МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Exercise 3. Choose the appropriate form.1. When the door-bell (to ring) he (to stand up) and (to go) to the door. a) rang b) was ringing c) were ringing a) stood up b) was standing up c) were standing up a) went b) was going c) were going 2. It (to rain) hard this morning when I (to wake up). a) rained b) was raining c) were raining a) woke up b) was waking up c) were waking up 3. While I (to have) breakfast this morning, my sister (to phone) from Mexico. a) had b) was having c) were having a) phoned b) was phoning c)were phoning 4. When I (to see) her face, I (to realize) my mistake. a) saw b) was seeing c) were seeing a) realized b) was realizing c) were realizing 5. I (to take) my umbrella because it (to rain). a) took b) was taking c) were taking a) rained b) was raining c) were raining 6. Yesterday morning he (to wake up) late and (to miss) his breakfast. a) woke up b) was waking up c) were waking up a) missed b) was missing c) were missing 7. When he (to work) in the garden, he (to hurt) his knee. a) worked b) was working c) were working a) hurt b) was hurting c) were hurting 8. Linda (to wait) for the bus when I (to see) her. a) waited b)was waiting c) were waiting a) saw b) was seeing c) were seeing 9. I (to look) out of the window and (to see) that it (to rain) hard. a) looked b) was looking c) were looking 10. When the parents (to come) home from the theatre yesterday evening, the children (to sleep). a) came b) was coming c) were coming a) slept b) was sleeping c) were sleeping
Business Talks Exercise1. Have you learned (learnt) all the words from the previous lesson? Check yourselves.
to deliver to be in great demand to be of high quality to get in touch to arrive in\at a representative to have talks polite to go straight to to get down to business negotiating parties terms of payment terms of shipment terms of delivery to reach to sign an infringement a clause fulfillment on the part of
|
||||||||
|