом. Саме через ці та інші види неперіодичних і періодичних видань методичний працівник надає наукову та методичну допомогу педагогам в організації навчально-виховного процесу, інформує про кращий досвід учителів та навчальних закладів. Ці положення можна було б назвати неоригінальними, якби основи видавничої справи займали належне місце в діяльності методиста й вивчались у достатньому об'ємі на всіх етапах освіти, а не обмежувались лише шкільним курсом культури1 ділового мовлення та стилістики.

Запропоноване навчальне видання орієнтоване на ознайомлення з існуючою класифікацією видань, способами фіксації наукової інформації та основними вимогами до наукового викладу, що, сподіваємося, надасть практичну допомогу методичним працівникам, вчителям, керівникам навчальних закладів у роботі над збиранням й узагальненням наукової інформації. Ураховуючи цільове призначення видання, структурно передбачено блоки як теоретичного опрацювання проблеми, так і практичного спрямування, що дасть змогу продуктивно використовувати розміщені матеріали викладачами системи після диплом мої освіти під час навчання педагогічних працівників на курсах підвищення кваліфікації.

Ключові поняття

Система стандартів з Інформаційної, бібліотечної та видавничої справи; види видань за характером інформації (монографія, автореферат, посібник, підручник, навчальний посібник, навчально-методичний посібник); вимоги до послідовності викладу матеріалів посібника; способи фіксації інформації (анотація, тези, реферат, конспект, цитування); правила оформлення бібліографії; основні вимоги до наукового стилю.

 


'

КЛАСИФІКАЦІЯ ВИДАНЬ ВІДПОВІДНО ДО СИСТЕМИ СТАНДАРТІВ З ІНФОРМАЦІЙНОЇ, БІБЛІОТЕЧНОЇ ТА ВИДАВНИЧОЇ СПРАВИ

Функціональними обов'язками методиста, поряд із вивченням стану викладання навчального предмету та виявленням, узагальненням і поширенням досвіду кращих учителів і шкіл, є надання допомоги вчителям у проведенні навчально-виховної роботи, що здійснюється насамперед шляхом інформування про новітні досягнення педагогічної теорії І практики. Студіювання наукових фактів у соціально-філософських та психолого-педагогічних джерелах дає можливість методисту отримувати й узагальнювати нові відомості. Збирання педагогічної інформації методичним працівником потребує від нього володіння як елементарними знаннями системи стандартів з інформаційної, бібліотечної та видавничої справи, мета якої - уніфікація оформлення документів, так і систематичного удосконалення умінь щодо підготовки навчально-методичної документації та інформації про неї.

За цією Системою видання класифікуються за:

§ цільовим призначенням (офіційні, наукові, науково-популярні, виробничо-практичні, навчальні тощо).

Навчальні видання - це видання, що містять систему відомостей наукового чи прикладного характеру, викладену у формі, що зручна для вивчення і викладання, розраховану для учнів різного віку й рівня навченості, - *

§ матеріальною конструкцією ( книжкове, листове, газетне, буклетне, плакат, комплектне, книжка-іграшка тощо).

Листове видання - видання у вигляді одного чи декількох аркушів друкованого матеріалу будь-якого формату без скріплення. Буклетне видання - листове видання у вигляд одного аркуша друкованого матеріалу, складеного будь-яким способом у два чи три згиби;

§ обсягом (книга, брошура, листівка).

Книга - книжкове видання, обсяг якого понад 48 сторінок.

Брошура - книжкове видання, обсяг якого більше за 4, але не більше як

48 сторінок.

Листівка - обсяг якої від 1 до 4 сторінок;

§ характером інформації ( монографія, авторська дисертація, препринт, посібник, підручник, навчальний посібник, навчально-методичний посібник).


 




Переглядів: 347

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Рішення | ВИДИ НЕПЕРІОДИЧНИХ ВИДАНЬ ЗА ХАРАКТЕРОМ . ІНФОРМАЦІЇ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.