МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
КРИТЕРІЇ ОЦІНКИ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ 1 страницаЗагальний рейтинг з навчальної роботи: R(Hp) - 70 балів.
Форма контролю рівня засвоєння матеріалу модуля «залік».
Навчальний курс поділений на 2 модуля: для денної форми навчання для заочного відділу і для іноземних студентів
КАЛЕНДАРНИЙ ПЛАН НАВЧАЛЬНИХ ЗАНЯТЬ з дисципліни "Релігієзнавство" для студентів денної форми навчання за кридитно - модульною системою
ЗМІСТ ДИСЦИПЛІНИ Модуль 1 Тема1. Релігієзнавство як наука і навчальна дисципліна
Тема 2. Релігія як предмет дослідження
Тема 3. Основні елементи та функції релігії.
Тема 4. Ранні форми релігій. Давні вірування праукраїнців
Тема 5. Національні релігії
Модуль 2 Тема 1. Буддизм: історія і сучасність
Тема 2. Християнство: витоки, віровчення, еволюція
Тема 3. Православ'я, католицизм, протестантизм
Тема 4. Іслам
Тема 5. Релігія і церква в сучасній Україні.
Індивідуальні завдання для самостійної роботи студентів Модуль 1 1. Релігія як феномен духовної культури. 2. Релігія та її роль і функції в суспільстві. 3. Походження релігії. Історичні форми і типи релігій. 4. Специфіка і зміст релігійного світогляду. 5. Тотемізм і магія та їх місце в історії релігії. 6. Релігія і культура. 7. Характеристики ранніх національних релігій. 8. Міфологія стародавнього Єгипту. 9. Міфологія стародавньої Греції та Риму. 10.Особливості віровчення і культу в брахманізмі. 11.Особливості індуїзму. Основні напрямки. 12.Конфуціанство як соціальне вчення і релігія. Конфуціанство в історії Китаю. 13. Зороастризм. 14.Іудаїзм - перша монотеїстична релігія. І5.Філософські та етичні принципи іудаїзму. 16.Обряди і свята в іудаїзмі. Тора. Заповіді Мойсея
Модуль 2 17.Будда. Його життя і вчення. 18.Історія формування і розповсюдження буддизму. 19.Буддизм як перша світова релігія. 20 Основні напрями і течії буддизму. 21 .Соціально-економічні умови виникнення і формування християнства. 22.Історія написання Біблії та її структура. 23.Біблія як священна книга християн. 24.Вплив Біблії на культуру християнських народів. 25.Основи християнського віровчення та культу. 26.Еволюція християнства. 27.Особливості трьох основних гілок християнства. 28.Католицизм. Особливості віровчення і культу. 29.Історія чернецьких орденів. 30.Православ'я. Загальна характеристика. Особливості віровчення культу. 31.Вплив православ'я на розвиток національної культури. 32.Виникнення протестантизму. 33. Основи і протестантські течії. 34.Виникнення і поширення ісламу. 35.Основні положення віровчення ісламу. 36.Коран — священна книга мусульман. 37.Основні напрями в ісламі. 38.Сучасні неорелігії. 39.Дохристиянські вірування східних слов'ян. 40. Значення хрещення для розвитку культури в Київської Русі. 41.Православні обряди та свята в Україні. 42.Православні церкви в Україні. 43.Українська греко-католицька церква. 44.Історія протестантизму в Україні. 45.Неорелігії на території України. 46.Сучасна етноконфесійна ситуація в Україні.
