Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Практична робота № 20. Соціальна реклама

Мета роботи:закріпити теоретичні знання з теми «Виготовлення та розміщення соціальних рекламних матеріалів»; формувати практичні навички встановлення зв’язків із громадськістю.

Практичне завдання:

Розробіть соціальну рекламу, спрямовану на пропагування здорового способу життя у одній із запропонованих форм: буклет, плакат, відеоролик.

Методичні рекомендації:

Мета реклами — прагнення переконати споживачів інформації в необхідності певної поведінки: звертання до певного виду соціальних послуг, звертання до послуг даної установи, а не до послуг її конкурентів, спонсорська активність і т.д.

Існує велика кількість типів реклами: запрошення, бланк листа, візитка, реклама на будівлях, газетна реклама, закладка для книжки, календарі, рекламна листівка, обкладинка, поліетиленовий пакет, реклама на транспорті, рекламні щити, сувенір-реклама тощо. Реклама найбільш ефективна при одночасному використанні різноманітних її видів.

Типові розділи реклами: графічна частина, слоган (рекламний девіз, лозунг, зачин), інформаційний блок, діапазон запропонованих послуг, спонукання потенційного клієнта (спонсора, партнера) до дії, адреса і зв'язок, елементи фірмового стилю.

Професіонали давно навчилися поєднувати переваги графіки і тексту і компенсувати їхні недоліки. Більш того, чого не можна чи важко домогтися за допомогою тексту, те легко вдається виконати в графіці.

Так, для того, щоб підкреслити солідність і обґрунтованість установи, що в тексті зробити складно (тому що читачі перенаситилися обіцянками типу «ми надійні помічники», «ми з вами скрізь і завжди», «ми гарантуємо високу якість обслуговування», «аналогів не має» і т.д.), можна спробувати використовувати графіку — наприклад, розташувати текст на тлі будинку, у якому і розміщений соціальний центр (у випадку, якщо він широко відомий в місті).

Після графічного рішення проблеми необхідно звернутися до слогану, оскільки, як показує досвід, більшість людей звертають увагу саме на графіку і слоган, чим на текст реклами. Призначення слогана — спонукання до дії, тому що наше внутрішнє «Я» вимагає точних інструкцій: «Кожного що звернувся — підтримаємо», «Центр «Родина» — надійний партнер» і ін. Бажано уникати надмірно щедрих обіцянок.

Після графічного вирішення проблеми необхідно звернутися до слогану, оскільки, як показує досвід, більшість людей звертають увагу саме на графіку і слоган, ніж на основний текст реклами. Призначення слогану — спонукання до дії, бо наше внутрішнє «Я» потребує точних інструкцій: «Ми підтримаємо кожного, хто звернеться», «Центр «Сім'я» — надійний партнер», «Разом — заради розвитку».

У ході реалізації рекламної стратегії варто враховувати такі типові помилки:

• продукція соціальної реклами спрямована на дуже вузького споживача і замовника, а реалізується, розповсюджується на широкий загал;

• зміст рекламного чи інформаційного матеріалу справляє негативне, песимістичне враження;

• при створенні плакату використовується менше, ніж 3 кольори (створюється враження, що це прапор);

• використовуються контрастні, важкі для сприйняття кольори (жовтий; фіолетовий);

• у пропагандистських за змістом матеріалах використовуються темпі кольори, холодні тони;

• рекламний матеріал перенасичено дрібними, несуттєвими деталями;

• порушується тендерна рівновага, не представлені інтереси осіб різної статі.

Ідеальної реклами, яка подобається всім і завжди, яка спонукує до дії кожного, не існує. Але будь-яку рекламу можна поліпшити. І.Л. Вікентьєв пропонує контрольні питання для перевірки ефективності реклами, зокрема:

1) чи не відволікає реклама увагу читачів від рекламованої поведінки?

