Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Другий етап - з кінця ХІХ століття та середини ХХ століття.

Український психолог О.Ф. Лазурський (1874 – 1917) запровадив метод дослідження психічних особливостей школярів у формі «природного» експерименту. Аналізуючи психічний розвиток дітей особливу увагу звертав на роль середовища та природні передумови особистості.

Російський і український психолог П.П. Блонський (1884 – 1941) працював над проблемами вікової психології і педології, питаннями розвитку пам’яті і мислення школярів. Розглядав вікову психологію як галузь педології, а пізніше, як окрему галузь психологічної науки. Педологія – комплексна наука про дітей, яка включає систему психологічного контролю за розвитком школяра, з використанням тестових методів. Заборона педології загальмувала розвиток вітчизняної тестології.

Л.С. Виготський (1896 – 1934) розробив теорію розвитку вищих психічних функцій (культурно-історична теорія). Наукова діяльність його була спрямована на вивчення закономірностей психічного розвитку; вивчення віку, як одиниці аналізу дитячого розвитку; характеристики стадій на основі соціальної ситуації розвитку та вікових новоутворень; розподіл на стабільні та критичні періоди. Принцип розвитку дитини поєднував з принципом системності (цілісні утворення у вигляді різних форм між функціональних зв’язків: мислення і пам’яті, мислення і мовлення). Впровадив експериментально-генетичний метод дослідження психічних явищ, та метод порівняння психічного розвитку в нормі і патології. Відпрацював гіпотезу, згідно до якої процеси розвитку не співпадають з процесами навчання, перші йдуть за другими створюючи зони ближнього розвитку.




Переглядів: 421

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тезаурус до теми 2: «Історія науки, психологічні теорії» | Третій етап – друга половина ХХ сторіччя

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.