МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Complete the dialogues using the phrases for asking and giving permission.a. - … I have my practice at the British Steel Works? - … b. - … I observe the steel making process? - … c. - … we study the properties of various types of steels today? - … Later we’ll discuss … . d. - …I use these substances for the experiment? - … e. - … I continue the research? - … f. - … we studied the influence of temperature on the strength of plastics? - …
Find words formed from the first word in the line. 1. corrode – code, corrosive, charge, conductor 2. cast – substance, content, casting, steel 3. require – environment, requirement, refine, tempering 4. pure – sulphur, powerful, impurity, perform 5. metal – modern, meat, malleable, non-metal 6. considerable – carbon, constituent, construction, considerably 7. complete – competition, completely, tremendous, economical 8. charge – change, research, discharge, consumer 9. exhaust – explanation, expensive, efficiency, inexhaustible
Restore the original sentences. 1. was/ allowed/ the/ research/ he/ continue/ to 2. carbon/ engineer/ content/ the/ of/ increase/ steel/ the/ may/ the 3. may/ these/ for/ you/ substances/ experiment/ use/ the 4. cannot/ this/ describe/ experiment/ I/ results/ the/ of/ today 5. be/ copper/ alloyed/ can/ iron/with. 6. engineers/ copper/ use/ can/conductors/ electrical/ for/ the 7. cannot/ this/ difference/ and/ brass/ student/ explain/ the/ between/ bronze 8. test/ substance/ in/ scientists/ the/ can/ use/ samples/ the/ this/ of/ the 9. must/ Alex/ a/ write/ report/ the/ of/ detailed/ test 10. compare/ two/ of/ they/ tests/ must/ results/ the
Say what these people could do in the past. For example: I cannot use the new apparatus now but I could use it yesterday. 1. He cannot do research on copper alloys this term but he … it last term. 2. We cannot compare the properties of these substances now but we … them during our previous experiment. 3. They cannot study aluminium bronze at the lesson now but they … it in the lab yesterday. 4. We cannot extract copper with the help of stone and bone but ancient people … it in this way thousands of years ago. 5. I cannot describe the results of his experiment today but I … them yesterday.
Give advice to your friend in the following situations. Use the modal verb should. For example: Student A: I have an examination tomorrow. Student B: Well, you should work very hard tonight. 1. I don’t know how to draw up a report of my experiment. 2. I’m very tired after the practical class. 3. I’d like to know more about plastics. 4. I’d like to buy good sports equipment. 5. I want to become a materials engineer but I don’t know what I must study and at what University.
|
||||||||
|