Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






III. Практична частина.

План

Практичне заняття № 1

Типи мовлення

 

Назви типів мовлення На які питання відповідають у висловлюванні Про що говориться у висловлюванні Будова висловлювання
Розповідь Що робить особа або предмет? Про події, про дії персонажів Початок, розгортання, завершення дії
Опис Який предмет, особа, дія? Про ознаки предмета, особи, дії Загальне враження, окремі деталі, ознаки
Роздум Чому саме таким є предмет, особа чи дія? Про причини ознак та дії Тези (думка, яка доводиться або заперечується), аргументи (докази), висновки

 

 

Усне мовлення як складова частина ділового спілкування

Ділове мовлення має вираження в усній і писемній формі. Усна форма літературної мови – це мова, яка звучить і розрахована на слухове сприйняття, а писемна – це мова зафіксована на письмі й розрахована на зорове сприйняття. Усне мовлення - це діалогічна або полі логічна мова, писемне мовлення – це в основному монолог. Писемне мовлення відрізняється від усного на всіх мовних рівнях (лексичному, морфологічному, синтаксичному тощо). У писемному мовленні широко використовуються додаткові засоби висловлювання (невербальні засоби спілкування – міміка, жести, рухи частинами тіла, інтонація та ін..), які надають мові стрункості, переконливості. Однак цими засобами не варто зловживати у процесі ділового спілкування.

Усне ділове мовлення (звіт, переговори тощо) належать до більш складної форми усного мовлення порівняно з розмовним стилем. Це мовлення має багато лексичних і граматичних особливостей писемно-літературної мови

 

Домашнє завдання

Підготуватись до практичного заняття № 1, вивчити зміст лекції.

 

 

Тема: Літературна мова. Мовна норма. Культура мови

Студенти повинні знати:

- поняття літературної мови, мовної норми;

- основи культури мовлення.

Студенти повинні вміти:

- правильно оформляти, укладати документи відповідно до вимог написання ділових паперів.

Кількість годин:2

1. Роль мови в суспільному житті.

2. Літературна мова.

3. Мовна норма.

4. Культура мови

Література

1. Глущик С.В. Сучасні ділові папери: Навчальний посібник.-4-те видання, перероблене і доповнене. – К.: А.С.К.,2006.

2. Діденко А.Н. Сучасне діловодство. – Київ: Либідь.

3. Зубков М.Г. Сучасна українська ділова мова. – Харків: ТОРСІНГ, 2002.

4. Погиба Л.Г., Грибінченко Г.О. Складання ділових паперів. Практикум. Київ; Либідь,2002.

5. Шевчук С.В. Українське ділове мовлення. Київ: Літера,2000.

 

План та хід заняття

I. Організація студентів до практичного заняття

II. Перевірка рівня засвоєння студентами основних теоретичних. положень теми заняття.

Обговорення проблемних питань за темою заняття


Читайте також:

  1. II частина.
  2. IV. Практична робота.
  3. IV. Практична частина
  4. VI. Практична робота .
  5. VI. Практична робота .
  6. VI. Практична робота.
  7. VI. Практична робота.
  8. VI. Практична робота.
  9. VI. Практична робота.
  10. VI. Практична робота.
  11. VI. Практична робота.




Переглядів: 1525

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Державотворча роль мови | Питання для обговорення

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.