2) яку психологічну позицію, за пропозицією автора реклами, повинний зайняти потенційний клієнт, спонсор і т.п.:

людина, якою маніпулюють та повчають;

рівноправний партнер;

вільна людина, що самостійно робить свій вибір?

3) з ким порівнюється читач (підвищений чи знижений образ)?

4) які виразні засоби використовуються в рекламному тексті:

повтори (бажано мати не більше 2-4 повторів одного елемента);

ритм;

риторичні питання;

діалог;

темп проголошення рекламного тексту;

відсутність «заумних» фраз і слів;

асоціації, як бажані, так і, можливо, небажані, котрі можуть виникнути в читача?

Так, назва «Лада» для машини марки «Жигулі», що поставляється на експорт, пояснюється тим, що в європейських мовах слово «жигало» означає «сутенер, чоловік, який живе на утриманні»;

5) чи спонукує до дії текст реклами?

6) чи існує зрозуміла схема (послідовність, алгоритм) дій: до кого конкретно, коли і як звернутися?

7) чи зазначена адреса і маршрутна схема (якщо рекламується організація).

Центральним елементом у всій рекламній діяльності є «рекламне звер­нення». Воно є засобом передачі інформації у формі тексту від комунікатора (рекламодавця) до споживача (адресата).

Складання тексту реклами, підготовка ілюстративного матеріалу та створення макета — це різні види діяльності, пов'язаної з творчим етапом розробки реклами, і виконуються вони, звичайно, різними людьми, що спеціалізуються на чомусь одному. Складанням текстової основи реклам­ного повідомлення — письмового викладу найбільш важливих аргументів і закликів, що повинні допомогти вирішити поставлені завдання, а також супровідних написів і заголовків займаються «текстовики». Підготовка ілюстрацій — це, як правило, робота художника. Створення загального макета реклами є діяльністю зі збору всіх частин разом, і ця частина роботи організується по-різному, залежно від засобів поширення інфор­мації (реклама на каналах теле-, радіомовлення чи в друкованому виг­ляді).

До змістовної частини рекламного повідомлення відносяться: ідея, тема й основний текст.

Ідея. Щоб рекламу помітили, потрібна ідея, і непроста, а сильна, гарна, добротна ідея. Без неї реклама залишається непоміченою. Вва­жається, що блискуча ідея присутня тільки в одному із сотні рекламних повідомлень, а то й рідше.

Рекламісти та психологи рекомендують конкретні кроки для ефектив­ного вибору рекламної ідеї:

· перший крок заснований на чіткому проходженні «першого закону закоханості в товар». У силу звичності для виробника свого товару мож­на випустити з уваги властивості, що здатні привернути увагу споживачів і стати основою рекламної кампанії. Тому перший крок — скласти перелік привабливих властивостей товару чи послуги;

· другий крок — після складання списку привабливих властивостей товару необхідно вивчити вигоди чи мотиви, що можуть спонукати спо­живача купити товар, тобто провести мотиваційний аналіз;

· третій крок — після проведення мотиваційного аналізу необхідно оцінити переваги фірми та купівельні мотиви з погляду вимог ринку.

Тема. Ці три кроки дають можливість приступити до формулювання рекламної теми. При цьому необхідно строго підпорядковуватися «друго­му закону закоханості в товар»: якщо виробник постійно живе своїм товаром і захоплюється його унікальною властивістю, то середній потен­ційний споживач сам по собі навряд чи буде відчувати хоч найменшу наснагу і гаряче бажання купити цей товар, тому що він не знає низки переваг даного товару. Дотримання цього закону дозволяє зробити так, щоб споживач запам'ятав хоча б назву цього товару і пов'язав його з найбільш важливою його якістю і з основним мотивом для купівлі.

Сформулювавши основну рекламну тему, варто пам'ятати про два основні правила реклами:

· правило стабільності — протягом рекламної кампанії не можна зміню­вати основну тему, її девіз і образ;

· повторюваність — чим більше число разів повторюється реклама, тим більша імовірність того, що її запам'ятають, і вона досягне мети.

