Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Professor Umbridge raised her eyebrows.

“And your name is?”

“Hermione Granger,” said Hermione.

“Well, Miss Granger, I think the course aims are perfectly clear if you read them through carefully,” said Professor Umbridge in a voice of determined sweetness.

“Well, I don’t,” said Hermione bluntly. “There’s nothing written up there about using defensive spells.”

There was a short silence in which many members of the class turned their heads to frown at the three course aims still written on the blackboard.

“Using defensive spells?” Professor Umbridge repeated with a little laugh. “Why, I can’t imagine any situation arising in my classroom that would require you to use a defensive spell, Miss Granger. You surely aren’t expecting to be attacked during class?”

“We’re not going to use magic?” Ron exclaimed loudly.

“Students raise their hands when they wish to speak in my class, Mr.—?”

“Weasley,” said Ron, thrusting his hand into the air.

Professor Umbridge, smiling still more widely, turned her back on him. Harry and Hermione immediately raised their hands too. Professor Umbridge’s pouchy eyes lingered on Harry for a moment before she addressed Hermione.

“Yes, Miss Granger? You wanted to ask something else?”

“Yes,” said Hermione. “Surely the whole point of Defence Against the Dark Arts is to practise defensive spells?”

“Are you a Ministry-trained educational expert, Miss Granger?” asked Professor Umbridge, in her falsely sweet voice.

“No, but—”

“Well then, I’m afraid you are not qualified to decide what the ‘whole point’ of any class is. Wizards much older and cleverer than you have devised our new programme of study. You will be learning about defensive spells in a secure, risk-free way—”

“What use is that?” said Harry loudly. “If we’re going to be attacked, it won’t be in a—”

“Hand, Mr. Potter!” sang Professor Umbridge.


Читайте також:

  1. A door to his left flew open and Professor McGonagall emerged from her office looking grim and slightly harassed.
  2. About half of them raised their hands.
  3. After glancing once at this portrait, Professor McGonagall made an odd movement as though steeling herself, then rounded the desk to look at Harry, her face taut and lined.
  4. All three of them raised their wands again, but none of them struck: they were all gazing, open-mouthed, appalled, at what was happening to the man’s head.
  5. An odd, dreamy expression suddenly came over Hermione’s face. She slowly raised a hand and ran her fingers through her hair.
  6. And he told them what Professor McGonagall had said. To his surprise, neither of the others looked shocked. On the contrary, they exchanged significant looks.
  7. And now Karkaroff raised his wand. He paused for a moment, and then a number shot out of his wand too—four.
  8. At last, the desserts too disappeared, and Professor Dumbledore got to his feet again. The hall fell silent.
  9. At this, Professor Trelawney gave a wild little laugh in which a hiccough was barely hidden.
  10. Blood rushed into Professor McGonagall’s face.
  11. But Professor McGonagall’s voice drowned Fudge’s.
  12. But Umbridge took no notice. There was a nasty, eager, excited look on her face that Harry had never seen before. She raised her wand.




Переглядів: 401

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
There was a dull murmur of assent throughout the class. | Harry thrust his fist in the air. Again, Professor Umbridge promptly turned away from him, but now several other people had their hands up, too.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.