Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Модуль ІІ «Онтогенез психіки»

Тезаурус до теми 4: «Психічний розвиток дитини до школи»

Новонародженість (від народження до 1-1,5 міс.). Криза новонародженості пов’язана з фізіологічним пристосуванням до змінних умов середовища. Життя дитини в цей період забезпечується системою безумовних рефлексів (харчові, орієнтовні, захисні), що забезпечують виживання, але не людську поведінку (безумовні рефлекси тварин забезпечують поведінку). У дитини, на відміну від тварин розвиток зору і слуху іде швидше, ніж розвиток рухів. Наприкінці кризи новонародженості проявляється зорове та слухове зосередження, внаслідок отриманих вражень від навколишнього середовища.

Поступово, на другому місяці життя, на появу дорослого у дитини виробляється специфічна емоційно-рухова реакція – «комплекс пожвавлення» (Н. Фігурін, М. Денисова), яку прийнято вважати початком періоду немовляти. «Комплекс пожвавлення» є специфічним психічним новоутворенням новонародженості, містить такі реакції: посмішка, гуління, рухова активність. Дитина таким чином прагне привернути до себе увагу, проявляє ініціативі спілкування.

Період немовляти

Даний період починається, як стабільний, оскільки у дитини з’являється здатність задовольнити свою потребу у контакті з матір’ю психологічними засобами, а саме посмішкою.

Соціальна ситуація розвитку. Для дитини даного віку ключовою фігурою в оточенні, яка забезпечує становлення основних психологічних новоутворень є мати. Досвід пренатального періоду дає можливість за неповторним ритмом биття серця відрізняти від інших. Розлука з матір’ю на кілька діб в перші місяці життя сприймається дитиною як її втрата. Не контрольоване розширення кола оточення для дитини в цьому віці може негативно вплинути на її емоційну стабільність, а відтак і на стан здоров’я.

Провідна діяльність. У період немовляти провідною діяльністю є безпосередньо емоційне спілкування. Звичайно, спілкування завжди супроводжується емоціями, але в даному віці, оскільки дитина не оволоділа мовним апаратом, воно задовольняється шляхом безпосереднього обміну емоціями. Дитина посміхається чи плаче, а матір розуміє за емоційною інтонацією її мови.

Основні психологічні новоутворення.

Психомоторика. Розвиток рухів у даному віці є показником психічного розвитку, оскільки рушійною силою його є прагнення дитини до пізнання навколишньої дійсності.

Напрямок розвитку рухової активності: хватання, утримання голови, сидіння, стояння, повзання, маніпулювання ходьба.




Переглядів: 359

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Критерії періодизації | Розвиток пізнавальних процесів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.