МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Практична робота № 22. Механізми психологічного захистуМета: закріпити теоретичні знання з теми «Характеристика і специфіка застосування психологічних методів у соціальній роботі»; формувати практичні вміння використання психодіагностичних методик; спонукати до самопізнання. Практичне завдання: За допомогою спеціальної методики визначте механізми психологічного захисту, що є для Вас найбільш характерними.
Методичні рекомендації: Тест виявлення захисних механізмів LSI Р. Плутчика був створений у співробітництві з Г. Келлерманом та Х. Р. Контом п 1979 році. Цей опитувальник є логічним продовженням оригінальної теорії, розробленої Р. Плутчиком, яка розглядає захисні механізми в контексті еволюційної структури та вважає їх похідними від емоцій. Психоеволюційна теорія вперше була опублікована в 1958 році. На думку Р. Плутчика, емоції — еволюційні поведінкові засоби адаптації, які підвищують шанси організмів на виживання. Автор виділяє 8 базисних адаптивних реакцій, які є прототипами 8 базисних емоцій, а в комбінаціях — усіх існуючих емоцій. Базисними емоціями є страх, гнів, радість, довіра, горе, відраза, очікування, подив. Існує зв'язок між емоціями та механізмами психологічного захисту — кожній емоції відповідає один з 8 варіантів психологічного захисту. Психологічний захист (за Плутчиком) — послідовне викривлення когнітивної та емоційної складових образу реальної ситуації з метою зменшення емоційного напруження, яке загрожує індивідові у випадку повного та адекватного відображення реальності. «Задіяння» психологічного захисту послаблює надмірно інтенсивні емоційні реакції і підтримує соціально адекватні відносини. Мета психологічного захисту: · звільнення індивіда від неузгоджених поштовхів до дій та амбівалентних почуттів; · запобігання усвідомленню небажаних та хворобливих змістів; · скасування тривоги та напруження або пом'якшення незадоволення. Психологічні захисти регулюють переживання, експресію та поведінку на базі таких емоцій: регресія — подиву, заміщення — гніву, заперечення — довіри, витіснення — страху, проекція — відрази, компенсація — горя, реактивне утворення — радості, раціоналізація — очікування. Часте переживання цих емоцій та використання відповідних захистів є підґрунтям формування певних рис характеру особистості: · регресія (механізм захисту) — подив (емоція) — наївність та непослідовність (риси характеру); · заміщення (механізм захисту) — гнів (емоція) — агресивність; · заперечення — довіра — соціабельність; · витіснення — страх — невпевненість; · проекція — відраза — підозрілість; · компенсація — горе — депресивність; · реактивне утворення — радість — товариськість; · раціоналізація — очікування — раціональність. Читайте також:
|
||||||||
|