МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Прочитайте текст и выясните причину возникновения неевклидовой геометрии. Ответьте на вопросы.a) What geometry is called ²non-Euclidean²? b) Why did some critics argue on the subject of Parallel Postulate? c) Where is non-Euclidean geometry taught? Why? A non-Euclidean geometry is any geometry that contrasts the fundamental ideas of Euclidean geometry, especially with the nature of parallel lines. Any geometry that does not assume the parallel postulate or any of its alternatives is an absolute geometry (Euclid’s own geometry, which does not use the parallel postulate until Proposition 28, can be called a neutral geometry). The first non-Euclidean geometries arose in the exploration of disputing Euclid’s notorious Fifth Postulate, which states that if a straight line falling on two straight lines makes the interior angles on the same side less than two right angles, then the two straight lines, if produced indefinitely, meet on that side on which are the angles less than two right angles. Critics of the "parallel postulate" do not argue that it is a mathematical fact. Instead, they do not find it as brief, simple, and self-evident as postulates are supposed to be. Furthermore, the converse of the parallel postulate, corresponding to Proposition 27, Book I, of Euclid’s Elements, has a proof, which fueled the argument that the parallel postulate should be a theorem.
1) Through a given point not on a given line, only one parallel can be drawn to the given line. (Playfair’s Axiom) 2) A line that intersects one of two parallel lines intersects the other also. 3) There exists lines that are everywhere equidistant from one another. 4) The sum of the angles of a triangle is equal to two right angles. 5) For any triangle, there exists a similar noncongruent triangle. 6) Any two parallel lines have a common perpendicular. 7) There exists a circle passing through any three noncollinear points. 8) Two lines parallel to the same line are parallel to each other. Other examples of a non-Euclidean geometry include affine geometry, the modern projective geometries of Girard Desargues, Blaise Pascal, Michel Chasles, Jean-Victor Poncelet and Jakob Steiner, the line geometry of Julius Plucker, the algebraic geometry of Frederigo Enriques and Francesco Severi, the enumerative geometry of Hermann Schubert, and the taxicab geometry of Hermann Minkowski. Читайте також:
|
||||||||
|