Контрольні питаний
Модуль 1 1. Дайте визначення релігієзнавства як навчальної дисципліни. 2. Назвіть основні структурні розділи релігієзнавства та поясніть, що служить 3. основою для їх виокремлення. 4. Охарактеризуйте складові принципу об'єктивності релігієзнавчого пошук) 5. Чому неможливо дати універсальне визначення релігії? 6. Які спільні ознаки, властивості притаманні більшості релігійних систем? 7. Ваша оцінка спільних духовних практик, що притаманні великим релігіям. 8. В чому полягає обмеженість марксистських оцінок природи релігії? 9. Серед популярних філософсько-соціологічних концепцій релігії, як правило, 10. виокремлюють вчення німецького філософа Е.Дюркгейма. Чию точку зору щодо природи релігії ви поділяєте і чому? 11. Дайте характеристику основних елементів релігії. 12. Які аргументи ви б назвали на користь судження: "Сама людина є "місцем Бога". 13. Як вирішує проблему сенсу людського буття релігія? 14. Охарактеризуйте зміст світоглядної функції релігії. 15. Чому інтегративна функція релігії має свої історичні, соціальні межі? 16. Відомо, що найбільший регулятивний потенціал мають релігійні норми. Дайте характеристику їх основним різновидам. 17. За яких умов з'являються первісні релігійні вірування? 18. Розкрийте генезу становлення уявлення про душу. 19. Розкрийте сутність тотемістичних уявлень. 20. Чому шаманізм постає своєрідним соціальним інститутом? 21. Розкрийте зміст двох основних принципів магічного мислення. 22. Що визначає специфічну особливість етнонаціональних релігій? 23. Назвіть характерні риси етнорелігій, вичленіть їхні спільні ознаки. 24. Поясніть, чому іудаїзм займає особливе місце і роль у загальній історії релігії? 25. Розкрийте зміст основ іудейської моралі. 26. Покажіть специфіку іудаїзму як національної релігії євреїв. 27. Охарактеризуйте особливості світосприйняття прибічниками індуїзму. 28. У чому полягає особливість становлення образів богів-духів праукраїнців? 29. Розкрийте функціональну подвійність богів давньокиєвського пантеону.
Модуль 2
Комплекти тестів, контрольних запитань для визначення рівня засвоєння знань студентами Модуль 1 1. Специфічна галузь гуманітарного знання спрямована на вивчення змісту і сутності релігійного феномену: Психологія Історія Релігієзнавство Соціологія Філософія 2. Яку галузь науки релігієзнавство не передбачає в своїй структурі: Географію релігії Соціологію Астрономію Філософію
3. Який з принципів нехарактерним для релігієзнавства: Принцип історизму Принцип суб'єктивності Принцип об'єктивності Принцип системності
4. Чи є релігія специфічною формою вияву основ ірраціональної сфери духовності людини: Так Ні
5. Що є предметом релігієзнавства: Святе Письмо Релігійна освіта Природа релігії Надприродний світ
6. Що є предметом релігійної віри: Віра в вічне життя Віра у власні сили Віра в надприродне Віра в реальність
7. Яка з релігій не відноситься до світових: Християнство Іудаїзм Буддизм Іслам
8. Яка з релігій не є монотеїстичною : Зороастризм Мусульманство Іудаїзм Християнство
9. Що з наведеного не є однією з основних складових структури релігії: Релігійні відносини Релігійні організації Релігійна свідомість Релігійне мистецтво Релігійна діяльність
10. Яка з функцій не є характерною для релігії: Гносеологічна Світоглядна Компенсаторна Інтеграційна
11. Яке з вірувань не відноситься до первісних : Тотемізм Анімізм Кришнаїзм Магія Фетишизм
12. Мислене наділення деяких предметів надзвичайними якостями має назву: Шаманізм Фідеїзм Анімізм Фетишизм
13. Віра в наявність у людини вічного внутрішнього двійника має назву: Магія Анімізм Землеробський культ Фетишизм
14. Чи не найдавнішим верховним богом праукраїнців був: Вішну Яхве Озіріс Перун
15. Священною книгою іудаїзму є: Авеста Коран Тора Трипітака 16. Головний бог давньогрецького пантеону є: Зевс Геракл Марс Гор Сварог
17. Яка релігія є традиційною для Японії: Католицизм Зороастризм Синтоїзм Індуїзм Іудаїзм
18. Яке з вірувань відноситься до дохристиянських вірувань українського народу: Буддизм Язичництво Протестантизм Мусульманство
Модуль 2
1. Десять заповідей були дані Богом на горі: Сион; Синай; Фавор; Голгофа.
