Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ІІІ. Конвергенції (взаємодії) двох факторів.

Представники даного напрямку об’єднували позиції авторів, які прагнули об’єднати важливість обох зазначених факторів.

Концепція конвергенції (взаємодії) двох факторів розвитку. Основоположник її є німецько-американський психолог В. Штерн, який говорив, що психічний розвиток є не простим виявом вроджених властивостей і не простим сприйняттям зовнішніх впливів, а результатом конвергенції внутрішніх задатків із зовнішніми умовами життя. За його словами, про жодну функцію, жодну властивість не можна стверджувати, що вона походить ззовні чи зсередини, оскільки в її вияві діють і те, й інше, тільки щоразу в різних співвідношеннях.

Ерік Еріксон розробив епігенетичну концепцію психосоціального розвитку, в якій закладено принцип генетичної зумовленості стадій, які обов’язково проходить людина у своєму розвитку. Центральним поняттям теорії Е. Еріксона є ідентичність і самоідентичність (егоідентичність). Бути самим собою в очах інших, в тому числі власних, діючи в різноманітних обставинах – є рушійною силою розвитку.

Когнітивна психологія. Представники даного напрямку психології (Г.У. Найссер, Д. Норман, Дж. Брунер, Дж. Келлі) здійснювали акцент на знаннях, інформованості, організації семантичної пам’яті, прогнозуванні, прийомі і переробці інформації, когнітивних стилях. Навчання пояснюється як процес модифікації і комбінування когнітивних структур.

Гуманістична психологія (А. Маслоу, К. Роджерс), запропонували концепцію «центрованої на клієнті» терапії (коли відповідальність за результат терапії покладається на клієнта); категорію самоактуалізації, піраміди людських потреб, сформували центрований на учні підхід у навчанні. На їх думку, психічний розвиток – результат власного вибору, зробленого людиною. Рушійною силою є прагнення до самоактуалізації, сенс якого полягає у розвитку людиною власного потенціалу, здібностей, формування «повноцінно функціонуючої людини». А. Маслоу вважав, що поведінка людини і її досвід регулюються ієрархією потреб (фізіологічних потреб; потреби в безпеці; потреба самоповаги та поваги іншими людьми; потреба самоактуалізації, або особистісного вдосконалення). К. Роджерс зазначав, що особистість і поведінка в більшій мірі є функцією унікального сприймання людиною оточення. людина прагне до реалізації свого потенціалу, самопізнання і свободи вибору, вона бере відповідальність за свій вибір. Концепцію можна представити у вигляді схеми: прагнення до самопізнання і свободи вибору → відповідальність за свій вибір → тривожність→самоактуалізація, як конструктивний шлях подолання тривожності.

 




Переглядів: 491

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Третій етап – друга половина ХХ сторіччя | Теорія вищих психічних функцій(культурно-історична концепція Л.С. Виготського

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.