Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Період ранньої дорослості

Соціальна ситуація розвитку. Розвиток особистості в період дорослості зумовлений особливостями професійного, сімейного життя. Структура і спрямованість особистості формуються в соціальному оточенні. З початком самостійної трудової діяльності окреслюється власний статус, що охоплює права і обов’язки у різних сферах діяльності, впливає на розвиток. Важливими завданнями є встановлення власної ідентичності в близьких стосунках з іншими людьми і трудовій діяльності. Основними аспектами спілкування є: встановлення кола професійного оточення; спілкування з друзями (пов’язане з вибором майбутнього супутника життя); емансипація від батьків; створення власної сім’ї, освоєння та реалізація батьківських ролей. Відбувається включення у різні сфери суспільних відносин.

Провідна діяльність – професійна діяльність.

Вікові проблеми пов’язані з становленням професійної кар’єри, створенням сім’ї та вихованням дітей.

Основна форма соціальної активності є професійна діяльність. Професійний цикл починається із здобуття життєвого досвіду, що призводить до вибору професії та продовжується той час, коли людина займається обраною справою та завершується з виходом на пенсію. Після обрання та підготовки до професії (від 15 до 24 років) наступає етап cтановлення професіоналізму, удосконалення майстерності (від 25 до 40 років), дорослі намагаються зайняти стійке становище в обраній ними сфері діяльності, ці роки є найбільш творчими. Для успішного входження в кар’єру необхідно, щоб людина могла перетворити свої ідеалістичні мрії в реальні цілі.

При процесуальному підході кар’єра розуміється як спосіб досягнення цілей, результатів, як форма особистісного самовираження. З позицій статусного підходу – це результати діяльності людини, соціальний статус . У рамках ціннісного підходу кар'єра пов’язана із суспільною значимістю діяльності людини. З позицій індивіда кар’єра постає як своєрідний трудовий шлях.

Типологій кар’єрних процесів:

- «вертикальна», ієрархічна кар’єра керівника;

- «горизонтальна» – фахівця; професійна (як проходження ряду стадій розвитку)

- внутріорганізаційна (як траєкторія руху працівника в організації).

Особливості кар’єри класифікують за формою:

- ідеальна – розвиток по висхідній (прогресивний тип);

- лінійна – розвиток і спади в безупинній послідовності;

- нелінійна – стрибки, прориви після тривалих періодів лінійного росту;

- регресивна (яка має виражені «загасаючі» частини);

- «стогнуюча» – відсутність яких-небудь істотних змін протягом тривалого часу.

На ранній етапах трудової діяльності люди часто відчувають розчарування, коли їх очікування не співпадають з дійсністю. До тридцяти років очікування більшості працюючих стають реалістичнішими. Протягом 7-10 років трудової діяльності людина усвідомлює правильність чи помилковість обраного професійного шляху, що є причиною зміни місця роботи. Після 33-35 років спостерігається тенденція до збереження обраної професії.

Задача особистісного розвитку – побудова сім’ї, виховання дітей. Вимоги та обов’язки батьківства потребують формування дорослої людини. Для кожного періоду сімейного циклу характерні свої досягнення, задачі, конфлікти. Серед стадій, які включають до стадій сімейного циклу включають такі: формування образу батьківства, вигодовування дитини (від народження до двох років), формування авторитету (від 2-5 років); інтерпретативна (молодший шкільний вік – застосування звичних виховних установок), взаємозалежності (підлітковий вік – аналіз стосунків), розлучення (критичне осмислення, якими були батьками).




Переглядів: 502

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тезаурус до теми 6: «Психологія періоду дорослості» | Основні психологічні новоутворення.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.