Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Теорія вищих психічних функцій(культурно-історична концепція Л.С. Виготського

Вищі психічні функції (ВПФ) – функції опосередковані знаком (поняттєве мислення, логічна пам’ять, довільна увага), розглядаючи їх як специфічно людські, соціально-обумовлені форми психіки. Складні, прижиттєво сформовані психічні процеси, соціальні за своїм походженням, мають опосередкований характер та довільні.

На основі закону вищих психічних функцій: будь-яка вища психічна функція з’являється на сцені два рази, спочатку як діяльність колективна, соціальна, інтерпсихічна, другий раз, як діяльність індивідуальна, як внутрішній спосіб мислення, інтрапсихічна функція. Наприклад, розвиток мови, яка спочатку виникає засіб спілкування між дитиною та навколишніми, а потім перетворюється у внутрішню мову, яка є основним способом мислення, стає внутрішньою психологічною функцією. Переходячи від соціального впливу вищі психічні функції здійснюють вплив на особистість. Ознаки вищих психічних функцій: опосередкованість, усвідомленість, довільність, системність. Вирішення проблеми психічного розвитку розглянуте Л.С. Виготським включає питання про рушійні сили та фактори психічного розвитку та критерії вікової періодизації (див. тема 3).

 




Переглядів: 736

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ІІІ. Конвергенції (взаємодії) двох факторів. | Психоаналітичні теорії розвитку.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.