МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
М. ЙінгерВ сучасній соціології функціональні визначення релігії представлені в різних модифікаціях. Так М. Йінгер визначає релігію як систему вірувань і практик, за допомогою яких та, чи інша група людей справляється з «останніми», «кінцевими» проблемами життя – такими, як відмова капітуляції перед смертю, здатність перебороти розчарування, не дозволити ворожості перемогти і розрушити людське суспільство [1,c.75]. Релігійне існування включає віру людини в те, що хоча зло, біль, руйнування та смерть, несправедливість та безправ’я відносяться до не випадкових, а фундаментальних умов життя, все таки є сили (священні), завдяки яким людина може бути звільнена від «гріха» і перемогти зло у всіх його проявах. Всім функціоналістським визначенням характерно те, що вони беруть за основу розуміння людського існування, як існування перед лицем нерозв’язуваних в кінцевому результаті проблем, з якими людина має якимось чином упоратися. Релігія – це відповідь на таку ситуацію. Критики функціоналістських визначень вказують на те, що в цьому посиланні вже наперед передбачено висновок щодо безумовної "функціональності" релігії. Вразливою є також методологія функціоналістського визначення: спочатку виділяються необхідні для даної системи функції, а потім досліджувані феномени класифікуються та ідентифікуються на основі цих функцій. З цих позицій визначаються як релігійні всі соціальні феномени, які явно відтворюють функції релігії. Дж. Йінгер вважає, наприклад, що будь-які неатеїстичні системи, тобто системи, що не включають елемент надприродного, проте входять в коло явищ, що розглядаються соціологами релігії, якщо вони виконують відповідні функції, так як для нього важливо не зміст віри, а сам факт вірування [1,c.77]. Те, що допомагає людині подолати прірву між дійсністю і тим, до чого вона прагне, підбадьорює її надією, те, що допомагає встояти, переконуючи, що прийде день, коли страждання і зло будуть переможені, - все це і є прояв релігії, включаючи і "секулярну віру" - переконання в тому, що наука і технологія допоможуть вирішити найважливіші проблеми людства. Це теж релігійний, або, точніше, квазірелігійний феномен. З цих позицій слід визнати, що за невеликим винятком всі люди є релігійними. На думку Йінгера, людська природа не терпить вакууму віри [1,C.77]. Якщо це так, то резонно припустити, як це робить Йінгер, що в релігійного життя якщо й мають місце періоди занепаду, пов'язані з якимись змінами в релігійній сфері, то все ж безрелігійність не може утвердитися в якості альтернативи релігії. Для соціолога немає питання про те, чому суспільство стає менш релігійним, вважає Йінгер, - питання завжди тільки в розпізнанні того, які нові форми релігійності з'являються. Якщо віра в Бога чи богів дає людині розуміння сенсу життя, то завдання соціолога - зрозуміти в кожному конкретному випадку, в яких формах, за допомогою яких засобів вноситься сенс в людське життя, і на цій основі ідентифікувати релігійний феномен (з урахуванням того, що і потреба в осмисленому існуванні, і сама релігійність досить індивідуальні і коливаються в певних межах) [1,C.77].
|
||||||||
|