МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||
Exercise 1. Open the brackets and use the Past Continuous Tense.1. At 1 o’clock she (to have) lunch. 2. When I came in, he (to lie) in bed. 3. I looked out of the window. The sun (to shine) and the birds (to sing). 4. While Jane (to cook), I (to lay) the table. 5. I fell asleep when I (to read). 6. While I (to drive) along the road, a cat ran out in front of the car. 8. I met him in London. He (to study) at the University. Exercise 2. Practise the use of the Past Continuous and the Past Simple Tenses. 1. When the guests (to arrive), Mrs Black (to cook) still dinner. 2. Tom (not to want) to lend us the money at first but then he (to agree). 3. The illness (to get) worse and worse. In the end he (to go) to hospital for an operation. 4. I (to walk) along the road yesterday when I (to meet) an old friend. She (to go) to the post-office. 5. We (to see) an accident when we (to wait) for the bus. 6. Where you (to go) at this time yesterday? 7. I (to go) to sleep at 3 o’clock this morning and (to wake up) an hour later at 4. 8. He (to give up) his job as a journalist and (to become) a teacher. 9. While we (to be) on holiday, we (to spend) most of our time swimming and sailing. 7. When the teacher came, we (to listen) to the tape. 10.We (to go) down in the lift when suddenly it (to stop). 11. When my car (to break) down, I (to phone) a garage. 12. When I (to shave), I (to cut) myself. 13. Ann (to show) me a photograph and then (to go) to the kitchen for some drinks. 14. Sally (to lie) in bed when her mother (to enter) the room. Travel How often do you travel? Where do you like to go? Do you ever travel on business? Exercise 1. When you travel, which of the following do you like or not like? Make sentences as in the examples. I like meeting new people. I don’t mind packing. I like eating new food. I don’t like flying. I like visiting new places. I hate checking in. · checking in · waiting for luggage · booking rooms · speaking a foreign language · packing suitcases · being away from home · seeing new places Exercise 2. People often do these things when they travel. Match the verbs with the correct word combinations.
Put actions from exercise 2 into order. 1. to buy a ticket 2. ? Exercise 3. Complete these sentences. Use the nouns from the box.
At the ticket office 1. I need to change my ……. . 2. Is there a direct …… ? At the check-in desk 1. Can I take this as hand ……. ? 2. Can I have an aisle ……. ? In a taxi 1. Please take me to the city …… . 2. Can I have a ……. , please?
|
|||||||||||
|