Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Епюр №2

Подільський державний аграрно - технічний університет

Інститут механізації і електрифікації сільського господарства

 

Кафедра загальнотехнічних дисциплін і фізики

 

МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ

 

до виконання графічних робіт з дисципліни „Нарисна геометрія
та комп’ютерна графіка” для студентів напряму підготовки 6.10010203 «Процеси, машини та обладнання агропромислового виробництва»
інституту механізації і електрифікації сільського господарства
всіх форм навчання

 

 

м. Кам’янець – Подільський

 

2013 р.


 

УДК 744: 004

ББК 30.11

 

Укладачі : Девін Владлен В’ячеславович, завідувач кафедри загальнотехнічних дисциплін і фізики, доцент, кандидат технічних наук  
  Ткачук Василь Сергійович, доцент кафедри загальнотехнічних дисциплін і фізики, кандидат технічних наук
 
Рецензенти: Смалько Олена Аркадіївна, доцент кафедри інформатики Кам’янець- Подільського національного університету імені Івана Огієнка, кандидат педагогічних наук  
Федірко Павло Петрович, завідувач кафедри ремонту машин і енергообладнання, доцент, кандидат технічних наук

 

 

Методичні вказівки до виконання графічних робіт з дисципліни „Нарисна геометрія та комп’ютерна графіка” для студентів напряму підготовки 6.10010203 «Процеси, машини та обладнання агропромислового виробництва» інституту механізації і електрифікації сільського господарства / Подільський державний аграрно-технічний університет; Девін В.В., Ткачук В.С. – Кам’янець-Подільський. 2013.
– 23 с.

Методичні вказівки розглянуто на засіданні кафедри загальнотехнічних дисциплін і фізики та рекомендовано до розгляду комплексній методичній комісії інституту механізації і електрифікації сільського господарства
( протокол № ____ від ___________ 2013 року )

 

Методичні вказівки розглянуто на засіданні комплексної методичної комісії інституту механізації і електрифікації сільського господарства та рекомендовано до розгляду на методичній раді Подільського державного аграрно–технічного університету ( протокол № ____ від ___________ 2013 року)

 

Методичні вказівки рекомендовано до друку ( рішення методичної ради Подільського державного аграрно–технічного університету
( протокол № ____ від ___________ 2013 року)

 
 


ВСТУП

 

 

Запропоновані методичні вказівки призначені для виконання графічних завдань з дисципліни „Нарисна геометрія та комп’ютерна графіка” студентами денної і заочної форм навчання напряму підготовки 6.100102 «Процеси, машини та обладнання агропромислового виробництва», вони можуть бути також використані студентами за напрямами підготовки 6.100101 «Енергетика та електротехнічні системи в агропромисловому комплексі» та 6.070101 «Транспортні технології».

При самостійному виконанні завдання необхідно засвоїти основні визначення, положення і відповідні теореми, пов’язані з матеріалом, який вивчається, розібрати відповідний приклад і розв’язати задачі із запропонованих варіантів.

Під час здачі завдання студент повинен пояснити порядок виконання задачі, знати і чітко формулювати необхідний теоретичний матеріал, вміти розв’язати подібну задачу.

Студент вибирає варіант задачі за номером, який отримують шляхом додавання трьох останніх цифр номера залікової книжки, наприклад, для номера залікової книжки 2-10.309 номер варіанта буде 12.

 

Вимоги до виконання епюрів

 

Епюри повинні виконуватись у відповідності із стандартами Єдиної системи конструкторської документації (ЄСКД) і повинні виконуватись виразно і охайно.

1. Всі епюри виконуються на креслярському папері формату А3 (297x420мм).

2. Епюри виконуються за розмірами, які вказані в завданнях. Розміри при виконанні епюрів наносити не потрібно.

3. Товщина і тип ліній повинні бути прийняті у відповідності з ГОСТ 2.303-70, «Лінії».

Умови задач, всі побудови і шукані елементам на епюрі потрібно виконувати за допомогою креслярських інструментів олівцем, на початку тонкими лініями товщиною приблизно 0,3мм з метою досягнення точності побудов.

При наведенні креслення пропонуються такі товщини і типи ліній:

лінії видимого контуру - суцільна, товщиною 0,8-1мм;

лінії невидимого контуру - штрихові, товщиною 0,4-0,5мм;

всі інші лінії - тонкі, товщиною приблизно 0,3мм.

4. В правому нижньому куті виконується основний напис згідно ГОСТ 2.104-68 з розмірами 185x55мм. Заповнення основного напису, а також всі позначення накреслені виконуються креслярським шрифтом згідно ГОСТ 2.304-81.

 

Епюр №1

Цільове призначення. Закріплення знань студентів розв’язком задач в прямокутних проекціях на взаємне розташування в просторі точок, прямих і площин.

Зміст роботи. Задано площину трикутника ABC і точку D, потрібно розв’язати наступні задачі:

1. Визначити віддаль від точки D до площини, яка задана трикутником ABC;

2. Побудувати площину, паралельну до площини, яка задана трикутником ABC, на віддалі від неї 15 мм.;

3. Через вершину В трикутника ABC провести площину, перпендикулярно до сторони АС, побудувати лінію перетину цих площин (задачу виконати в масштабі 2:1).

 

Методичні вказівки. Епюр виконується на аркуші креслярського паперу формату А3 (297x420). Дані для епюра беруться з табл. 1. Задачі 1 і 2 потрібно виконувати на окремих кресленнях в масштабі 1:1. Задачу 3 виконують в масштабі 2:1. Приклад виконання епюра наведено на рис.1.

Література: [1] с. 124-128; [2] с. 20-29; [3] с. 124-128; [4] с. 62-80; [5] с. 137-176.

 

Контрольні питання

1. Як можна задати площину?

2. Які площини називаються площинами а) загального положення; б) проецюючими; в) площинами рівня?

3. Які особливості комплексного креслення площин особливого положення, заданих слідами?

4. Як побудувати точку, що належить площині?

5. Як побудувати пряму, що належить площині?

6. Як знайти точку перетину прямої з площиною?

7. Як знайти лінію перетину двох площин?


Таблиця 1


Індивідуальні завдання до епюра 1

 


Епюр №2

 

Цільове призначення. Закріплення знань про способи перетворення проекцій.

Зміст роботи. Задано координати вершин піраміди SABC. Необхідно розв’язати наступні задачі:

1. Визначити натуральну величину основи ABC.

2. Визначити віддаль її вершини S до площини основи ABC.

3. Знайти найкоротшу віддаль між ребрами SA і ВС.

4. Визначити величину двогранного кута при ребрі АВ.

 

Методичні вказівки. Дані для епюра взяти з табл.2. Кожна із задач на епюрі повинна бути розв’язана одним із наступних способів: обертанням або плоско паралельним переміщенням; обертанням навколо горизонталі або фронталі; заміни площин проекцій.

На рис.2 наведено приклад одного з можливих способів розв’язку задач і їх розташування на полі креслення. Епюр виконують на форматі А3.

Література: [1] с. 129-140; [2] с. 29-35; [4] с. 81-106; [5] с. 262-293.

 

 

Контрольні питання

 

1. Як знайти відстань від точки до площини способом заміни площин проекцій?

2. Як знайти натуральну величину площини, що задана трикутником способом заміни площин проекцій?

3. Як визначити величину двогранного кута?


Таблиця 2


Індивідуальні завдання до епюра 2

 






Переглядів: 1029

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Список навчальної літератури | Епюр №3

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.024 сек.