Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Витіснення

Цей механізм захисту був одним з перших, що при­вернув увагу 3. Фрейда, і має давню історію психоана­літичного, клінічного та емпіричного дослідження.

Суттю витіснення є мотивоване забування чи ігно­рування. 3. Фрейд (1915) писав, що суть репресії полягає у тому, що дещо просто видаляється з свідомо­сті й утримується на дистанції від неї". Якщо вну­трішній стан чи зовнішні обставини неприємні чи зда­тні призвести особистість до збентеження або внутрі­шнього конфлікту, можливо «відправлення» їх до не­свідомого. Це поширюється на весь досвід людини, на афекти, пов'язані з досвідом, на фантазії та бажання, які асоціюються, з досвідом.

Але не усі труднощі, пов'язані із спогадами, являють собою репресію. Це стосується лише тих випадків, коли очевидно, що думка, почуття чи сприйняття чого-небудь стають неприйнятними для усвідомлення через здатність завдати неспокою. Тоді вони є. підґрунтям дії захисту.

Н. Мак-Вільямс виділяла 3 варіанти прояву репре­сії, в яких можна розгледіти базальну адаптаційну природу цього процесу.

1. Важкі глибокі випадки забування незносної травми

Прикладом може бути такий досвід насильства, пі­сля якого жертва нічого не може згадати. Людина не здатна згадати конкретні шокуючі події, які завдають болю, але вона знаходиться під тиском надокучливих спалахів спогадів про них. Цей феномен Фрейд назвав поверненням того, що репресоване («возвращением репрессированного» — рос.).

2. Процеси, нормальні з точки зору розвитку та такі, що дозволяють дитині відмовитися від інфанти­льних прагнень, шукати об'єкти любові та прихиль­ності поза сім'єю

Репресія — засіб, за допомогою якого дитина спра­вляється з нормальними з точки зору розвитку, але не­здійсненими бажаннями. Наприклад, бажання усуну­ти одного з батьків та самому володіти іншим. Дитині забороняють проявляти свій потяг, тоді відкритий йо­го прояв загальмовується, дії припиняються через страх покарання. Дитина поступово навчається відси­лати своє бажання у підсвідоме. Людина, стаючи до­рослою, не пам'ятає дитячі переживання, але вони ви­кликають тривогу, відчуття деякої небезпечності.

3. Тривіальні та часто забавні випадки

Найчастіше це тимчасове забування імені людини, інформації, що має деяке несвідоме негативне ставлен­ня до цієї людини, тощо (тобто те, що З. Фрейд на­звав «психопатологією звичайного життя»).




Переглядів: 475

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Практична робота № 22. Механізми психологічного захисту | Регресія

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.021 сек.