Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Теорія розвивального навчання В.В. Давидова

Теорія представляє дидактичну систему, спрямовану на формування навчальної діяльності та її суб’єкта в процесі засвоєння теоретичних знань завдяки виконанню аналізу, планування і рефлексії. В.В. Давидов поставив питання про можливість теоретичної розробки нової системи навчання на противагу традиційному. Мислення дитини, що розвивається в процесі навчання було названо – теоретичним, а процес навчання – розвивальним. При цьому В.В. Давидов базувався на положеннях теорії Д.Б. Ельконіна відносно того, що навчання відіграє провідну роль в розумовому розвитку через зміст засвоєних знань, похідними від якого є методи організації навчання. Розвивальне навчання на основі змісту навчальних предметів повинно розроблятися у відповідності з структурою та особливостями. Основні положення теорії:

1. Засвоєння знань мають загальний і абстрактний характер, після знайомства учнів з частковими і конкретними знаннями; останні виводяться учнями з загального і абстрактного як зі своєї єдиної основи.

2. Знання, що складають даний навчальний предмет, чи його розділи учні засвоюють в процесі аналізу умов, їх походження, завдяки яким вони стають необхідними.

3. При виявленні предметних джерел тих чи інших знань учні повинні перш за все виявитив навчальному матеріалі генетично, вихідне загальне відношення, що визначає зміст даних знань.

4. Це відношенняучні відтворюють в особливих предметних, графічних чи буквенних моделях, що дозволяють вивчити їх властивості в чистому вигляді.

5. Учні повинні уміти конкретизувати генетично похідні, загальні відношення вивченого об’єкту в системі часткових знань про нього в такій єдності, що забезпечить мисленеві переходи від загального до часткового і навпаки.

6. Учні повинні вміти переходитивід виконання дій в розумовому плані до виконання їх у зовнішньому плані та навпаки.

В.В. Давидов проводив характеристику теоретичного знання, отриманого в результаті змістовного абстрагування і узагальнення. Воно складає основи розвивального навчання.




Переглядів: 3916

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Модуль ІІІ. Педагогічна психологія | Типи навчання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.