МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
II. Supply the articles where necessary.1. ‘I’m happy to meet you.’– ‘… pleasure is mine.’ 2. It’s … pleasure to spend … weekend in … country. 3. ‘Will you go to … British Museum with us?’ – ‘Yes, with … pleasure.’ 4. It’s … good market for our goods. 5. We know … prices on … world market for this type of equipment. 6. We couldn’t accept … price of … Seller. They quoted … very high price. 7. … prices for this type of Casio calculators are usually high. III. Supply the correct forms of the verbs. 1. Last month we (to place) a trial order with Brown & Co. 2. Next June we (to be going) to make a transaction with Bell & Co. 3. ‘Let’s go to the theatre with us.’ – ‘No, I can’t. You see, I (not to finish) my work yet.’ 4. ‘Why (not to go) to the manufacturing plant yesterday afternoon?’ * * * Customer:All right. I (to give) you one last chance. It’s this order. No more mistakes. Last time you (to deliver) the wrong office furniture. Manager: Oh, I’m very sorry. We (not to do) that again. Customer:I hope not. Remember! This order (to be) very important and I’d like to stress that I must have it next week. Any other delivery time (not to be) acceptable to me. Manager: Yes, certainly. We (to send) it on time. We always (to send) you your orders on time, don’t we? Customer:No, you … You once (to deliver) me an order with a 6 months’ delay. One more thing, packing must be excellent. Manager: Yes, certainly. I think you (to agree) that we always (to do) it in the past. Customer:No, it’s not like that. Well, and the last thing, write my name clearly, please. Manager:Certainly. I (to do) that myself. The goods (to come) to the right address and at the time you (to require) them. Customer: Good. That’s all. Manager:Thank you, Mr. Harden, and good-bye, Mr. Harden. Customer:What (to say) you? Manager:I (to say) ‘Thank you’ and … Customer:Not that. I mean the name. Manager:Mr. Harden. Customer:Harden! My name (not to be) Harden. I (to be) Marden. ‘M’ as in ‘man’, not ‘H’ as in ‘ham’. Oh, I (to think) I (to have) to order the goods from another company.
|
||||||||
|