Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






VI. Домашня робота.

Словникова робота.

Тест

Розчитування.

Мовна зарядка. Вивчення скоромовки.

Дзинь – дзвіночки

Водять таночки.

В полі дзвін, в лісі дзвін,

Дзінь-дзінь, дінь-дзінь.

а) За складовими таблицями (додаток 1) рядки дза…дзо, адз…одз…; за таблицею № 4 (додаток 4) клітинка з голосними і, е, я.

б) Вправа на швидко читання і розвиток мовної догадки.

– Прочитайте слова (ознаки предметів) і текст подумки, вставляючи пропущені букви або кінцівки слів.

Д…вгий лі…вий

Мале…який че…ний

Літ…ій сух…й

Доб…ий стар…нний

Юркові сім рок… . Він ходи… до перш… кла… . Тато купив сину портф… . Там лежа… пен…, зош…, буква… . Бережи їх, Юр… . Вчися доб…!

– До слів, ознак предметів, доберіть слова, протилежні за значенням.

– Які із цих ознак могли б охарактеризувати хлопчика Юрка?

ІІ. Опрацювання оповідання О. Буценя «На вулиці».

1. Підготовка до ознайомлення з новим твором.

а) Бесіда.

– А хто вам купив усе до школи?

– А хто збирає вас щодня до школи? Які обов’язки ви маєте у сім’ї?

– А зараз ми прочитаємо оповідання Олега Буценя «На вулиці», в якому познайомимо з дівчинкою-школяркою.

НА ВУЛИЦІ

Іде дівчинка в школу. Бантики чистенькі, платтячко випрасуване, черевики блищать. Поряд з нею мама, несе їй портфель. А позаду двоє хлопців ідуть, розмовляють.

Один каже:

– Дивись, яка чепурна дівчинка. Аж глянути любо. Чепуруха!

– І зовсім не чепуруха вона.

– Це чому? – здивувався перший. – Вона ж он яка чистенька.

– А тому, що все за неї мама робить. Навіть портфель їй до школи носить, я щодня бачу. Ліниві охайними не бувають.

Так чи не так? Олег Буцень

б) Словникова робота.

Читання пірамідок слів, тлумачення незрозумілих.

Чепурна носить

Бантики чепуруха

Платтячко чистенька

Розмовляють здивувався

Чепуруха – охайна, акуратна, чистенька.

2. Самостійне читання оповідання учнями з наступним тестуванням

1. Цей твір є …

а) оповіданням; б) казкою.

2. Дівчинка йшла в …

а) магазин; б) школу.

3. Дівчинка була…

а) чепуруха; б) чемна.

4. Мама несла дівчинці портфель, бо …

а) дівчинка хвора; б) дівчинка лінива.

Відповідь: 1) а, 2) б, 3) а; 4) б.

3. Повторне читання оповідання вголос («ланцюжком»). Аналіз змісту.

– Що сподобалось одному хлопчику? А що не сподобалось іншому?

– Який висновок про дівчинку зробив другий хлопчик?

– Чи сподобалася вам дівчинка, описана в тексті? Чи погоджуєтеся з другим хлопчиком? Доведіть свою думку.

– У яких рядках оповідання передана головна думка твору? Прочитайте.

4. Читання в ролях, без слів автора.

ІІІ. Фізкультхвилинка.

На-на-на! На-на-на.

Цікавішої справи, ніж навчання, нема.

Але ми стомились трішки,

Хай спочинуть руки-ніжки.

Ми стомились вже сидіти,

Хочем трошки походити,

Зазирнути у віконце,

Потягнутися до сонця,

Наче м’ячик, пострибати…

Й знову будем працювати.

IV. Опрацювання оповідання В. Струтинський «Сідайте, будь ласка».

1. Слухання оповідання.

СІДАЙТЕ, БУДЬ ЛАСКА

«Гур-гур-гур!» - весело гуркотів автобус.

Сергійко сидів у м’якому кріслі і пильно малюнки в новенькій «Азбуці».

«До школи! До школи!» - виспівував мотор. Аж ось і зупинка. Двері розчинилися, й до салону зайшла тітонька.

– Сідайте, будь ласка, - враз підхопився Сергійко.

– Велике тобі спасибі, - сказала тітонька й опустилася на звільнене місце.

На сусідній вулиці автобус знов зупинився. Зайшла старенька бабуся. В одній руці – білий вузлик, у другій – палиця.

– Сідайте, бабуню, - підвелася тітонька.

– Дякую, - сказала бабуся й, полегшено зітхнувши, сіла.

А Сергійкові стало так приємно, ніби це він поступився бабуся місцем.

Тим часом автобус поїхав далі.

Сергійко мав уже виходити, як до салону, міцно тримаючись за мамину руку, увійшла зовсім маленька дівчинка.

– Ходи сюди та сідай, моє ластів’ятко, - сказала бабуся.

А дівчинка ще й говорити не вміє. Блимає оченятами й мовчки усміхається.

– Спасибі вам, бабусю! – сказала за дівчинку її мама.

Сергійкові здалося, що це і йому подякували.

Вийшов він з автобуса. Помахав усім пасажирам рукою. А автобус: «Гур-гур-гур! На все тобі краще, Сергійку!»

Валентин Струтинський

– Про що ви довідались з твору? Де відбулися описані події? Хто головний герой твору?

Читання колонок слів з наступним завданням з’єднати слова, щоб утворились словосполучення.

Гуркотів малюнки

зайшла пасажири

помахав бабусі

розглядав автобус

поступився тітонька

3. Повторне читання оповідання вголос («ланцюжком»).

– Яким настроєм пройнятий текст?

4. Аналіз змісту з елементами вибіркового читання.

– В якому класі вчився Сергійко? Чому ви так думаєте?

– Кому поступився місцем хлопчик? Прочитайте, як він це зробив.

– Прочитайте, що відповіла тітонька.

– Чому хлопчику стало приємно, коли тітонька поступилася місцем бабусі? Прочитайте, як назвала бабуся маленьку дівчинку. Про що це свідчить? Чи можна сказати, що усі пасажири були ввічливі? Знайдіть і прочитайте слова ввічливості, які вживали герої оповідання.

– Який настрій був у Сергійка? Чом?

– Що хотів автор показати цим твором? Чи доводилось вам бути на місці Сергійка? Розкажіть.

5. Переказування оповідання за серією малюнків (з підручника).

V. Підсумок уроку.

– Прочитайте прислів’я. Чи підходить воно до оповідання, що читали? Поясніть свою думку.

           
   
     
 
 
 

 

 


1) Опрацювати статтю підручника.

2) Розповісти про випадок із вашого життя, чи вам траплялося таке?

 

 

 
 

 

 

 
 

 

 

 

 

       
 
 
   

 

 


Читайте також:

  1. IV. Практична робота.
  2. VI. Практична робота.
  3. VI. Практична робота.
  4. VI. Практична робота.
  5. VI. Практична робота.
  6. VI. Практична робота.
  7. VI. Практична робота.
  8. VI. Практична робота.
  9. VI. Практична робота.
  10. VI. Практична робота.
  11. VI. Практична робота.




Переглядів: 1816

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Знаходимо рядок з вихідним станом змінних (у нашому випадку - перший рядок). | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.