Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Практична робота № 20. Соціальна реклама

Мета роботи:закріпити теоретичні знання з теми «Виготовлення та розміщення соціальних рекламних матеріалів»; формувати практичні навички встановлення зв’язків із громадськістю.

Практичне завдання:

Розробіть соціальну рекламу, спрямовану на пропагування здорового способу життя у одній із запропонованих форм: буклет, плакат, відеоролик.

Методичні рекомендації:

Мета реклами — прагнення переконати споживачів інформації в необхідності певної поведінки: звертання до певного виду соціальних послуг, звертання до послуг даної установи, а не до послуг її конкурентів, спонсорська активність і т.д.

Існує велика кількість типів реклами: запрошення, бланк листа, візитка, реклама на будівлях, газетна реклама, закладка для книжки, календарі, рекламна листівка, обкладинка, поліетиленовий пакет, реклама на транспорті, рекламні щити, сувенір-реклама тощо. Реклама найбільш ефективна при одночасному використанні різноманітних її видів.

Типові розділи реклами: графічна частина, слоган (рекламний девіз, лозунг, зачин), інформаційний блок, діапазон запропонованих послуг, спонукання потенційного клієнта (спонсора, партнера) до дії, адреса і зв'язок, елементи фірмового стилю.

Професіонали давно навчилися поєднувати переваги графіки і тексту і компенсувати їхні недоліки. Більш того, чого не можна чи важко домогтися за допомогою тексту, те легко вдається виконати в графіці.

Так, для того, щоб підкреслити солідність і обґрунтованість установи, що в тексті зробити складно (тому що читачі перенаситилися обіцянками типу «ми надійні помічники», «ми з вами скрізь і завжди», «ми гарантуємо високу якість обслуговування», «аналогів не має» і т.д.), можна спробувати використовувати графіку — наприклад, розташувати текст на тлі будинку, у якому і розміщений соціальний центр (у випадку, якщо він широко відомий в місті).

Після графічного рішення проблеми необхідно звернутися до слогану, оскільки, як показує досвід, більшість людей звертають увагу саме на графіку і слоган, чим на текст реклами. Призначення слогана — спонукання до дії, тому що наше внутрішнє «Я» вимагає точних інструкцій: «Кожного що звернувся — підтримаємо», «Центр «Родина» — надійний партнер» і ін. Бажано уникати надмірно щедрих обіцянок.

Після графічного вирішення проблеми необхідно звернутися до слогану, оскільки, як показує досвід, більшість людей звертають увагу саме на графіку і слоган, ніж на основний текст реклами. Призначення слогану — спонукання до дії, бо наше внутрішнє «Я» потребує точних інструкцій: «Ми підтримаємо кожного, хто звернеться», «Центр «Сім'я» — надійний партнер», «Разом — заради розвитку».

У ході реалізації рекламної стратегії варто враховувати такі типові помилки:

• продукція соціальної реклами спрямована на дуже вузького споживача і замовника, а реалізується, розповсюджується на широкий загал;

• зміст рекламного чи інформаційного матеріалу справляє негативне, песимістичне враження;

• при створенні плакату використовується менше, ніж 3 кольори (створюється враження, що це прапор);

• використовуються контрастні, важкі для сприйняття кольори (жовтий; фіолетовий);

• у пропагандистських за змістом матеріалах використовуються темпі кольори, холодні тони;

• рекламний матеріал перенасичено дрібними, несуттєвими деталями;

• порушується тендерна рівновага, не представлені інтереси осіб різної статі.

Ідеальної реклами, яка подобається всім і завжди, яка спонукує до дії кожного, не існує. Але будь-яку рекламу можна поліпшити. І.Л. Вікентьєв пропонує контрольні питання для перевірки ефективності реклами, зокрема:

1) чи не відволікає реклама увагу читачів від рекламованої поведінки?

