МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Практична робота № 21. Програма роботи гурткаМета роботи:закріпити теоретичні знання з теми «Організація гурткової роботи»; розвивати професійне мислення; формувати вміння організовувати та планувати соціальну роботу з конкретною категорією клієнтів. Практичне завдання: Складіть програму роботи гуртка на один рік та план-конспект одного з занять гуртка. Методичні рекомендації: Гурток — це організація діяльності дітей, юнацтва, дорослих за їх інтересами, схильністю на добровільних засадах. За своїм змістом та результатами діяльності гуртки можна об'єднати за такими напрямками: Суспільно-політичні: вивчення правових знань, міжнародних відносин, історії, економічних знань тощо; Виробничо-технічні: моделювання, конструювання, проектування, комп'ютерної техніки тощо; Природно-наукові: космонавтики, математики, фізики, краєзнавчі, квіткознавчі та інші; Колекційно-зборові: філателісти, філофоністи, філокартисти, нумізмати, меломани та інші; Фізкультурно-оздоровчі: хокей, футбол, радіоспорт, туризм тощо; Художньо — мистецтвознавчі: історії мистецтва (театру, кіно, образотворчого мистецтва та ін.), театр, балет, вокал, хор, естрадне мистецтво, живопис, графіка, скульптура, різноманітні види декоративно-ужиткового мистецтва (декоративний розпис, різьблення по дереву, вишивка та багато інших). Залежно від обраного напрямку діяльності гуртка, умов його організації, мети та бажаних результатів діяльності визначається термін навчання. Він може плануватись на 1 — 2 роки, коли, наприклад, гурток організований при палаці творчості, або на 2-3 тижні в умовах табірної зміни. Тривалість самого заняття залежить від вікових особливостей групи, але у зв'язку з тим, що у гуртку можуть навчатися діти різних класів (з 1 по 4), термін заняття обирається з урахуванням вікової більшості дітей, а це — від години до двох. Це час, за який можна вирішати всі навчальні завдання. Структура заняття гуртка, як підтверджує практика і досвід керівників, складається з декількох частин: 1. Обміркування мети та завдань заняття, а також питань, що допомагатимуть створенню оптимальних взаємостосунків у колективі, що сприятимуть початку діяльності, швидкому включенню до пізнавального процесу, який би максимально задовольняв інтереси дітей. 2. Залежно від поставлених завдань керівник сам готується до заняття. Знання конкретного матеріалу, що стосується даної теми, підготовка наочності, технічних засобів, плану даного заняття. Керівник сам вивчає нову літературу, добирає цікаві питання, яскраві приклади та ін. 3. Підготовка гуртків до заняття і забезпечення необхідним матеріалом та інструментами, літературою, зразками роздаткового матеріалу та ін. 4. Початок заняття. Організація уваги дітей, зняття психологічної напруги, підготовка до сприйняття нових знань та умінь. Початок заняття, перш за все, організує увагу дітей. Керівник своїми методами і прийомами знімає психологічну напругу з дітей, готуючи їх до сприйняття нових знань та уміння. 5. Інструкція, розв'язання завдань, розповідь та інші форми організації діяльності гуртків, що відповідають меті заняття. 6. Самостійна діяльність вихованців полягає у безпосередньому виконанні завдань на цьому занятті. Саме на цю частину планується приблизно 2/3 від усього часу. Вихованці у ході самостійної роботи пробують сили у творчому пошуку, вони здобувають практичні навички бачити незвичайне у звичайному. Діти повинні відчувати задоволення від результатів своєї роботи. З метою підвищення інтересу гуртківців до діяльності використовуються різноманітні розважальні прийоми: ігри, змагання, «романтичні подорожі, «фантастичні проекти і т. ін. У процес діяльності інколи вносяться дослідницькі елементи. Розвитку творчості, безперечно, буде сприяти і вивчення різноманітної літератури. Привчання до самостійної роботи з літературними джерелами стає базою для подальшої професійної діяльності. Зміст роботи гуртка обов'язково планується керівником згідно з наявними програмами, але він може скласти і свою авторську програму. Тоді вона затверджується відповідними інстанціями (керівником клубу, будинку творчості та ін.). Програма — це документ, на основі якого будується вся діяльність гуртка. Це зміст його роботи. Як правило, програма містить у собі такі розділи: пояснювальна записка, в якій треба довести актуальність діяльності гуртка, сформулювати мету, завдання, вказати, які функції цієї діяльності у виховному процесі.У цій частині треба вказати термін, на який розраховане навчання (1-2 роки), скільки разів на тиждень плануються заняття та їх тривалість. Треба відбити в годинах і розподіл занять на теоретичні та практичні. Другий розділ програми — це розкриття змісту занять, в якому слід назвати теми теоретичних і практичних занять. На кожну тему визначається кількість годин, оскільки одна тема може вивчатися протягом декількох занять. Завершуючи програму, необхідно додати список спеціальної літератури з даного питання. Беручи за основу програму, керівник гуртка складає календарний план роботи на один рік. Календарний план забезпечує послідовність вивчення матеріалу і організації діяльності у певній системі. Він допомагає зорієнтуватися, щоб підготувати до занять, яке потрібно обладнання і дає змогу бачити перспективу реалізації мети занять. З цим планом бажано ознайомити і дітей. У тому випадку, коли колектив гуртківців досить обізнаний у своїх проблемах, він може складатися за їх участю і бажанням. Для організації навчально-виховного процесу не досить знати тему заняття. Керівник має спланувати кожне окреме заняття, висвітлюючи у цьому плані ряд питань як навчальних, так і виховних. Цей план носить назву «План-конспект заняття». Навчальна мета передбачає, що кожен гуртківець оволодіє системою знань і вмінь у тій чи іншій галузі науки, техніки, мистецтва, спорту та ін., а також формування певних пізнавальних умінь і навичок, інтелектуальних і спеціальних, та уміння оперувати ними у різних ситуаціях. На одне заняття ставиться конкретне завдання — чому можна навчити, чи розвинути і виховне спрямування. Хід заняття. Саме заняття складається з низки видів роботи, як керівника, так і гуртківців: · інструкція або роз'яснення практичної діяльності; · практична робота гуртківців під керівництвом педагога; · підведення підсумків чи аналіз виконаної роботи; · завдання для самостійної домашньої роботи гуртківців (виконання практичних робіт, написання рефератів, вивчення спеціальної літератури). Рекомендована література: 1. Вчитель — вчителю, учням та батькам: Літній оздоровчий табір (пришкільний та ін.) [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://teacher.at.ua/publ/42-1-2 2. Лифаренко М. О. Організація гурткової роботи в освітньо-виховному середовищі [Текст] // Організація навчально-виховного процесу: З досвіду роботи вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації. — 2007. — №11. — С. 275-285 3. Технології соціально-педагогічної роботи [Текст]: Навчальний посібник / За заг. ред. проф. А. Й. Капської. — К., 2000. — 372 с. [с. 336-352]
Читайте також:
|
||||||||
|