МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Психологічні умови формування особистості• Вплив на емоційну сферу. Необхідність встановлення зв’язку між бажаним і реальним. • Активність і самостійність самих учнів. • Відповідно організована діяльність. • Важлива роль підкріплення, заохочення, покарання. Відмінні риси виховного процесу[53] Поведінка людини істотно визначається не тільки змістом свідомості (тобто знаннями про навколишній світ), але її ставленнями, переконаннями, орієнтаціями відносно того що вона знає. Завданням вихованням і є формування в учнів позитивних переконань і орієнтації до суспільно-значущого; Існує певний внутрішній зв’язок між знанням про предмети чи явища дійсності і ставлення до цих предметів чи явищ, між знанням про власну поведінку і ставлення до неї. Але знання і ставлення відрізняються як за своєю природою, так і за способом формування і дії. З психологічної точки зору предметом виховання є формування таких компонентів особистості, як: потреби – стан живої істоти, що відображає її залежність від умов існування та спричиняє активність у ставленні до цих умов; мотиви – спонукання до діяльності, пов’язане із задоволенням потреб, у яких виявляється активність суб’єкта; установки – неусвідомлюваний особистістю стан психологічної готовності до певної діяльності, за допомогою якої не може бути задоволена та чи інша потреба; переконання – певні положення, судження, думки, знання про природу, суспільство, істинність яких людина не піддає сумнівам, вважає їх безперечно правильними, керується ними в житті; ідеали – взірець до якого прагне людина у своїй діяльності та поведінці; ціннісні ставлення– позиція особистості до всього оточуючого і до самої себе, що зумовлює певний характер її поведінки стосовно кого-небудь чи чого-небудь; світогляд– інтеграція досвіду, знань і самосвідомості у ціннісну картину світу, яка зумовлює життєву орієнтацію людину, її ставлення до дійсності і до самої себе. Закономірності формування орієнтації ставлень як предмету виховання[53] 1. Для того, щоб у людини створити бажане ставлення до певних явищ, необхідно примусити їх діяти у відповідності з потрібною для вас позицією. Словесне пояснення, повідомлення знань про доцільність такого ставлення абсолютно недостатнє. 2. Якщо у людини уже сформоване певне ставлення до об’єктів, не можна діяти насильно, різко протиставляючи її позиції. Так же недоцільно доводити неприродність її позиції. У таких випадках негативний ефект неминучий (людина буде будувати своє ставлення в протилежному напрямку). Це явище в психології називається ефектом контрасту. 3. Для бажаного впливу на людину необхідно намагатися, щоб її ставлення змінювалось в невеликих дозах. Людина мимовільно легко переходить на позицію іншого, якщо різниця між позиціями незначна. У таких випадках ця різниця часто не помічається. Дане явище в психології називається ефектом асиміляції. 4. У процесі певного впливу на людину велике значення має те, від кого іде даний вплив. Було встановлено, що бажаний для нас вплив можуть здійснювати ті люди, до яких маємо позитивне ставлення. Разом з тим, люди до яких ми ставились негативно, не втрачають сили свого впливу. Виявляється, що в таких випадках у нас формується ставлення протилежне тому, яке намагається створити у нас неприємна людина.
|
||||||||
|