МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
VI. Практична робота.VI. Практична робота. - Планування роботи з виготовлення виробу. 1. Ескіз виробу. 2. Лекало – викрійка, тканина. 3. Визначити, за якою послідовністю будуть зшиватися деталі крою. Скласти ТП пошиття виробу. 4. Оздоблення ( способи, матеріал – оздоблюючи тканина, фурнітура, бісер). 5. Проектна документація.
VII. Поточний інструктаж. Дотримання ПБП VIII. Пояснення помилок. IX. Демонстрація кращих робіт. X. Оцінювання. Пояснення помилок.
XI. Д/завдання: аркуш в клітинку, олівці, лекало – викрійки, калька.
XII.Прибирання.
Урок:17.4 Тема:Загальні відомості про способи отримання деталей заданої форми. Збільшення та зменшення форм. Мета: -навчити: ознайомити зі способами збільшення та зменшення лекало – викрійок; -розвити: навички з виконання збільшення та зменшення викрійок -виховувати: старанність, акуратність, Обладнання: аркуш в клітинку, лінійка, олівці, наочні посібники зменшених та звеличених лекал. Хід уроку. І. Організаційний момент. ІІ Перевірка знань, готовності учнів до уроку: -спец одяг; - аркуш в клітинку,калька, картон, лінійка, олівці; - тканина, інструменти. ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. -формування позитивного ставлення учнів до навчальної діяльності на уроці. IV. Повідомлення теми. -Запис на дошці
V. Викладання нового матеріалу. Збільшення викрійок. Якщо необхідно збільшити або зменшити розмір іграшки, то в першу чергу збільшують або зменшують викрійку.(мал.1.) Роблять це в такий спосіб: викрійку кладуть на папір, розкреслюють на квадрати зі стороною 1 див і обводять неї. Потім на іншому листі папера креслять таку ж кількість квадратів зі стороною 0,5 див, якщо хочуть зменшити викрійку, або зі стороною 2—3 див і більш, якщо хочуть збільшити викрійку. Для зручності сторони квадратів пронумеровують: по горизонталі — буквами, по вертикалі — цифрами. На розкреслений лист наносять малюнок, акуратно й уважно стежачи за проходженням ліній по клітках. Будь-яку іграшку можна зробити більше або менше, відповідно збільшивши або зменшивши викрійку. Найбільш простий спосіб — використовувати розмітки по клітках. Малюнок вписують у прямокутник, розкреслений на квадрати, кожний з яких позначають цифрами або буквами. Потім на картатому або міліметровому папері креслять новий прямокутник більше або менше, роблять на ньому стільки ж кліток і так само нумерують. У цей прямокутник переводять по клітках малюнок, уважно стежачи за тим, щоб усі лінії правильно розташовувалися.
1.Вправи на виконання збільшення та зменшення викрійок. 2. Виготовлення шаблонів. Вкласти в проект Специфікацію деталей крою, на окремому аркуші А4 всі деталі викрійки, пронумеровані, в той самий файл вкласти вирізані деталі викрійок, з нумерацією деталей.
Малюнок зміни викрійки Мал. 1. Зменшення або збільшення малюнку викройки лекал.
СПЕЦИФІКАЦІЯ ДЕТАЛЕЙ КРОЮ
VII. Поточний інструктаж. Дотримання ПБП VIII. Пояснення помилок. IX. Демонстрація кращих робіт. X. Оцінювання. Пояснення помилок. XI. Д/завдання: закінчити виготовлення шаблонів. Вкласти в проект Специфікацію деталей крою, на окремому аркуші А4 всі деталі викрійки, пронумеровані, в той самий файл вкласти вирізані деталі викрійок. Принести тканину, ножиці, крейду, ПБП при розкроюванні
XII.Прибирання СПЕЦИФІКАЦІЯ ДЕТАЛЕЙ КРОЮ
Технологічна карта «ВИГОТОВЛЕННЯ ПЛОСКОЇ ІГРАШКИ «ВЕДМЕДИК» Матеріали:лекала, клаптики хутра,шовк, швейні нитки № 10 - № 40, синтапон або вата, очі та ніс. Інструменти: голка, ножиці.
