Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Психоаналітичні теорії розвитку.

На думку 3. Фрейда, особистість долає у своєму розвитку кілька послідовних психосексуальних стадій, у яких відображено розвиток структурних компонентів особистості.

Оральна стадія (від народження до 1 року. У цьому віці центром чуттєвої стимуляції і насолоди для дитини є рот, джерелом задоволення є харчування. Немовля повністю залежить від батьків, в психології дитини домінує прагнення – отримувати їжу. Оральна стадія містить дві фази – ранню (від 0 до 6 міс.) дії смоктання та пізню (від 6 до 12 міс.) – дії кусання.

Анальна стадія (від 1 до 3 років) характеризується тим, що дитина вперше починає контролювати свої тілесні функції. Лібідо концентрується навколо ануса, що стає об’єктом уваги дитини, яку привчають до акуратності. На даній стадії утворюється інстанція Его, що контролює безсвідоме.

Фалічна стадія (від 3 до 6 років), центр насолоди переміщується до геніталій. Мотиваційно-афективну лібідозну прив’язаність діти проявляють до батьків протилежної статі. З. Фрейд запропонував називати це едіповим комплексом для хлопчиків та комплексом Електри для дівчаток. Завдяки витісненню даних комплексів повністю диференціюється інстанція Супер-Его.

Після 5 років наступає тривалий латентний період дитячої сексуальності від 5-12 років, коли перша допитливість у відношенні сексуальних проявів поступається місцем допитливості по відношенню до зовнішнього світу.

Генітальна стадія (12-18 років) – характеризується поверненням сексуальних прагнень, дозріває репродуктивна система. Дана стадія характеризується становленням самосвідомості, впевненістю в собі, прагненням до кохання. Всі ерогенні зони об’єднуються і підліток прагне до нормального сексуального спілкування. Внаслідок біологічного дозрівання приховані в глибинах душі сексуальні переживання разом із сильними фізичними потягами знову стають актуальними. На цій стадії відбувається становлення дорослої сексуальності.




Переглядів: 415

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Теорія вищих психічних функцій(культурно-історична концепція Л.С. Виготського | Епігенетична концепція Еріка Еріксона.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.