Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Complete the dialogues using the phrases for asking and giving permission.

a. - … I have my practice at the British Steel Works?

- …

b. - … I observe the steel making process?

- …

c. - … we study the properties of various types of steels today?

- … Later we’ll discuss … .

d. - …I use these substances for the experiment?

- …

e. - … I continue the research?

- …

f. - … we studied the influence of temperature on the strength of plastics?

- …

 

Find words formed from the first word in the line.

1. corrode – code, corrosive, charge, conductor

2. cast – substance, content, casting, steel

3. require – environment, requirement, refine, tempering

4. pure – sulphur, powerful, impurity, perform

5. metal – modern, meat, malleable, non-metal

6. considerable – carbon, constituent, construction, considerably

7. complete – competition, completely, tremendous, economical

8. charge – change, research, discharge, consumer

9. exhaust – explanation, expensive, efficiency, inexhaustible

 

Restore the original sentences.

1. was/ allowed/ the/ research/ he/ continue/ to

2. carbon/ engineer/ content/ the/ of/ increase/ steel/ the/ may/ the

3. may/ these/ for/ you/ substances/ experiment/ use/ the

4. cannot/ this/ describe/ experiment/ I/ results/ the/ of/ today

5. be/ copper/ alloyed/ can/ iron/with.

6. engineers/ copper/ use/ can/conductors/ electrical/ for/ the

7. cannot/ this/ difference/ and/ brass/ student/ explain/ the/ between/ bronze

8. test/ substance/ in/ scientists/ the/ can/ use/ samples/ the/ this/ of/ the

9. must/ Alex/ a/ write/ report/ the/ of/ detailed/ test

10. compare/ two/ of/ they/ tests/ must/ results/ the

 

Say what these people could do in the past.

For example: I cannot use the new apparatus now but I could use it yesterday.

1. He cannot do research on copper alloys this term but he … it last term.

2. We cannot compare the properties of these substances now but we … them during our previous experiment.

3. They cannot study aluminium bronze at the lesson now but they … it in the lab yesterday.

4. We cannot extract copper with the help of stone and bone but ancient people … it in this way thousands of years ago.

5. I cannot describe the results of his experiment today but I … them yesterday.

 

Give advice to your friend in the following situations. Use the modal verb should.

For example: Student A: I have an examination tomorrow.

Student B: Well, you should work very hard tonight.

1. I don’t know how to draw up a report of my experiment.

2. I’m very tired after the practical class.

3. I’d like to know more about plastics.

4. I’d like to buy good sports equipment.

5. I want to become a materials engineer but I don’t know what I must study and at what University.

 




Переглядів: 464

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Extract B | Use the following statements in the past and future.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.074 сек.