Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Розвиток пізнавальних процесів

Найбільш активно розвивається сприйняття, до 5-6 місяців кількість випадків фіксації погляду дитини на предметі збільшується. Розвиток хватальних рухів (починаючи з 3 місяця), суттєво впливають на сприйняття форми і розміру предметів. Прогрес у розвитку сприйняття глибини, пов’язаний з практикою пересування у просторі. Немовлята проявляють пізнавальний інтерес до предметів, визначаючи їх контури, контрасти, прості форми, кольори, проявляти зацікавленість до нового, незвичних явищ, відрізняючи від тих, що були раніше.

Здібність запам’ятовувати і зберігати образи формується також протягом першого року. До 3-4 місяців дитина може зберігати образ сприйнятого об’єкту не більше 1 секунди, далі тривалість збільшується (дитина може впізнавати обличчя і голос матері). У 8-12 місяців дитина виокремлює предмети в зоровому полі, може впізнавати їх в цілому і частинами, проводити пошук предметів, що зникли з поля зору. Це є ознакою, що дитина зберігає образ предмету в довготривалій пам’яті. Поступово коло предметів, які дитина впізнає збільшується, латентний період стає тривалішим. У немовлят добре розвинена асоціативна пам’ять, що проявляється у здібності до створення і збереження тривалих часових зв’язків між поєднаними подразниками.

Розвитку наочно-дієвого мислення, що реалізується за допомогою зовнішніх дій, передує становлення маніпулятивних рухів рук, удосконалення роботи органів чуття, формування всіх оперативних структур і їх координація.

Мовленевий розвиток на першому етапі здійснюється двома непов’язаними між собою лініями: перша – оволодіння мовленевим аппаратом (від хаотичного промовляння різних звуків до звуконаслідування), друга – розуміння мовлення іде від обумовленого розуміння інтонацією до розуміння відносно незалежного від інтонації. Під кінець немовля в зазначених двох лініях розвитку поєднує і це проявляється у перших спробах дитини спілкуватися зі світом мовними засобами.

Криза першого року.Криза першого року пов’язана з освоєнням мовної дії. Головною ознакою кризи є зростання незалежності дитини від дорослих (опанування ходьбою і предметами робить її більш активною). Важливим є встановлення нових стосунків дорослих з дитиною, надання їй самостійності і свободи у дозволених межах, що пом’якшує прояви кризи.




Переглядів: 386

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Модуль ІІ «Онтогенез психіки» | Період раннього дитинства

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.