Іноді буває, що в рекламних повідомленнях допускається багато­темність. Звичайно, це заважає сприйняттю рекламного тексту. Текст має роз'яснити:

· що являє собою продукт чи послуга;

· чим вони будуть корисні споживачеві;

· де їх можна одержати;

· скільки це коштує;

· як можна їх отримати (що треба для цього зробити).

Основний текст рекламного оголошення. За характером повідомле­ння і сприйняття реклами споживачем рекламні тексти можна розділити на аргументовані, емоційні, тексти-новини, тексти-заяви, художньо-образні тексти, особисті звертання і сюжетні оповідання.

Рекламний текст повинен мати ряд якостей: бути потрібним і цікавим для споживача, зацікавити його чимось особливо привабливим і т. д.

До цих основних вимог рекламного тексту з метою підвищення ефек­тивності рекламного впливу на споживача психологи відносять наступні правила:

1. Краще не застосовувати гіпербол та узагальнень, а використовувати замість цього більше конкретних фактів. Шанс на успіх рекламного по­відомлення дедалі зростає зі збільшенням у ньому числа фактажу. Кожне рекламне оголошення повинне містити повний опис продукту чи послуги. Споживачі не будуть читати серію оголошень про той самий продукт. По­трібно виходити з того, що кожне оголошення — це єдиний шанс, що є у вас, щоб продати ваш продукт читачеві — зараз чи ніколи.

2. У рекламний текст варто завжди включати відгуки з боку іншої людини, схожої за всіма показниками на цільову аудиторію впливу. Лю­дина схильна довіряти думці іншої людини більше, ніж безіменному авто­рові тексту реклами. Відгук знаменитості значно піднімає інтерес спожи­вача до товару, якщо він написаний чесно, йому в основному вірять. Чим популярніша знаменитість, тим більше читачів можна залучити до реклам­ного повідомлення. Інший успішний прийом полягає в тому, щоб дати читачеві корисну пораду чи зробити послугу. Це залучає на 75% більше читачів, ніж рекламний текст, що просто описує продукт.

3. Необхідно уникати «високих» слів і витонченого літературного стилю — це відволікає від самого предмета опису.

4. Текст реклами повинен бути зрозумілим, бажано писати рекламу тією мовою, якою споживачі користуються повсякденно.

Психологи також установили певні закономірності сприйняття рек­ламного тексту залежно від його графічного виконання:

· при розробці макета важливо враховувати, що місце згину частково спотворює інформацію і текст;

· текст повинен викликати й обов'язково утримувати увагу читача. Око автоматично відкидає суцільний довгий текст, не розбитий на абзаци, без шрифтових виділень і підзаголовків;

· необхідно використовувати шрифт, який розміром не менше того, що використовує дана газета для своїх звичайних матеріалів;

· текст, набраний великими і малими літерами, сприймається краще, ніж літерами однакового розміру;

· жирний шрифт викликає відчуття ваговитості, масивності, надійності товару, а тонкий підкреслює його добірність і точність;

· краще сприймаються чорні букви на жовтому тлі, зелені й черво­ні — на білому;

· горизонтальні лінії букв викликають відчуття ваги, діагональні спо­нукають до руху;

· текст з обрамленням привертає більш пильну увагу, ніж без нього;

· текст, укладений у квадрат чи коло, викликає відчуття впевненості;

· текст, обрамлений трикутником, поставлений на одну з його вер­шин, стимулює дію;

· думають, що найбільш читабельний текст — надрукований шрифтом 10-12 розміру через два інтервали;

· світлі та бліді елементи рекламного повідомлення краще розміщати у верхній, а темні й важкі — в нижній частині сторінки;

· якщо реклама за розмірами менша сторінки, то краще використову­вати вертикальне розташування.