2) яку психологічну позицію, за пропозицією автора реклами, повинний зайняти потенційний клієнт, спонсор і т.п.:

людина, якою маніпулюють та повчають;

рівноправний партнер;

вільна людина, що самостійно робить свій вибір?

3) з ким порівнюється читач (підвищений чи знижений образ)?

4) які виразні засоби використовуються в рекламному тексті:

повтори (бажано мати не більше 2-4 повторів одного елемента);

ритм;

риторичні питання;

діалог;

темп проголошення рекламного тексту;

відсутність «заумних» фраз і слів;

асоціації, як бажані, так і, можливо, небажані, котрі можуть виникнути в читача?

Так, назва «Лада» для машини марки «Жигулі», що поставляється на експорт, пояснюється тим, що в європейських мовах слово «жигало» означає «сутенер, чоловік, який живе на утриманні»;

5) чи спонукує до дії текст реклами?

6) чи існує зрозуміла схема (послідовність, алгоритм) дій: до кого конкретно, коли і як звернутися?

7) чи зазначена адреса і маршрутна схема (якщо рекламується організація).

Центральним елементом у всій рекламній діяльності є «рекламне звер­нення». Воно є засобом передачі інформації у формі тексту від комунікатора (рекламодавця) до споживача (адресата).

Складання тексту реклами, підготовка ілюстративного матеріалу та створення макета — це різні види діяльності, пов'язаної з творчим етапом розробки реклами, і виконуються вони, звичайно, різними людьми, що спеціалізуються на чомусь одному. Складанням текстової основи реклам­ного повідомлення — письмового викладу найбільш важливих аргументів і закликів, що повинні допомогти вирішити поставлені завдання, а також супровідних написів і заголовків займаються «текстовики». Підготовка ілюстрацій — це, як правило, робота художника. Створення загального макета реклами є діяльністю зі збору всіх частин разом, і ця частина роботи організується по-різному, залежно від засобів поширення інфор­мації (реклама на каналах теле-, радіомовлення чи в друкованому виг­ляді).

До змістовної частини рекламного повідомлення відносяться: ідея, тема й основний текст.

Ідея. Щоб рекламу помітили, потрібна ідея, і непроста, а сильна, гарна, добротна ідея. Без неї реклама залишається непоміченою. Вва­жається, що блискуча ідея присутня тільки в одному із сотні рекламних повідомлень, а то й рідше.

Рекламісти та психологи рекомендують конкретні кроки для ефектив­ного вибору рекламної ідеї:

· перший крок заснований на чіткому проходженні «першого закону закоханості в товар». У силу звичності для виробника свого товару мож­на випустити з уваги властивості, що здатні привернути увагу споживачів і стати основою рекламної кампанії. Тому перший крок — скласти перелік привабливих властивостей товару чи послуги;

· другий крок — після складання списку привабливих властивостей товару необхідно вивчити вигоди чи мотиви, що можуть спонукати спо­живача купити товар, тобто провести мотиваційний аналіз;

· третій крок — після проведення мотиваційного аналізу необхідно оцінити переваги фірми та купівельні мотиви з погляду вимог ринку.

Тема. Ці три кроки дають можливість приступити до формулювання рекламної теми. При цьому необхідно строго підпорядковуватися «друго­му закону закоханості в товар»: якщо виробник постійно живе своїм товаром і захоплюється його унікальною властивістю, то середній потен­ційний споживач сам по собі навряд чи буде відчувати хоч найменшу наснагу і гаряче бажання купити цей товар, тому що він не знає низки переваг даного товару. Дотримання цього закону дозволяє зробити так, щоб споживач запам'ятав хоча б назву цього товару і пов'язав його з найбільш важливою його якістю і з основним мотивом для купівлі.

Сформулювавши основну рекламну тему, варто пам'ятати про два основні правила реклами:

· правило стабільності — протягом рекламної кампанії не можна зміню­вати основну тему, її девіз і образ;

· повторюваність — чим більше число разів повторюється реклама, тим більша імовірність того, що її запам'ятають, і вона досягне мети.

