МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ВитісненняЦей механізм захисту був одним з перших, що привернув увагу 3. Фрейда, і має давню історію психоаналітичного, клінічного та емпіричного дослідження. Суттю витіснення є мотивоване забування чи ігнорування. 3. Фрейд (1915) писав, що суть репресії полягає у тому, що дещо просто видаляється з свідомості й утримується на дистанції від неї". Якщо внутрішній стан чи зовнішні обставини неприємні чи здатні призвести особистість до збентеження або внутрішнього конфлікту, можливо «відправлення» їх до несвідомого. Це поширюється на весь досвід людини, на афекти, пов'язані з досвідом, на фантазії та бажання, які асоціюються, з досвідом. Але не усі труднощі, пов'язані із спогадами, являють собою репресію. Це стосується лише тих випадків, коли очевидно, що думка, почуття чи сприйняття чого-небудь стають неприйнятними для усвідомлення через здатність завдати неспокою. Тоді вони є. підґрунтям дії захисту. Н. Мак-Вільямс виділяла 3 варіанти прояву репресії, в яких можна розгледіти базальну адаптаційну природу цього процесу. 1. Важкі глибокі випадки забування незносної травми Прикладом може бути такий досвід насильства, після якого жертва нічого не може згадати. Людина не здатна згадати конкретні шокуючі події, які завдають болю, але вона знаходиться під тиском надокучливих спалахів спогадів про них. Цей феномен Фрейд назвав поверненням того, що репресоване («возвращением репрессированного» — рос.). 2. Процеси, нормальні з точки зору розвитку та такі, що дозволяють дитині відмовитися від інфантильних прагнень, шукати об'єкти любові та прихильності поза сім'єю Репресія — засіб, за допомогою якого дитина справляється з нормальними з точки зору розвитку, але нездійсненими бажаннями. Наприклад, бажання усунути одного з батьків та самому володіти іншим. Дитині забороняють проявляти свій потяг, тоді відкритий його прояв загальмовується, дії припиняються через страх покарання. Дитина поступово навчається відсилати своє бажання у підсвідоме. Людина, стаючи дорослою, не пам'ятає дитячі переживання, але вони викликають тривогу, відчуття деякої небезпечності. 3. Тривіальні та часто забавні випадки Найчастіше це тимчасове забування імені людини, інформації, що має деяке несвідоме негативне ставлення до цієї людини, тощо (тобто те, що З. Фрейд назвав «психопатологією звичайного життя»).
|
||||||||
|