При розробці дизайну слід використовувати:

· діагоналі — для створення враження руху, моці та швидкості;

· вертикалі — для демонстрації переваги, величі й сили;

· горизонталі — для створення відчуттів спокою та урівноваженості чи солідності, надійності й респектабельності.

У текстах рекламних повідомлень корисно уникати: -

· заголовків, написаних великими буквами;

· зворотного шрифту;

· курсиву чи декоративних типів шрифтів;

· заголовків чи тексту, нанесеного поверх картинок;

· занадто великої відстані між буквами та словами, усе повинно бути компактно;

· строго геометричного розташування елементів — це ускладнює сприй­няття, корисна легка асиметрія розташування елементів;

· використання тексту, що обтікає зображення — це різко знижує його читабельність, ліва межа тексту повинна бути рівною.

Для реалізації викладених вимог і рекомендацій необхідно знати на­ступне співвідношення розмірів шрифту й інших образотворчих елементів та відстані, на яких вони можуть бути добре помітними й зручно читатися:

 

Читання на відстані Розмір шрифту, який рекомендується
1 метр 7 мм
3 метри 15 мм
5 метрів 25 мм
10 метрів 40 мм
15 метрів 70 мм

 

Психологи рекомендують також використовувати наступні компози­ційно-графічні методи реклами:

Прийом «Результат». Цей прийом покликаний наочно показати на графіку результати, досягнуті фірмою-рекламодавцем. У цих цілях не­обхідно:

· у рекламному матеріалі товар показувати в дії;

· показувати характерну для впізнавання деталь товару чи послуги, що має у споживачів позитивний стереотип;

· результат показувати на схемі методом порівняння: «Було — ста­ло!», «У них-у нас!»;

· використовувати мало усвідомлюваний у споживача «ефект перене­сення», коли, наприклад, дорогий чи екологічно чистий продукт проек­тується на об'єкти, що розташовані на передньому плані.

Прийом «Підставлення споживача в нову позицію»:

· зображується активний герой (товар чи послуга), якому хочеться наслідувати (придбати);

· споживач за допомогою графіки підставляється в позицію активно­го діяча;

· споживач ставиться в позицію «підключення» до вже початої, три­ваючої дії, яка триває;

· результат показується на фоні, який формує у споживача відповід­ний настрій;

· будь-яка людина автоматично підставляється у вигідну позицію «ха­зяїна», «батька» у рекламних матеріалах, де присутні діти, приручені людиною звірі;

· споживач «підключається», «приєднується», коли в рекламному по­відомленні подана красива людина взагалі, але в особливо виграшній ситуації.

Заголовок — найбільш важливий елемент більшості рекламних оголо­шень. Це телеграма, за якою люди судять, читати рекламний текст чи ні. У середньому, в п'ять разів більше людей читають заголовки, ніж основ­ний текст рекламного повідомлення.

Для написання ефективного заголовка необхідно до­тримуватися певних правил:

1. Заголовок — це основа рекламного оголошення. Ним треба скорис­татися, щоб залучити читачів — перспективних споживачів рекламованого продукту чи послуги. І, навпаки, не можна згадувати в заголовку нічого такого, що може виключити окремих читачів із числа потенційних спожи­вачів продукту.

2. Кожен заголовок повинен бути спрямований до інтересів самого читача. Він має обіцяти користь.

3. Завжди намагатися вводити новини в заголовки, тому що спожи­вач завжди очікує нових послуг чи нових шляхів розв'язання своїх про­блем, чи нових змін у старому. Існує два найбільш дієвих слова, які можна використати в заголовку: «безкоштовний» і «новий».

4. Іншими словами та висловами, що роблять чудеса, є наступні: як, раптово, зараз, сповіщаємо, надаємо, осьде, тільки що надійшов, важли­вий напрям, поліпшення, разюче, сенсаційне, видатне, революційне, приго­ломшливий, чудо, чарівний, пропонуємо, швидкий, легкий, потрібно, пора­да, щоправда, порівняєте, знижки, кваптеся, останній шанс, виклик.