Іноді буває, що в рекламних повідомленнях допускається багато­темність. Звичайно, це заважає сприйняттю рекламного тексту. Текст має роз'яснити:

· що являє собою продукт чи послуга;

· чим вони будуть корисні споживачеві;

· де їх можна одержати;

· скільки це коштує;

· як можна їх отримати (що треба для цього зробити).

Основний текст рекламного оголошення. За характером повідомле­ння і сприйняття реклами споживачем рекламні тексти можна розділити на аргументовані, емоційні, тексти-новини, тексти-заяви, художньо-образні тексти, особисті звертання і сюжетні оповідання.

Рекламний текст повинен мати ряд якостей: бути потрібним і цікавим для споживача, зацікавити його чимось особливо привабливим і т. д.

До цих основних вимог рекламного тексту з метою підвищення ефек­тивності рекламного впливу на споживача психологи відносять наступні правила:

1. Краще не застосовувати гіпербол та узагальнень, а використовувати замість цього більше конкретних фактів. Шанс на успіх рекламного по­відомлення дедалі зростає зі збільшенням у ньому числа фактажу. Кожне рекламне оголошення повинне містити повний опис продукту чи послуги. Споживачі не будуть читати серію оголошень про той самий продукт. По­трібно виходити з того, що кожне оголошення — це єдиний шанс, що є у вас, щоб продати ваш продукт читачеві — зараз чи ніколи.

2. У рекламний текст варто завжди включати відгуки з боку іншої людини, схожої за всіма показниками на цільову аудиторію впливу. Лю­дина схильна довіряти думці іншої людини більше, ніж безіменному авто­рові тексту реклами. Відгук знаменитості значно піднімає інтерес спожи­вача до товару, якщо він написаний чесно, йому в основному вірять. Чим популярніша знаменитість, тим більше читачів можна залучити до реклам­ного повідомлення. Інший успішний прийом полягає в тому, щоб дати читачеві корисну пораду чи зробити послугу. Це залучає на 75% більше читачів, ніж рекламний текст, що просто описує продукт.

3. Необхідно уникати «високих» слів і витонченого літературного стилю — це відволікає від самого предмета опису.

4. Текст реклами повинен бути зрозумілим, бажано писати рекламу тією мовою, якою споживачі користуються повсякденно.

Психологи також установили певні закономірності сприйняття рек­ламного тексту залежно від його графічного виконання:

· при розробці макета важливо враховувати, що місце згину частково спотворює інформацію і текст;

· текст повинен викликати й обов'язково утримувати увагу читача. Око автоматично відкидає суцільний довгий текст, не розбитий на абзаци, без шрифтових виділень і підзаголовків;

· необхідно використовувати шрифт, який розміром не менше того, що використовує дана газета для своїх звичайних матеріалів;

· текст, набраний великими і малими літерами, сприймається краще, ніж літерами однакового розміру;

· жирний шрифт викликає відчуття ваговитості, масивності, надійності товару, а тонкий підкреслює його добірність і точність;

· краще сприймаються чорні букви на жовтому тлі, зелені й черво­ні — на білому;

· горизонтальні лінії букв викликають відчуття ваги, діагональні спо­нукають до руху;

· текст з обрамленням привертає більш пильну увагу, ніж без нього;

· текст, укладений у квадрат чи коло, викликає відчуття впевненості;

· текст, обрамлений трикутником, поставлений на одну з його вер­шин, стимулює дію;

· думають, що найбільш читабельний текст — надрукований шрифтом 10-12 розміру через два інтервали;

· світлі та бліді елементи рекламного повідомлення краще розміщати у верхній, а темні й важкі — в нижній частині сторінки;

· якщо реклама за розмірами менша сторінки, то краще використову­вати вертикальне розташування.

