Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Модуль ІІІ. Педагогічна психологія

Тезаурус до теми 7: «Психологія навчання»

У педагогічній психології, педагогіці, загальній дидактиці розрізняють дві взаємопов’язані сторони освітнього процесу: навчання (teaching), яка здійснюється педагогом і учіння (learning) – здійснюється учнем.

Теорії навчання

Теорія поетапного формування розумовий дій П.Я. Гальперіна

Дана концепція представляє загальні психологічні основи формування знань, умінь, навичок за раніше створеними властивостями на основі певного плану і програми їх поетапного розвитку. Засвоєння дитиною знань відбувається в процесі діяльності, в результаті виконання нею дій, внаслідок чого вона вчиться думати. Дії, до того як стати розумовими, узагальненими, скороченими і освоєними проходять через перехідні етапи:

1. Формування мотивів до засвоєння дії;

2. Етап складання схеми орієнтовної основи дії (ООД), уточнення, перевірка рівня її усвідомлення. Три типи ООД:

- конкретний орієнтир (неможливість переносу)

- узагальнений готовий (можливість переносу

- узагальнений, винайдений учнем (можливість переносу і ефективність запам’ятання);

3. Етап формування дії в матеріальній (матеріалізованій) формі на основі образів і схем (при засвоєнні лічби дитина спочатку рахує конкретні предмети). Для узагальнення дії в навчальну програму включаються задачі, що відображають типові випадки її застосування;

4. Етап символічного здійснення дії засобами мови (спілкування дитини і дорослого). Всі елементи дії представлені і формі зовнішнього мовлення, дії проходять подальше узагальнення, але не автоматизовані;

5. Етап виконання дії в зовнішньому мовленні. Дія виконується беззвучно, без прописування (промовляється про себе);

6. Етап формування дії у внутрішньому мовленні. Дія набуває автоматизму.




Переглядів: 402

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Пізнавальні процеси | Теорія розвивального навчання В.В. Давидова

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.