5. Заголовки можуть бути посилені шляхом включення таких емоційних слів, як улюблений, любов, страх, гордий, друг і дитина.

6. Оскільки у п'ять разів більше людей читають заголовки, а не основ­ний текст рекламного оголошення, важливо, щоб цим людям, які кидають швидкий погляд, було, принаймні, ясно, яка фірма рекламує свої послуги. От чому потрібно завжди включати найменування фірми в заголовок.

7. Включати обіцянку, що спонукає придбати товар, у заголовок. Заголовки стануть довшими, але доведено, що заголовки з десяти і більше слів, що містять новини й інформацію, постійно залучають більше покупців, ніж короткі оголошення.

8. Найбільш імовірно, що люди прочитають і основний текст реклами, якщо заголовок збудить в них цікавість. Тому варто завершити заголовок чимось звабливим, щоб люди прочитали і текст.

· Дослідження показують, що небезпечно застосовувати заперечення в заголовках. Якщо, наприклад, написати; «У нашої солі немає миш'яку», багато читачів пропустять заперечення й у них створиться враження, що сіль із миш'яком.

· Необхідно уникати сліпих заголовків, що нічого не означають, поки не прочитаєш нижче текст рекламного повідомлення; більшість людей цього не роблять.

Слоган — рекламний девіз. Призначення девізу — спонукати до дії. Призначення слогана в рекламному матеріалі — привернути увагу та спо­нукати до дії. Вважається, що кількість людей, які звертають увагу на слогани, у 4-5 разів більша за кількість людей, що читають усю рекламу. Слоган — найбільш сильнодіюча форма торгової пропозиції, хоча аж ніяк не кожен слоган таку пропозицію містить.

Складаючи рекламний девіз, треба прагнути до того, щоб він задо­вольняв наступні вимоги:

· безумовна відповідність загальній рекламній темі;

· простота;

· формулювання гасла для кращого запам'ятовування шляхом оригі­нальної гри слів;

· згадування в слогані назви фірми.

Особливо велику роль у рекламних повідомленнях відіграють ілюст­рації, що повинні відповідати вимогам:

· затримувати погляд читача і викликати певну зацікавленість у рек­ламованому продукті;

· візуально демонструвати переваги товару, переважно показуючи його в дії чи вказуючи на результат застосування;

· краще використовувати одну велику, вражаючу ілюстрацію, ніж кілька дрібних;

· у міру можливості віддавати перевагу фотографіям, а не малюнкам. Фотографії більше привертають увагу й більше подобаються читачам, що обумовлено, мабуть, тим, що вони точно передають образ товару. Фото графи краще передають реальність, а отже — викликають більше довіри. Не слід сполучати в одній рекламі фотографії та малюнки.

Більше образів виникає в тому випадку, якщо ілюстрації допомага­ють споживачеві яскраво представити себе учасником цього сюжету (по­казаного в рекламному повідомленні). Вплив рекламних ілюстрацій на відношення до марки товару зростає, якщо вони містять важливу інфор­мацію про продукт, особливо стосовно споживачів, котрі довго роздуму­ють перед ухваленням рішення про використання рекламованої продукції.

Дослідження показали, що інформація запам'ятовується краще, якщо при її представленні використовуються як вербальні, так і візуальні засо­би, ніж у випадку, коли вона намагається розповісти про основні власти­вості продукту за допомогою одних тільки слів. Однак істотне поліпшен­ня запам'ятовування під впливом ілюстрацій, що підтверджують вербаль­ну інформацію про якість продукту, виникає тільки тоді, коли ця вербальна інформація не може створити уявний образ товару (не асоціюється з відношенням до товару). Така образність легше виникає, якщо в рекламі використовуються не абстрактні, а конкретні вислови, якщо реклама прав­дива та здатна викликати симпатії до себе самої і до рекламної марки. Рекламне повідомлення більше запам'ятовується, якщо його складові час­тини обіграють одну й ту саму ідею.

