МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
РЕЛІГІЄЗНАВСТВО
Навчально - методичний комплекс за кредитно –модульною системою
Харків ХДАФК – 2008 Релігієзнавство . Навчально - методичний комплексза кредитно –модульною системою -Харків.: ХДАФК, 2008. - 98 с. Укр.мовою
Автори: . старший викладач кафедри гуманітарних наука ХДАФК Г.М. Гончаров .
Рецензенти: доктор філософських наук, професор Л.М. Газнюк, доктор філософських наук, професор С.О. Завєтний, доктор філософських наук, професор О.К.Бурова, канд. філософських наук, доцент Л.М.Деніско.
Затверджено на засіданні кафедри гуманітарних дисциплін. Протокол № 1 від 28 вересня 2008р.
Рекомендовано до друку Вченою радою ХДАФК Протокол №1 від 2008р.
ПЕРЕДМОВА
Проблеми релігії завжди хвилювали людство на всіх етапах його розвитку. Внаслідок значних змін, що відбуваються в економічній, політичній і культурній сферах нашого суспільства, інтерес до релігії значно зріс. Це природно, оскільки в суспільстві існують проблеми, без вирішення яких не можна успішно розбудовувати Українську державу на засадах демократії, гуманізму, економічного та культурного розвою. Однією з важливих проблем сьогодення є необхідність нормалізації релігійного життя в Україні. Складність цієї проблеми обумовлена багатьма чинниками, зокрема процесом національного та духовного відродження, що відбувається в суперечливих умовах, і тому викликає інтерес до вітчизняної історії, а саме до історії релігії, її місця і ролі в культурі України. Відсутність необхідних знань у цій сфері, насильницьке витіснення релігії в минулому з культурного життя суспільства призвели до втрати духовних цінностей, збіднення національної культури, зумовило не завжди правильну орієнтацію в сучасних дискусіях навколо релігійно-церковних питань. На оцінці релігійного чинника в духовному житті суспільства істотно позначається відсутність наукового розуміння релігії. Термін «релігія» досить часто зустрічається у побутовій мові, художній і науково-популярній літературі. Складається враження, що кожному зрозуміла сутність релігії. Насправді в понятті «релігія» зафіксовані лише зовнішні ознаки. Феномен релігії значно складніший і досить суперечливий. Він містить сукупність поглядів на навколишній світ, що ґрунтується на вірі в Бога. Тому релігію нерідко називають вірою. Складовими компонентами релігії є культ і сукупність обрядових дій, за допомогою яких релігійна людина виражає своє ставлення до надприродного і вступає з ним у спілкування через молитву, обряди, жертвоприношення тощо. Тому релігія часто розглядається як зв'язок людини з Богом. Окрім того, релігія містить сукупність моральних норм і правил, що визначають поведінку віруючих. Неухильне виконання моральних релігійних настанов розглядається як виконання божественних вимог, шлях до спасіння. Релігія включає також організаційно-структурний компонент. Вона сприяє об'єднанню віруючих у релігійні громади, церкву, чернечі ордени, особливі групи служителів культу. Отже, релігія — це складний соціально-культурний феномен, який властивий історії людства на всіх етапах її розвитку. Він потребує ґрунтовного вивчення. У сучасних умовах потрібні фундаментальні дослідження в галузі вітчизняного релігієзнавства, в яких би з'ясовувалися місце та роль релігії в історії вітчизняної культури, її значення в духовному житті українського суспільства. Оволодіння науковими знаннями про релігію — необхідна умова зростання освіченості та культури фахівця будь-якого профілю, який повинен мати уявлення не тільки про національну культуру, а й про загальнолюдські духовні цінності. Саме в цьому полягають мета і сенс пропонованого навчально-методичного комплексу з курсу «Релігієзнавство». У ньому доступно й об'єктивно висвітлюються ключові проблеми релігієзнавства, виходячи з того, що вивчення цієї дисципліни є складовою частиною гуманітаризації освіти. Він допоможе студентам оволодіти знаннями в одній із важливих галузей світової і вітчизняної культури, визначити добровільно і свідомо власну світоглядну позицію, духовні інтереси і ціннісні орієнтації, оволодіти вмінням грамотно провадити світоглядний діалог, навчитися розуміти інших людей, погляди та дії яких істотно відрізняються, ставитися до них толерантно. Врешті-решт вивчення дисципліни сприятиме становленню духовного клімату взаєморозуміння, нормалізації міжконфесійних відносин і гармонізації людських стосунків між носіями релігійного та нерелігійного світоглядів, утвердженню громадянської злагоди і соціальної стабільності в суспільстві.
З метою інтенсифікації процесу навчання, вдосконалення контролю за засвоєнням матеріалу доцільно використовувати модульно-рейтингову систему контролю знань, програмоване навчання, тести, комплексні контрольні завдання, прикладні комп'ютерні програми тощо.
Відповідно до ідей Болонського процесу курс релігієзнавства роздільний на два модулі: Модуль I Модуль II. Кожний з двох модулів містить теоретичну і практичну частини. Теоретична частина включає постановку задач, які необхідно вирішити при розгляді тієї або іншої теми курсу, і опорний конспект лекцій. Практична частина включає контрольні завдання у вигляді тестів і проблемно-пошукові задачі, що вимагають аналітичного підходу до їх аналізу.
2. Критерії оцінювання результатів навчальної діяльності студентів: З метою активізації аудиторної та самостійної роботи студентів під час семестру з курсу "Релігієзнавство" діє модульно-рейтинговий принцип навчання та контролю знань. ОЦІНКА «ВІДМІННО» (А)- студент вільно володіє визначеними програмою знаннями й уміннями, правильно і в достатній кількості добирає необхідні для відповіді факти, Висловлює власне ставлення до навчального матеріалу; відповідь чітка і завершена, мова добра. ОЦІНКА «ДОБРЕ» (ВС)- студент має незначні ускладнення при використанні програмою знань і умінь, при доборі доказів припускається незначних помилок; власне ставлення учнем висловлюється, але в аргументації зустрічаються окремі неточності, мова добра. ОЦІНКА «ЗАДОВІЛЬНО» (DE)- студент користується лише окремими знаннями й уміннями, порушує логіку викладу, відповідь недостатньо самостійна, аргументація слабка, є суттєві помилки в знанні фактичного матеріалу та висновках, мова спрощена. ОЦІНКА «НЕЗАДОВІЛЬНО» (FX)- студент може назвати одне-два поняття, або дати коротку відповідь так чи ні. ОЦІНКА «НЕЗАДОВІЛЬНО» (F)- студент не володіє необхідними для здійснення завдання уміннями, головного фактичного матеріалу не знає.
У ВІДПВІДНОСТІ ЗА КІЛЬКІСТЮ НАБРАНИХ БАЛІВ СТУДЕНТ ОТРИМУЄ ОЦІНКУ ЗА НАЦІОНАЛЬНОЮ ШКАЛОЮ ТА ШКАЛОЮ ECTS
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|