МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
UNIT II
Language Work (II) If-clause (If I determined …, it would occur … ) or
For example: If I doped donor atoms at one end and acceptor atoms at the other end of a silicon crystal, it would have both P-type and N-type regions and there would be a junction between them. If free electrons and holes moved in a controlled manner, they wouldn’t wander freely in the lattice.
I wish I determined… wish + Past For example: I wish I measured these parameters more carefully. (=I don’t measure them carefully) I wish I could gain higher results. (I can’t) Remember: If I were/if I was I wish it were/I wish it was For example: If I were you, I would correct this test. or If I was you, … I wish it were possible.
(III) If-clause (If I had designed …, they would have set up … )
or
For example: If I had determined a fault, I would have corrected it. (but I didn’t determine it) If one region had lost a positive charge, the other region would have gained it. (but it didn’t lose a positive charge)
I wish I had designed… wish + Past Perfect For example: I wish I had constructed my replica. I would have used it now. (but I didn’t construct it) I wish I had corrected some measurements in my laboratory work. I would have obtained a higher result. (but I didn’t correct them)
Wish 1. Wish somebody something, but hope somebody do something. For example: I wish you an easy test. I hope you get perfect results in your mathematical test. 2. Wish + Past(We regret something. The meaning is present.) For example: I wish you didn’t reach critical values. (you reach them) Mike’s going to overcome all difficulties. I wish I was going too. Wish + Past Perfect(we regret about something in the past) For example: I wish I had simulated this object with the help of a new computer. (I didn’t simulate) I wish I hadn’t replaced parts in the machine. (I replaced) 3. I wish I could(do something) = I regret that I cannot do it. For example: I’m sorry I can’t help you. I wish I could calculate the resistance in this task. (but I can’t) I wish I could have (done something) = I regret that I could not do it. For example: I heard you bought a new computer. I wish I could have gone to look at it. (but I couldn’t go) 4. I wish (somebody) would (do something) (we would like something to happen) For example: I wish my computer would outstrip my friends’ ones. I wish somebody would help me to measure current in my laboratory work.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|