Найважливіше значення для ефективної реклами має світло. Психо­логи вважають, що світло кидає виклик людині, закликає її до дії. Відтінки висвітлення викликають у неї різні настрої. Сполучення різних освітлю­вальних елементів повинне забезпечити таку гру світла й тіні, щоб сприя­ти показові товару в більш вигідному світлі, і навпаки, послабити сприй­няття найменш ефективних його атрибутів.

Займаючись підготовкою плаката, буклету чи іншої друкованої рекла­ми, дуже важливо добре продумати дизайн: правильно розташувати текст, знайти ефектну картинку і вибрати ту колірну гаму, на тлі якої реклама буде сприйматися щонайкраще.

Відповідно до результатів, отриманих у ході численних психологіч­них експериментів, ученими був зроблений висновок, що колір певним чином впливає на сприйняття людиною ваги тіла, температури приміще­ння й оцінку дальності об'єкта.

Так, червоний, жовтий, жовтогарячий кольори візуально наближають предмет, збільшуючи його обсяг і ніби «підігріваючи» його. Блакитний, синій, фіолетовий, чорний — візуально віддаляють об'єкт, зменшують і «прохолоджують» його. Тому вибираючи той чи інший колір для реклами товару, варто оцінити його з погляду цих параметрів.

Сприйняття кольору залежить від емоційного стану людини. Мається на увазі те, що людина, залежно від свого емоційного стану, має при­хильність до одних кольорів, байдужа до інших і не сприймає треті.

Колір не тільки викликає відповідну реакцію людини залежно від її емоційного стану, але і певним чином формує її емоції.

Червоний — налаштовує на рішучість, здатний викликати в людини силь­не бажання зробити той чи інший вчинок і, стосовно до теми нашої розмови, зробити енергійне зусилля і купити, наприклад, рекламований товар. Даний колір, як ніякий інший, здатний швидко привернути до себе увагу, зафіксу­вати погляд на предметі реклами. Семантика цього кольору — «увага, не проходьте повз, дійте заради дії: зухвало, нерозважно, піддайтеся першим почуттям». Червоний колір також володіє і певним сексуальним зарядом.

Однак не варто надто переоцінювати цей колір: він гарний у міру. Так, невелика деталь (чи оголошення каталогу), виділена червоним, буде доречна і відразу приверне до себе увагу, у той час як надмірне його використання здатне викликати в споживача агресивність і навіть роздра­тування предметом реклами.

Жовтогарячим — допомагає викликати прилив життєвих сил, дає оп­тимістичний тонус. Древні вважали його кольором здоров'я і творчості. Даний колір найкраще використовувати в рекламі медикаментів, дитячих товарів, а також послуг у галузі охорони здоров'я й освіти. Жовтогаря­чий колір додає активності, але при цьому дає відчуття внутрішньої рівно­ваги і щиросердечної гармонії.

Жовтий — налаштовує на комунікабельність. Це колір відкритості й товариськості. А ще він допомагає збільшити урівноваженість емоцій, що розгулялися, знайти внутрішній спокій, утихомирити щиросердечне хви­лювання. Крім того, жовтий здатний «наділити» предмет інтелектом. Цей колір буде вдалим у рекламі дитячих товарів, послуг туристичних фірм, а також рекламних і РR-агентств.

Зелений — усе зм'якшує, знімає гостроту переживань. Цей колір во­лодіє цілющою, розслаблювальною дією. І буде доречний і ефективний у рекламі медикаментів, водоочисних систем, стоматологічних клінік і ап­тек, ветеринарних лікарень, центрів здоров'я й охорони навколишнього середовища.