При розробці дизайну слід використовувати:

· діагоналі — для створення враження руху, моці та швидкості;

· вертикалі — для демонстрації переваги, величі й сили;

· горизонталі — для створення відчуттів спокою та урівноваженості чи солідності, надійності й респектабельності.

У текстах рекламних повідомлень корисно уникати: -

· заголовків, написаних великими буквами;

· зворотного шрифту;

· курсиву чи декоративних типів шрифтів;

· заголовків чи тексту, нанесеного поверх картинок;

· занадто великої відстані між буквами та словами, усе повинно бути компактно;

· строго геометричного розташування елементів — це ускладнює сприй­няття, корисна легка асиметрія розташування елементів;

· використання тексту, що обтікає зображення — це різко знижує його читабельність, ліва межа тексту повинна бути рівною.

Для реалізації викладених вимог і рекомендацій необхідно знати на­ступне співвідношення розмірів шрифту й інших образотворчих елементів та відстані, на яких вони можуть бути добре помітними й зручно читатися:

 

Читання на відстані Розмір шрифту, який рекомендується
1 метр 7 мм
3 метри 15 мм
5 метрів 25 мм
10 метрів 40 мм
15 метрів 70 мм

 

Психологи рекомендують також використовувати наступні компози­ційно-графічні методи реклами:

Прийом «Результат». Цей прийом покликаний наочно показати на графіку результати, досягнуті фірмою-рекламодавцем. У цих цілях не­обхідно:

· у рекламному матеріалі товар показувати в дії;

· показувати характерну для впізнавання деталь товару чи послуги, що має у споживачів позитивний стереотип;

· результат показувати на схемі методом порівняння: «Було — ста­ло!», «У них-у нас!»;

· використовувати мало усвідомлюваний у споживача «ефект перене­сення», коли, наприклад, дорогий чи екологічно чистий продукт проек­тується на об'єкти, що розташовані на передньому плані.

Прийом «Підставлення споживача в нову позицію»:

· зображується активний герой (товар чи послуга), якому хочеться наслідувати (придбати);

· споживач за допомогою графіки підставляється в позицію активно­го діяча;

· споживач ставиться в позицію «підключення» до вже початої, три­ваючої дії, яка триває;

· результат показується на фоні, який формує у споживача відповід­ний настрій;

· будь-яка людина автоматично підставляється у вигідну позицію «ха­зяїна», «батька» у рекламних матеріалах, де присутні діти, приручені людиною звірі;

· споживач «підключається», «приєднується», коли в рекламному по­відомленні подана красива людина взагалі, але в особливо виграшній ситуації.

Заголовок — найбільш важливий елемент більшості рекламних оголо­шень. Це телеграма, за якою люди судять, читати рекламний текст чи ні. У середньому, в п'ять разів більше людей читають заголовки, ніж основ­ний текст рекламного повідомлення.

Для написання ефективного заголовка необхідно до­тримуватися певних правил:

1. Заголовок — це основа рекламного оголошення. Ним треба скорис­татися, щоб залучити читачів — перспективних споживачів рекламованого продукту чи послуги. І, навпаки, не можна згадувати в заголовку нічого такого, що може виключити окремих читачів із числа потенційних спожи­вачів продукту.

2. Кожен заголовок повинен бути спрямований до інтересів самого читача. Він має обіцяти користь.

3. Завжди намагатися вводити новини в заголовки, тому що спожи­вач завжди очікує нових послуг чи нових шляхів розв'язання своїх про­блем, чи нових змін у старому. Існує два найбільш дієвих слова, які можна використати в заголовку: «безкоштовний» і «новий».

4. Іншими словами та висловами, що роблять чудеса, є наступні: як, раптово, зараз, сповіщаємо, надаємо, осьде, тільки що надійшов, важли­вий напрям, поліпшення, разюче, сенсаційне, видатне, революційне, приго­ломшливий, чудо, чарівний, пропонуємо, швидкий, легкий, потрібно, пора­да, щоправда, порівняєте, знижки, кваптеся, останній шанс, виклик.