2. Глава католицької церкви це: Патріарх; Католикос; Папа; Пресвітер.
3. Підчас православної літургії відбувається: Хрещення; Євхаристія; Миропомазання; Вінчання. 4. Вигук «Алілуйя!» перекладається як: Істино так; Слава Богу; Дякую Богу; Хваліть Бога.
5. Першим римським єпископом був: Апостол Петро; Апостол Павло; Климент -І; Сикст -І.
6. Останній тиждень перед Паскою називається: Світлий тиждень; Великий піст; Святки; Страсний тиждень.
7. Ієрусалим - місто священне для: Католиків; Індуїстів; Іудеїв; Мусульман; Православних.
8 Лідер церковної реформи в Росії: Патріарх Тихон; Патріарх Никон; Митрополит Петро Могила; Митрополит Філарет.
9 .Вищий орган церковного правління в Росії в XVIII- XIX ст.: Патріархат; Органа управління не було; Помісний собор; Святійший синод.
10.Паскою називається: Свято на честь виходу євреїв з Єгипту; Свято на честь воскресіння Ісуса Христа; Блюдо з сиру; Крашене яйце.
11 До протестанських церков не відносяться: Баптисти; Лютерани; Вірменська церква; Методистська церква. 12.Відміна взаємних анафем між католицькою і православною церквами відбулася: 1964р.: 1934р.: 1953 р.; 1928р.
13.Першим російським патріархом був: Нікон; Філарет; Іов; Іона.
14.Чорне духівництво в православній церкві: Диякони; Ченці; Схимники; Ігумени.
15.Який орден не відноситься до числа духовно -лицарських: Августинці; Тамплієри; Тевтонський; Іоанітський.
16.На території Росії, по легенді, проповідував апостол: Апостол Павло; Апостол Петро; Андрій Первозванний; Іоан Хреститель
17.Вітхозавітним первосвящеником був: Мойсей; Адам; Аарон; Ной.
18.Свято Преображення Господнє називають: Медовий спас (14 серпня); Яблучний спас (19 серпня).
19.Хто був автором славянського перекладу Біблії?: Ієронім Стрибонський Кирило і Мефодій; Федір Печерський; Нестор літописець. 20.Мусульманські священні перекази: Зікр; Хадіс; Кааба; Сунна.
21. Початок мусульманського літочислення: Вигнання Мухамеда із Мекки: Явлення Мухамеду Бога; Народження Мухамеда; Підкорення Мекки Мухамедом.
22.Головний релігійний центр ісламу: Ієрусалим; Мекка; Багдад; Ісфаган.
23.Спільна для іудаїзму і християнства частина Святого Письма: Типікон; Апокаліпсис; Старий заповіт; Новий заповіт.
24.Який обряд проводиться при вступі людини до християнської церкви?: Покаяння; Хрещення; Євхаристія; Миропомазання.
25 Збірка житгєопнеів святих має назву: Патерик; Апракос; Типікон; Житіє
26. Євангелісти: Алостол Матфей; Апостол Іоан; Апостол Петро; Апостол Павло.
27.Який релігійний напрям не відноситься до протестантизму?: Кальвінізм; Методизм; Суфізм; Адвентизм МОДУЛЬ I 1. Предмет релігієзнавства
Поняття «релігія» означає віру, особливий погляд на світ, сукупність обрядово-культових дій, а також об'єднання віруючих людей у певну організацію, які витікають з переконання в існуванні того або іншого різновиду надприродного. Релігієзнавство- комплексна сфера людських знань про релігію, що розвивається з XIX ст. Предмет релігієзнавства - релігія в єдності її структури і різноманітності форм вияву. У предметі релігієзнавство виділяються дві основні проблеми: Розробка спеціального поняттєвого апарату і системи теоретичних уявлень про специфіку і основні різновиди релігії серед яких:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|