Урок:18.5 Тема:Вiдомостi про розкрiй тканини (хутра, шкіри, фетру, клейонки та інших недорогих матеріалів). Правила безпечної праці, санітарно-гігієнічні вимоги та організація робочого місця. Мета: -навчити: ознайомити зі способами розкрою різних видів тканин, повторити ПБП при розкроюванні -розвити: вміння застосовувати набуті знання з розкрою тканини на практиці; -виховувати: старанність, акуратність, чіткість при виконанні розкроювальних робіт. Обладнання: лекало – викрійки, ножиці, кравецькі шпильки, крейда, специфікація деталей крою, тканина. Хід уроку. І. Організаційний момент. ІІ Перевірка знань, готовності учнів до уроку: -спец одяг; -готові шаблони, тканина, ножиці, кравецькі шпильки, проект – папка. ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. -формування позитивного ставлення учнів до навчальної діяльності на уроці. IV. Повідомлення теми. -Запис на дошці
V. Викладання нового матеріалу. При виготовленні іграшки передбачається розкрій матеріалів. Тому учні мають знати основні властивості цих матеріалів, дотримуватися правил розкроювання.
Правила безпечної праці при розкроюванні 1.Робоче місце треба організувати так, щоб виключити будь – яку можливість одержання травми. 2.Робота несправними інструментами забороняється. 3.Виконувати роботу треба в спецодязі (халат чи фартух, волосся під хустинкою). 4.Шпильки для приколювання зберігати у спеціальній коробці. Знати їх кількість. 5.Ножиці зберігати у спеціально відведеному місці, або у чохлі.
Послідовність виконання розкроювання 1.Декатування, намочування або зволожування тканини з подальшим просушуванням її на повітрі, або під праскою. 2.Перевірити, щоб на тканині не було дефектів. При виявленні дефектів позначити їх з виворітного боку. 3.Визначити лицьовий і виворітний боки тканини. 4.Врахувати нитку основи, малюнок на тканині. 5.Розкласти тканину на столі виворітним боком до гори. 6.Розкроювати виріб краще на великім розкроювальному столі. 7.Розкрій виконують стоячи. 8.Тканину можна розкласти: в розгортку, у згин. Вибір способу залежить від ширини тканини, розмірів деталей виробу, малюнками тощо. 9.Спочатку розкладають великі, потім малі викрійки. 10.Деталі викрійки розкладають економно, щоб залишилось менш відходів тканини. 11. Деталі викрійки приколюють кравецькими голками, обводять милом, крейдою, або простим олівцем за контуром. Другою лінією намічають припуски на шви. 12. Після розкладки перевіряють наявність всіх деталей, припуски на шви, напрямок нитки основи, малюнок. 13.Розкрій треба робити точно по наміченим лініям. 14.Відокремити викрійку. 15. Перевірити якість виконання викрійки.
Деталі іграшок із сукна, драпу розкроюють без припусків на шви із тонких тканин (ситець, бязь, сатин та ін.) — з припуском 0,5 — 1 см. При розкроюванні деталей із штучного чи натурального хутра лекала накладають на виворотний бік матеріалу, обводять крейдою, милом чи олівцем. Вирізають деталі гострим кінцем ножиць, не зачипаючи при цьому хутряного ворсу. Обраний матеріал необхідно розкроїти. Для цього викрійку накладають на виворітну сторону тканини, притискають і обводять гостро відточеним олівцем. Запам'ятай: — якщо матеріал темних тонів, для обведення потрібно користуватися світлим олівцем; — не можна допускати обведення викрійок товстим шматком крейди, тому що при цьому спотворюються розміри окремих деталей; — для парних деталей на викрійці роблять позначки цифрами 1 і 2, позначки на викрійках допомагають уникнути повторення деталі двічі; — деталі викрійки (лекала) для рук і ніг двічі розміщають на тканині: спочатку одною стороною — ліва деталь, потім іншої — права, намагаючись ощадливіше використовувати матеріал. Зшивання деталей м'якої іграшки значною мірою залежить від якості обраного матеріалу і його розкрою. З несипучих тканин (сукна, драпу, фетру) розмічені по лекалах деталі вирізують точно по лінії і зшивають по лицьовій стороні матеріалу «петельним» швом ниткою в колір тканини.
Зі штучного хутра деталі викрійки також обводять по виворітній стороні і вирізують точно по лінії олівця гострими кінцями маленьких ножиців або лезом, щоб не порушити ворс. Вирізані деталі зшивають по виворітній стороні через край дрібними стібками («петельним» швом) міцною бавовняною ниткою. При виготовленні іграшок із сипучих тканин (ситець, фланель, байка, штапель, вовна, плюш, шовк) обведені викрійки вирізують, відступивши від лінії олівця на 0,5 див. Готові деталі мечуть швом «уперед голку», після чого зшивають швом «рядок» або «назад голку» по нанесеній лінії. Перед вивертанням зшитої форми іграшки на лицьову сторону роблять надрізи у всіх куточках і вигинах, інакше після набивання форми у всіх кутах будуть утворюватися зморшки. Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|