МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Use the following statements in the past and future.For example: He can drive well / He may continue the research. He coulddrive well 10 years ago / He was allowed to continue the research. He will be able to drive well in a month / He will be allowed to continue the research. 1. He can continue his studies at the Mechanical Engineering faculty. 2. Our engineers can extract copper in several ways. 3. You may use carbon steel in the construction of this building. 4. I can visit the Bingham Canyon copper mine. 5. She may extract iron from iron ores. 6. You may use manganese for changing properties of steels. 7. This new car can move without a driver. 8. You may apply alloy steels for various engineering purposes. 9. The scientists can use the samples of this substance in the test. 10. The engineer may increase the carbon content of the steel.
Ask your scientific supervisor to explain what can happen to these engineering materials. For example: copper / to be alloyed with iron A: Can copper be alloyed with iron? B: Certainly it can. Copper can be alloyed with iron. or I’m afraid it can’t. Copper can’t be alloyed with iron. 1. a ductile metal / to be worked into a new shape 2. copper / to be used as a conductor of electricity 3. tin / to be alloyed with copper 4. brass / to be used in bearings and gears 5. copper / to be recycled several times. Your partner is an Instructor in the lab. Ask him if you may perform the following actions. Work in pairs. For example: to use these substances for the experiment A: May I use these substances for the experiment? B: Yes, you may. You may use these substances for the experiment. To elaborate the plan of the research; to experiment with alloying elements; to carry out different operations on milling machines; to demonstrate the properties of tool steels; to observe the steel-making process.
Your friend wanted to do a lot of things at the practical class yesterday. Ask him if he was allowed to do all of them. For example: to demonstrate the new applications of steels A: Were you allowed to demonstrate the new applications of steels? B: No, I wasn’t. But I will be allowed to do it tomorrow. To work in the rolling mill; to test the performance characteristics of alloy steels; to use a new milling machine; to study the structure of stainless steels; to observe how steel is cast.
|
||||||||
|