МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Модуль ІІ «Онтогенез психіки»Тезаурус до теми 4: «Психічний розвиток дитини до школи» Новонародженість (від народження до 1-1,5 міс.). Криза новонародженості пов’язана з фізіологічним пристосуванням до змінних умов середовища. Життя дитини в цей період забезпечується системою безумовних рефлексів (харчові, орієнтовні, захисні), що забезпечують виживання, але не людську поведінку (безумовні рефлекси тварин забезпечують поведінку). У дитини, на відміну від тварин розвиток зору і слуху іде швидше, ніж розвиток рухів. Наприкінці кризи новонародженості проявляється зорове та слухове зосередження, внаслідок отриманих вражень від навколишнього середовища. Поступово, на другому місяці життя, на появу дорослого у дитини виробляється специфічна емоційно-рухова реакція – «комплекс пожвавлення» (Н. Фігурін, М. Денисова), яку прийнято вважати початком періоду немовляти. «Комплекс пожвавлення» є специфічним психічним новоутворенням новонародженості, містить такі реакції: посмішка, гуління, рухова активність. Дитина таким чином прагне привернути до себе увагу, проявляє ініціативі спілкування. Період немовляти Даний період починається, як стабільний, оскільки у дитини з’являється здатність задовольнити свою потребу у контакті з матір’ю психологічними засобами, а саме посмішкою. Соціальна ситуація розвитку. Для дитини даного віку ключовою фігурою в оточенні, яка забезпечує становлення основних психологічних новоутворень є мати. Досвід пренатального періоду дає можливість за неповторним ритмом биття серця відрізняти від інших. Розлука з матір’ю на кілька діб в перші місяці життя сприймається дитиною як її втрата. Не контрольоване розширення кола оточення для дитини в цьому віці може негативно вплинути на її емоційну стабільність, а відтак і на стан здоров’я. Провідна діяльність. У період немовляти провідною діяльністю є безпосередньо емоційне спілкування. Звичайно, спілкування завжди супроводжується емоціями, але в даному віці, оскільки дитина не оволоділа мовним апаратом, воно задовольняється шляхом безпосереднього обміну емоціями. Дитина посміхається чи плаче, а матір розуміє за емоційною інтонацією її мови. Основні психологічні новоутворення. Психомоторика. Розвиток рухів у даному віці є показником психічного розвитку, оскільки рушійною силою його є прагнення дитини до пізнання навколишньої дійсності. Напрямок розвитку рухової активності: хватання, утримання голови, сидіння, стояння, повзання, маніпулювання ходьба.
|
||||||||
|