5. Заголовки можуть бути посилені шляхом включення таких емоційних слів, як улюблений, любов, страх, гордий, друг і дитина.

6. Оскільки у п'ять разів більше людей читають заголовки, а не основ­ний текст рекламного оголошення, важливо, щоб цим людям, які кидають швидкий погляд, було, принаймні, ясно, яка фірма рекламує свої послуги. От чому потрібно завжди включати найменування фірми в заголовок.

7. Включати обіцянку, що спонукає придбати товар, у заголовок. Заголовки стануть довшими, але доведено, що заголовки з десяти і більше слів, що містять новини й інформацію, постійно залучають більше покупців, ніж короткі оголошення.

8. Найбільш імовірно, що люди прочитають і основний текст реклами, якщо заголовок збудить в них цікавість. Тому варто завершити заголовок чимось звабливим, щоб люди прочитали і текст.

· Дослідження показують, що небезпечно застосовувати заперечення в заголовках. Якщо, наприклад, написати; «У нашої солі немає миш'яку», багато читачів пропустять заперечення й у них створиться враження, що сіль із миш'яком.

· Необхідно уникати сліпих заголовків, що нічого не означають, поки не прочитаєш нижче текст рекламного повідомлення; більшість людей цього не роблять.

Слоган — рекламний девіз. Призначення девізу — спонукати до дії. Призначення слогана в рекламному матеріалі — привернути увагу та спо­нукати до дії. Вважається, що кількість людей, які звертають увагу на слогани, у 4-5 разів більша за кількість людей, що читають усю рекламу. Слоган — найбільш сильнодіюча форма торгової пропозиції, хоча аж ніяк не кожен слоган таку пропозицію містить.

Складаючи рекламний девіз, треба прагнути до того, щоб він задо­вольняв наступні вимоги:

· безумовна відповідність загальній рекламній темі;

· простота;

· формулювання гасла для кращого запам'ятовування шляхом оригі­нальної гри слів;

· згадування в слогані назви фірми.

Особливо велику роль у рекламних повідомленнях відіграють ілюст­рації, що повинні відповідати вимогам:

· затримувати погляд читача і викликати певну зацікавленість у рек­ламованому продукті;

· візуально демонструвати переваги товару, переважно показуючи його в дії чи вказуючи на результат застосування;

· краще використовувати одну велику, вражаючу ілюстрацію, ніж кілька дрібних;

· у міру можливості віддавати перевагу фотографіям, а не малюнкам. Фотографії більше привертають увагу й більше подобаються читачам, що обумовлено, мабуть, тим, що вони точно передають образ товару. Фото графи краще передають реальність, а отже — викликають більше довіри. Не слід сполучати в одній рекламі фотографії та малюнки.

Більше образів виникає в тому випадку, якщо ілюстрації допомага­ють споживачеві яскраво представити себе учасником цього сюжету (по­казаного в рекламному повідомленні). Вплив рекламних ілюстрацій на відношення до марки товару зростає, якщо вони містять важливу інфор­мацію про продукт, особливо стосовно споживачів, котрі довго роздуму­ють перед ухваленням рішення про використання рекламованої продукції.

Дослідження показали, що інформація запам'ятовується краще, якщо при її представленні використовуються як вербальні, так і візуальні засо­би, ніж у випадку, коли вона намагається розповісти про основні власти­вості продукту за допомогою одних тільки слів. Однак істотне поліпшен­ня запам'ятовування під впливом ілюстрацій, що підтверджують вербаль­ну інформацію про якість продукту, виникає тільки тоді, коли ця вербальна інформація не може створити уявний образ товару (не асоціюється з відношенням до товару). Така образність легше виникає, якщо в рекламі використовуються не абстрактні, а конкретні вислови, якщо реклама прав­дива та здатна викликати симпатії до себе самої і до рекламної марки. Рекламне повідомлення більше запам'ятовується, якщо його складові час­тини обіграють одну й ту саму ідею.

