Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Практична робота № 22. Механізми психологічного захисту

Мета: закріпити теоретичні знання з теми «Характеристика і специфіка застосування психологічних методів у соціальній роботі»; формувати практичні вміння використання психодіагностичних методик; спонукати до самопізнання.

Практичне завдання:

За допомогою спеціальної методики визначте механізми психологічного захисту, що є для Вас найбільш характерними.

 

Методичні рекомендації:

Тест виявлення захисних механізмів LSI Р. Плутчика був створений у співробітництві з Г. Келлерманом та Х. Р. Контом п 1979 році. Цей опитувальник є логічним продовженням оригінальної теорії, розробленої Р. Плутчиком, яка розглядає захисні меха­нізми в контексті еволюційної структури та вважає їх похідними від емоцій.

Психоеволюційна теорія вперше була опублікована в 1958 році. На думку Р. Плутчика, емоції — еволю­ційні поведінкові засоби адаптації, які підвищують шанси організмів на виживання. Автор виділяє 8 ба­зисних адаптивних реакцій, які є прототипами 8 бази­сних емоцій, а в комбінаціях — усіх існуючих емоцій. Базисними емоціями є страх, гнів, радість, довіра, го­ре, відраза, очікування, подив. Існує зв'язок між емо­ціями та механізмами психологічного захисту — кож­ній емоції відповідає один з 8 варіантів психологічно­го захисту.

Психологічний захист (за Плутчиком) — послідо­вне викривлення когнітивної та емоційної складових образу реальної ситуації з метою зменшення емоційно­го напруження, яке загрожує індивідові у випадку по­вного та адекватного відображення реальності. «Задіяння» психологічного захисту послаблює надмірно ін­тенсивні емоційні реакції і підтримує соціально адек­ватні відносини.

Мета психологічного захисту:

· звільнення індивіда від неузгоджених поштовхів до дій та амбівалентних почуттів;

· запобігання усвідомленню небажаних та хвороб­ливих змістів;

· скасування тривоги та напруження або пом'як­шення незадоволення.

Психологічні захисти регулюють переживання, екс­пресію та поведінку на базі таких емоцій: регресія — подиву, заміщення — гніву, заперечення — довіри, ви­тіснення — страху, проекція — відрази, компенсація — горя, реактивне утворення — радості, раціоналіза­ція — очікування. Часте переживання цих емоцій та використання відповідних захистів є підґрунтям фор­мування певних рис характеру особистості:

· регресія (механізм захисту) — подив (емоція) — наївність та непослідовність (риси характеру);

· заміщення (механізм захисту) — гнів (емоція) — агресивність;

· заперечення — довіра — соціабельність;

· витіснення — страх — невпевненість;

· проекція — відраза — підозрілість;

· компенсація — горе — депресивність;

· реактивне утворення — радість — товариськість;

· раціоналізація — очікування — раціональність.


Читайте також:

  1. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  2. II. МЕХАНІЗМИ ФІЗІОЛОГІЧНОЇ ДІЇ НА ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ.
  3. II. Самостійна робота студентів.
  4. III. Практична частина.
  5. IV. ВИХОВНА РОБОТА В КЛАСІ
  6. IV. ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ.
  7. IV. Науково-дослідницька робота.
  8. IV. Практична робота.
  9. IV. Практична частина
  10. IV. Робота над темою уроку
  11. Qорганізаційне середовище, в якому виконується робота
  12. V Процес інтеріоризації забезпечують механізми ідентифікації, відчуження та порівняння.




Переглядів: 811

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Практична робота № 21. Програма роботи гуртка | Витіснення

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.