МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Тема 3. «Проблеми психічного розвитку»1. Розвиток організму людини називають: А) філогенезом; Б) онтогенезом; В) антропогенезом; Г) геронтогенезом. 2. Вивчення психіки в онтогенезі це: А) вивчення психіки в розвитку; Б) вивчення психіки на різних етапах еволюції тваринного світу від найпростіших до людини; В) вивчення психіки на різних етапах психічного розвитку людини від народження до старості; Г) вивчення індивідуальних особливостей психіки. 3. Виберіть найточніше визначення поняття «психічний розвиток»: А) безповоротні, спрямовані, закономірні зміни матерії і свідомості; Б) процес тісно пов’язаних кількісних і якісних перетворень; В) послідовні прогресуючі, безповоротні кількісні та якісні зміни психіки; Г) процес безповоротних, спрямованих, закономірних змін, що призводять до кількісних, якісних, структурних перетворень психіки. 15. На думку Ж. Піаже, рушійною силою, що визначає перехід від однієї стадії інтелектуального розвитку до іншої є: А) внутрішні протиріччя; Б) потреби; В) прагнення до самоактуалізації; Г) зовнішні фактори. 16. Рушійними силами розвитку на думку Г.С. Костюка є: А) внутрішні протиріччя; Б) потреби особистості; В) прагнення до самоактуалізації; Г) навчання та виховання. 4. Поняття середовища в психології включає: А) природне, культурне, соціальне середовище; Б) мікросистему, макросистему, мезосистему; В) передметне та знаково-символічне середовище; Г) систему взаємодії людини зі світом. 5. У питанні співвідношення навчання і виховання Л.С. Виготський зазначав, що не будь-яке навчання є ефективним, а тільки те, що знаходиться у зоні: А) актуального розвитку; Б) перспективного розвитку; В) ближнього розвитку; Г) потенційного розвитку. 6. Спроможність дитини самостійно розв’язувати завдання позначається терміном: А) зоною ближнього розвитку; Б) актуальним рівнем розвитку; В) зоною подальшого розвитку; Г) зоною перспективного розвитку. 5. Під гетерохронністю розвитку розуміють: А) розвиток темпів дозрівання, що складають одну і ту ж функціональну систему; Б) різницю в темпах розвитку в одній функціональній системі; В) непостійність темпів розвитку в одній функціональній системі; Г) однорідність темпів розвитку в одній функціональній системі. 6. Період найбільшої чутливості до розвитку певних якостей та педагогічних впливів – це: А) зона найближчого розвитку; Б) сензитивний період розвитку; В) криза психічного розвитку; Г) стабільний період розвитку. 7. Вік, як конкретна, обмежена в часі ступінь розвитку, може бути: А) фактичний, паспортний, соціальний; Б) скелетний, зубний, психосексуальний; В) психічний, інтелектуальний, емоційний; Г) всі відповіді вірні. 8. Криза психічного розвитку – це: А) складні періоди дитячого розвитку; Б) періоди, коли дитина стає важковиховуємою; В) періоди, які характеризуються швидкими, різкими змінами; Г) періоди пов’язані з якісними перетвореннями у соціальних відносинах, свідомості, особистості. 9. Соціальна ситуація розвитку – це: А) умови, в яких розвивається дитина; Б) система ставлення суб’єкта до соціальної дійсності; В) взаємозв’язки людини з соціальним оточенням, які на певному віковому етапі впливають на розвиток; Г) особливості взаємовідносин з оточенням. 10. Яку діяльність називають провідною: А) найулюбленішу, найцікавішу для дитини діяльність; Б) діяльність, у зв’язку з якою відбуваються найголовніші зміни у психіці дитини і підготовка до нового етапу у розвитку дитини; В) діяльність, яка посідає найбільше місце у житті дитини; Г) діяльність, яка є найоптимальнішою для психічного розвитку на даному етапі, зумовлює зміни в психічних процесах особистості. 11. Періодизація психічного розвитку Д.Б. Ельконіна базується на таких ознаках: А) провідна діяльність, тип поведінки, емоційні стани; Б) соціальна ситуація розвитку, провідна діяльність; новоутворення, вікові кризи; В) соціальна ситуація розвитку, провідна діяльність, новоутворення; Г) провідна діяльність, кризи вікового розвитку. 12. Психічні та соціальні зміни, які виникають на даному етапі розвитку і визначають його подальший перебіг є: А) провідна діяльність; Б) соціальна ситуація розвитку; В) психологічні новоутворення; Г) психологічна структура. 13. Соціальна ситуація розвитку для дитини є: А) умовою психічного розвитку; Б) стимулом психічного розвитку; В) джерелом психічного розвитку; Г) фактором психічного розвитку. 14. В її межах відбувається розвиток і формування особистості дитини, пізнавальних можливостей, характерних саме для даного періоду: А) психологічна структура; Б)провідна діяльність; В) система новоутворень; Г) критична ситуація. 15. Період поступового розв’язання старого протиріччя і накопичення нового називається: А) стабільний період; Б) критичний період; В) сензитивний період; Г) літичний період.
|
||||||||
|