МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Засоби соціально-психологічного впливу в процесі вихованняПереконування – механізм і метод впливу включає в себе теоретично обґрунтовані (логічні) прийоми, за допомогою яких певна інформація, що повідомляється, органічно вплітається у особистісну сферу інтересів. Мета переконування полягає в тому, щоб підвести дітей до розуміння певних положень та їх внутрішнього прийняття. Навіювання – вплив, в першу чергу, на емоційну сферу, а потім на розум і волю особистості, внаслідок чого сприймання інформації з певного джерела досить некритичне і мало усвідомлене. Навіювання ґрунтується на властивості слова оживляти, активізувати наявні і формувати нові асоціації між подразником першої та другої сигнальної систем (через слово учень може засвоїти не тільки поняття, а й образ поведінки). Види навіювання: пряме, опосередковане, довільне, мимовільне. За мотиваційною ознакою: спонукальне (враховуються безпосередні потреби, звички, інтереси і пропонується прийняти певний варіант поведінки) і гальмівне (подається інформація, що стримує від аморальних та анти громадянських вчинків) Наслідування – полягає у копіюванні вербальних та поведінкових реакцій спрямованості дорослих – батьків, родичів, учителів. Зараження – від індивіда до індивіда переходять різні емоційні стани (захоплення, тривога, радість, сміливість, ентузіазм), які безконтрольно сприймаються і відтворюються людьми в ситуаціях їх безпосереднього спілкування. У межах біхевіористського напрямку розроблено способи підкріплення бажаної поведінки, які можуть бути застосовані як інструментарій вихователя: Позитивне підкріплення – це дещо приємне для вихованця, - їжа, ласка, похвала, - що співпадає з якоюсь дією і призводить до збільшення ймовірності повторення цієї дії. Негативне підкріплення – це те, чого вихованець буде намагатися уникнути. Наприклад, можна припинити миттєвим покращенням поведінки, а покарання ні. Покарання діє, якщо: - вихованець зрозумів за що покарали; - якщо мотивація дії невелика; - страх майбутнього покарання великий; - вихованець може контролювати свою поведінку; - якщо дія не перетворилась у звичку; - якщо вихованець не втратив чутливості до покарання. Якщо покарання подіяло, то це є сильним підкріпленням для караючого. Час подачі підкріплення: - підкріплення дії яка ще не завершилась призводить: до збільшення спроб, до випрошування підкріплення; - підкріплення з запізненням (через час після закінчення дії не підкріплює); - якщо негативне підкріплення в момент досягнення позитивного результату не припиняється, воно не є підкріпленим. Величина підкріплення: - чим менше, тим краще; - залежить від складності завдання (принцип диференціації); Режим підкріплення: - на етапі формування – регулярне; - на етапі сформованої поведінки – епізодичне (сюрпризи через довгі інтервали); - фіксований режим підкріплення (негативне); - відсутність підкріплення. Самовиховання – діяльність людини, спрямована на зміни своєї особистості у відповідності зі свідомо поставленими цілями, сформованими ідеалами та переконаннями.
|
||||||||
|