Найважливіше значення для ефективної реклами має світло. Психо­логи вважають, що світло кидає виклик людині, закликає її до дії. Відтінки висвітлення викликають у неї різні настрої. Сполучення різних освітлю­вальних елементів повинне забезпечити таку гру світла й тіні, щоб сприя­ти показові товару в більш вигідному світлі, і навпаки, послабити сприй­няття найменш ефективних його атрибутів.

Займаючись підготовкою плаката, буклету чи іншої друкованої рекла­ми, дуже важливо добре продумати дизайн: правильно розташувати текст, знайти ефектну картинку і вибрати ту колірну гаму, на тлі якої реклама буде сприйматися щонайкраще.

Відповідно до результатів, отриманих у ході численних психологіч­них експериментів, ученими був зроблений висновок, що колір певним чином впливає на сприйняття людиною ваги тіла, температури приміще­ння й оцінку дальності об'єкта.

Так, червоний, жовтий, жовтогарячий кольори візуально наближають предмет, збільшуючи його обсяг і ніби «підігріваючи» його. Блакитний, синій, фіолетовий, чорний — візуально віддаляють об'єкт, зменшують і «прохолоджують» його. Тому вибираючи той чи інший колір для реклами товару, варто оцінити його з погляду цих параметрів.

Сприйняття кольору залежить від емоційного стану людини. Мається на увазі те, що людина, залежно від свого емоційного стану, має при­хильність до одних кольорів, байдужа до інших і не сприймає треті.

Колір не тільки викликає відповідну реакцію людини залежно від її емоційного стану, але і певним чином формує її емоції.

Червоний — налаштовує на рішучість, здатний викликати в людини силь­не бажання зробити той чи інший вчинок і, стосовно до теми нашої розмови, зробити енергійне зусилля і купити, наприклад, рекламований товар. Даний колір, як ніякий інший, здатний швидко привернути до себе увагу, зафіксу­вати погляд на предметі реклами. Семантика цього кольору — «увага, не проходьте повз, дійте заради дії: зухвало, нерозважно, піддайтеся першим почуттям». Червоний колір також володіє і певним сексуальним зарядом.

Однак не варто надто переоцінювати цей колір: він гарний у міру. Так, невелика деталь (чи оголошення каталогу), виділена червоним, буде доречна і відразу приверне до себе увагу, у той час як надмірне його використання здатне викликати в споживача агресивність і навіть роздра­тування предметом реклами.

Жовтогарячим — допомагає викликати прилив життєвих сил, дає оп­тимістичний тонус. Древні вважали його кольором здоров'я і творчості. Даний колір найкраще використовувати в рекламі медикаментів, дитячих товарів, а також послуг у галузі охорони здоров'я й освіти. Жовтогаря­чий колір додає активності, але при цьому дає відчуття внутрішньої рівно­ваги і щиросердечної гармонії.

Жовтий — налаштовує на комунікабельність. Це колір відкритості й товариськості. А ще він допомагає збільшити урівноваженість емоцій, що розгулялися, знайти внутрішній спокій, утихомирити щиросердечне хви­лювання. Крім того, жовтий здатний «наділити» предмет інтелектом. Цей колір буде вдалим у рекламі дитячих товарів, послуг туристичних фірм, а також рекламних і РR-агентств.

Зелений — усе зм'якшує, знімає гостроту переживань. Цей колір во­лодіє цілющою, розслаблювальною дією. І буде доречний і ефективний у рекламі медикаментів, водоочисних систем, стоматологічних клінік і ап­тек, ветеринарних лікарень, центрів здоров'я й охорони навколишнього середовища.

