Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Compare your description with that given by J. Bordogna. Agree or disagree.

“21st century engineers will need to be astute makers, trusted innovators, enterprise enablers, technology stewards, and knowledge handlers.”

(Joseph Bordogna, U.S.National Science Foundation)

3.10 Read the summary of his article and fill in the gaps with the words:

Defines, technical and scientific skills, hundreds of processors, consists of, be able to reduce, human-made devices, store the equivalent of, trying to mix

 

What does a 21st century engineer need to know? Let’s consider some of the new capabilities that are shaping the future of engineering- terascale, nanoscale, complexity, cognition and holism. Science and technology are transforming forces, that’s why these emerging fields will expand our capabilities as engineers and innovators.

In the past our system architectures could handle….... Now we are working with systems of 10000 processors. On current systems the simulation of a millisecond requires 2 months. With new terascale systems1 we may ……this time.

Nanostructures2 combine the smallest of……. and the large molecules of living systems. This technology lets manipulate a molecule at a time. It could lead to U.S. Library of Congress in a device we could wear.

If we look at science and engineering, complexity can be met in many disciplines and in the most unexpected places. Researchers are……. polymers and silicon, because plastics are chaotic chains3 while silicon……… orderly crystals. The resulting electronic device would have marvelous flexibility and be less expensive

The dictionary……. cognition as “the mental process or facility by which knowledge is acquired”. It is the knowledge, methods, tools that lead us to cognitive revolution which can reduce the influence of the information revolution.

According to the dictionary holism is “the concept that entity4 is greater than the sum of its parts». Modern engineer should be able to see connections of seemingly different components and integrate them.

Taken together this means that the 21st century engineer will need more than….. He will need to embrace complex systems and the issues they present.

 

 

Find in the text the opposites of the following words and word

Combinations.

 

orderly

simple systems

sum of its part

at present

similar components

 


Читайте також:

  1. A mixture of gratitude and shame welled up in Harry. Had Lupin forgiven him, then, for the terrible things he had said when they had last met?
  2. A. Make up short dialogues expressing your opinion, agreeing or disagreeing. Use the prompts given below.
  3. A. Match pictures 1 – 7 with their descriptions 1) – 6).
  4. Act as an interpreter. Translate the description of N-type and P-type- semiconductors given by your group mates from English into Russian.
  5. Agree or disagree with the following statements.
  6. Agree or disagree with the following statements. Give your arguments to support your viewpoint.
  7. Agree with the statements of your partner.
  8. Agree with the statements of your partner.
  9. Agree with the statements of your partner.
  10. Agreeing and disagreeing
  11. Agreeing Disagreeing
  12. Agreeing. Disagreeing




Переглядів: 522

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Complete the table. Use a dictionary if necessary. | Nanotechnology

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.