Рожевий — прекрасний помічник у сфері особистих стосунків: він підсилює почуття, робить нас більш уважними, ласкавими і чуйними. Діа­пазон використання цього кольору може бути найбільш широким: від реклами парфумерної продукції, товарів для жінок і дітей — до послуг шлюбних агентств і сімейних центрів.

Голубий — теж сприяє налаштуванню на область почуттів, але більш піднесених, скоріше платонічних, ніж приземлених. Це колір дружньої прихильності, споріднення душ. Голубий — колір світу і загальної гар­монії. Він дає можливість відчути незримий зв'язок із Всесвітом і здатний надати предметові цілісного вигляду, а питанню чи справі — гарантувати глобальність і успішний результат.

Синій — допомагає сконцентруватися на найнеобхіднішому: не розмі­нюватися на дріб'язок, не розкидатися. Синя деталь у каталозі чи реклам­ному проспекті відразу приверне до себе увагу і, на відміну від червоно­го, ніколи не викликає негативних емоцій.

Фіолетовий — колір внутрішньої зосередженості. Цей колір сприяє внутрішньому поглибленню: він допоможе абстрагуватися від усього не­потрібного у даний момент і сконцентруватися на головній проблемі. Ще одна цікава деталь — фіолетовий добре стимулює роботу мозку і сприяє розв'язанню творчих завдань. Не випадково фіолетовий такий улюблений у людей творчих. Тому якщо ви рекламуєте товар, за допомогою якого хочете підкреслити креативність чи товари орієнтовані на надання послуг творчій еліті, деталь у фіолетовому буде просто необхідна!

Чорний — колір самозанурення: він допомагає від усього відгороди­тися, замкнутися і сконцентруватися на вирішенні тієї чи іншої проблеми. У той же час цей колір здатний настроїти на меланхолію і зневіру. У чорному приходить відчуття самотності й ізоляції від навколишнього світу. Саме тому чорний колір у друкованій рекламі краще не використо­вувати. Ця рекомендація, зрозуміло, не поширюється на шрифт і таблиці. Саме щодо них, за рідкісним винятком, краще не експериментувати.

Білий — колір повної відкритості, готовності сприймати світ у всій його різноманітності. А ще цей колір гарний тим, що не несе ніяких неприємних відчуттів. Варто лише помітити, що моновикористування да­ного кольору в друкованій рекламі здатне створити нейтральний ефект, коли споживачеві реклами просто повідомляється інформація про товар без установлення яких-небудь акцентів і пріоритетів.

Цікаво, що ставлення до кольору в кожній країні своє, й існує навіть своя національно-культурна специфіка, яку необхідно враховувати, зай­маючись розробкою рекламної кампанії в тій чи іншій країні.

 

Рекомендована література:

1. Методичні рекомендації щодо технології оцінки ефективності соціальної реклами [Текст]: Звіт за підсумками науково-дослідницької робо­ти. — К.: Держсоцслужба, 2006. — 64 с. [5-14, 19-54]

2. Організація та проведення соціальної рекламно-інформаційної кампанії [Електронний ресурс]: Метод. посібник / Авторський колектив: Т. А. Марочко, Є. В. Ромат, А. Л. Стрелковська, Т. В. Хімченко — К.: Фенікс, 2007. — 108 с. — Режим доступу: http://www.everychild.org.ua/ upload/library/pdf/Book_Soc_Campaign_full.pdf [с. 29-59]



Читайте також:

  1. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  2. II. Самостійна робота студентів.
  3. III. Практична частина.
  4. IV. ВИХОВНА РОБОТА В КЛАСІ
  5. IV. ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ.
  6. IV. Науково-дослідницька робота.
  7. IV. Практична робота.
  8. IV. Практична частина
  9. IV. Робота над темою уроку
  10. PR-реклама іміджу
  11. Qорганізаційне середовище, в якому виконується робота
  12. V. Робота з підручником




Переглядів: 2484

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Практична робота № 19. Стаття | Практична робота № 21. Програма роботи гуртка

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.028 сек.