Рожевий — прекрасний помічник у сфері особистих стосунків: він підсилює почуття, робить нас більш уважними, ласкавими і чуйними. Діа­пазон використання цього кольору може бути найбільш широким: від реклами парфумерної продукції, товарів для жінок і дітей — до послуг шлюбних агентств і сімейних центрів.

Голубий — теж сприяє налаштуванню на область почуттів, але більш піднесених, скоріше платонічних, ніж приземлених. Це колір дружньої прихильності, споріднення душ. Голубий — колір світу і загальної гар­монії. Він дає можливість відчути незримий зв'язок із Всесвітом і здатний надати предметові цілісного вигляду, а питанню чи справі — гарантувати глобальність і успішний результат.

Синій — допомагає сконцентруватися на найнеобхіднішому: не розмі­нюватися на дріб'язок, не розкидатися. Синя деталь у каталозі чи реклам­ному проспекті відразу приверне до себе увагу і, на відміну від червоно­го, ніколи не викликає негативних емоцій.

Фіолетовий — колір внутрішньої зосередженості. Цей колір сприяє внутрішньому поглибленню: він допоможе абстрагуватися від усього не­потрібного у даний момент і сконцентруватися на головній проблемі. Ще одна цікава деталь — фіолетовий добре стимулює роботу мозку і сприяє розв'язанню творчих завдань. Не випадково фіолетовий такий улюблений у людей творчих. Тому якщо ви рекламуєте товар, за допомогою якого хочете підкреслити креативність чи товари орієнтовані на надання послуг творчій еліті, деталь у фіолетовому буде просто необхідна!

Чорний — колір самозанурення: він допомагає від усього відгороди­тися, замкнутися і сконцентруватися на вирішенні тієї чи іншої проблеми. У той же час цей колір здатний настроїти на меланхолію і зневіру. У чорному приходить відчуття самотності й ізоляції від навколишнього світу. Саме тому чорний колір у друкованій рекламі краще не використо­вувати. Ця рекомендація, зрозуміло, не поширюється на шрифт і таблиці. Саме щодо них, за рідкісним винятком, краще не експериментувати.

Білий — колір повної відкритості, готовності сприймати світ у всій його різноманітності. А ще цей колір гарний тим, що не несе ніяких неприємних відчуттів. Варто лише помітити, що моновикористування да­ного кольору в друкованій рекламі здатне створити нейтральний ефект, коли споживачеві реклами просто повідомляється інформація про товар без установлення яких-небудь акцентів і пріоритетів.

Цікаво, що ставлення до кольору в кожній країні своє, й існує навіть своя національно-культурна специфіка, яку необхідно враховувати, зай­маючись розробкою рекламної кампанії в тій чи іншій країні.

 

Рекомендована література:

1. Методичні рекомендації щодо технології оцінки ефективності соціальної реклами [Текст]: Звіт за підсумками науково-дослідницької робо­ти. — К.: Держсоцслужба, 2006. — 64 с. [5-14, 19-54]

2. Організація та проведення соціальної рекламно-інформаційної кампанії [Електронний ресурс]: Метод. посібник / Авторський колектив: Т. А. Марочко, Є. В. Ромат, А. Л. Стрелковська, Т. В. Хімченко — К.: Фенікс, 2007. — 108 с. — Режим доступу: http://www.everychild.org.ua/ upload/library/pdf/Book_Soc_Campaign_full.pdf [с. 29-59]



Читайте також:

  1. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  2. II. Самостійна робота студентів.
  3. III. Практична частина.
  4. IV. ВИХОВНА РОБОТА В КЛАСІ
  5. IV. ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ.
  6. IV. Науково-дослідницька робота.
  7. IV. Практична робота.
  8. IV. Практична частина
  9. IV. Робота над темою уроку
  10. PR-реклама іміджу
  11. Qорганізаційне середовище, в якому виконується робота
  12. V. Робота з підручником




Переглядів: 2423

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Практична робота № 19. Стаття | Практична робота № 21. Програма роботи гуртка

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.