Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Nanotechnology

Nanotechnology is the engineering of functional systems at the molecular scale. Thus it’s the science of building tiny things. Today we usually make things by shaping materials – cutting, grinding*, milling**, etc. But in the future, we’ll be able to work on a smaller scale and build things atom by atom.

Today scientists can build nanowires – extremely strong tubes that are just four atoms wide. And when they have the manufacturing systems, they’ll be able to build anything we want – diamonds, water, food, robots, etc. We’ll be able to make all kinds of things smaller, lighter, cheaper, stronger, and smarter.

We are at the start of a technological revolution and nanotechnology will affect every part of our lives – cars, computers, medicine, energy supplies, food, clothes. It will offer better built, longer lasting, cleaner, safer products for home, for communications, for transportation, for agriculture, and for industry in general. And it will happen sooner than most people think. By 2010 you won’t be able to count the number of businesses using nanotechnology.

* • шлифовка

** размол

 

Mark the sentences True (T)/ False (F). Correct the wrong statements.

1.Nanotechnology is the science of making large things.

2.Nowadays scientists can’t build nanowires.

3.In the nearest future we’ll be to make smaller, cheaper and safer products for all needs.

4.Technological revolution won’t influence any sphere of our life.

5.Nanostructures will be true only in 40-50 years.

 

Read the information about 4 generations of nanotechnologies given in the table. Give the examples of Participle II.

1st Passive nanostructures ( 1st generation products) Materials designed to perform 1 task   ~ 2000   a) Dispersed and contact nanostructures, e.g.: aerosols b) Products incorporating nanostructures, e.g.: coatings, nanoparticle reinforced composites, nanostructured metals, polymers, ceramics
2nd Active nanostructures For multitasking ~ 2005 a) Bio-active, health effects, e.g.: targeted drugs, biodevices b) Physico-chemical active, e.g.: 3D-transistors, amplifiers, adaptive structures
3rd Integrated nanosystems (with thousands of interacting components) ~ 2010 E.g.: guided assembling, 3D networking and new hierarchical architectures, robotics
4th Molecular nanosystems (molecular manufacturing) ~ 2015- E.g.: molecular devices “by design”, atomic design, emerging functions

 

Make Participle I and participle II of the following verbs. Translate them.

E.g. incorporate- incorporating (P1)-включающий, включая


Читайте також:

  1. Nanoscience and Nanotechnology in Biology and Medicine




Переглядів: 374

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Compare your description with that given by J. Bordogna. Agree or disagree. | Answer the question.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.