Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Пізнавальні процеси

Вплив фізіологічних чинників проявляється у погіршення процесів сприйняття та збереження інформації. Погіршується механічне запам’ятання, логічна пам’ять може добре функціонувати. Мислення може не погіршуватися, але швидкість реагувань при виконання інтелектуальних завдань може знижуватися. Основною особливістю інтелекту людей в старості є мудрість – витончене, глибоке проникнення розуму в сутність життя, продукування розважливих міркувань, багатий, корисний досвід. Можуть бути спалахи творчої активності.

Розвиваються нові аспекти Я-концепції: збереження сенсу життя, прагнення інтегрувати минуле, теперішнє, майбутнє, сприйняття факту скінченності життя. Втрата автономії та залежність від інших. Позитивні зміни в мотиваційній сфері у зв’язку з виходом на пенсію: до включення до громадської діяльності, заняття домашнім господарством. Потреба в самореалізації проявляється в прагненні передати наступним поколінням духовні, матеріальні цінності.

Емоційна сфера. Неконтрольоване посилення афективних реакцій, зміна настрою, вікова депресія (відчуття порожнечі, непотрібності, відсутності інтересу). Розповсюдженим є відчуття стурбованості. Захисним механізмом може виступати емоційна відстороненість та байдужість. Зростає рівень страхів, в першу чергу з власним безсиллям, та процесами старіння організму. Людина похилого віку відчуває настання смерті, що має глибоко особистий характер. Деякі категорично уникають цієї теми, інші навпаки. Схильність до роздумів, замкнутість, критика оточення – способи боротьби зі страхами.

Криза «зустрічі зі старістю». Суперечність між життєвими обставинами (зміна соціального статусу) та потребами людини продовжувати соціально значущу діяльність, зберігати своє становище в сім’ї та суспільстві. Криза характеризується підсумовуванням, інтеграцією та оцінкою минулих стадій розвитку. Основна потреба – переконатися в цінності прожитого життя.

В період виходу на пенсію людина здійснює вибір своєї стратегії старіння, перша пов’язана з подальшим прогресивним розвитком особистості, відчуттям суспільної користі; друга – прагнення збереження свого здоров’я. За вибором стратегій пошук стоїть пошук сенсу життя. При успішному вирішення кризи зникає переконання про старість як період відпочинку, сприймається як період складної внутрішньої роботи і розвитку. При невдалому вирішенні кризи наступає загальна ригідність, неоптимальні форми подолання життєвих проблем, боротьба з хворобами.

 




Переглядів: 321

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні психологічні новоутворення. | Модуль ІІІ. Педагогічна психологія

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.