МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Тема 3. «Проблеми психічного розвитку»1. Розвиток організму людини називають: А) філогенезом; Б) онтогенезом; В) антропогенезом; Г) геронтогенезом. 2. Вивчення психіки в онтогенезі це: А) вивчення психіки в розвитку; Б) вивчення психіки на різних етапах еволюції тваринного світу від найпростіших до людини; В) вивчення психіки на різних етапах психічного розвитку людини від народження до старості; Г) вивчення індивідуальних особливостей психіки. 3. Виберіть найточніше визначення поняття «психічний розвиток»: А) безповоротні, спрямовані, закономірні зміни матерії і свідомості; Б) процес тісно пов’язаних кількісних і якісних перетворень; В) послідовні прогресуючі, безповоротні кількісні та якісні зміни психіки; Г) процес безповоротних, спрямованих, закономірних змін, що призводять до кількісних, якісних, структурних перетворень психіки. 15. На думку Ж. Піаже, рушійною силою, що визначає перехід від однієї стадії інтелектуального розвитку до іншої є: А) внутрішні протиріччя; Б) потреби; В) прагнення до самоактуалізації; Г) зовнішні фактори. 16. Рушійними силами розвитку на думку Г.С. Костюка є: А) внутрішні протиріччя; Б) потреби особистості; В) прагнення до самоактуалізації; Г) навчання та виховання. 4. Поняття середовища в психології включає: А) природне, культурне, соціальне середовище; Б) мікросистему, макросистему, мезосистему; В) передметне та знаково-символічне середовище; Г) систему взаємодії людини зі світом. 5. У питанні співвідношення навчання і виховання Л.С. Виготський зазначав, що не будь-яке навчання є ефективним, а тільки те, що знаходиться у зоні: А) актуального розвитку; Б) перспективного розвитку; В) ближнього розвитку; Г) потенційного розвитку. 6. Спроможність дитини самостійно розв’язувати завдання позначається терміном: А) зоною ближнього розвитку; Б) актуальним рівнем розвитку; В) зоною подальшого розвитку; Г) зоною перспективного розвитку. 5. Під гетерохронністю розвитку розуміють: А) розвиток темпів дозрівання, що складають одну і ту ж функціональну систему; Б) різницю в темпах розвитку в одній функціональній системі; В) непостійність темпів розвитку в одній функціональній системі; Г) однорідність темпів розвитку в одній функціональній системі. 6. Період найбільшої чутливості до розвитку певних якостей та педагогічних впливів – це: А) зона найближчого розвитку; Б) сензитивний період розвитку; В) криза психічного розвитку; Г) стабільний період розвитку. 7. Вік, як конкретна, обмежена в часі ступінь розвитку, може бути: А) фактичний, паспортний, соціальний; Б) скелетний, зубний, психосексуальний; В) психічний, інтелектуальний, емоційний; Г) всі відповіді вірні. 8. Криза психічного розвитку – це: А) складні періоди дитячого розвитку; Б) періоди, коли дитина стає важковиховуємою; В) періоди, які характеризуються швидкими, різкими змінами; Г) періоди пов’язані з якісними перетвореннями у соціальних відносинах, свідомості, особистості. 9. Соціальна ситуація розвитку – це: А) умови, в яких розвивається дитина; Б) система ставлення суб’єкта до соціальної дійсності; В) взаємозв’язки людини з соціальним оточенням, які на певному віковому етапі впливають на розвиток; Г) особливості взаємовідносин з оточенням. 10. Яку діяльність називають провідною: А) найулюбленішу, найцікавішу для дитини діяльність; Б) діяльність, у зв’язку з якою відбуваються найголовніші зміни у психіці дитини і підготовка до нового етапу у розвитку дитини; В) діяльність, яка посідає найбільше місце у житті дитини; Г) діяльність, яка є найоптимальнішою для психічного розвитку на даному етапі, зумовлює зміни в психічних процесах особистості. 11. Періодизація психічного розвитку Д.Б. Ельконіна базується на таких ознаках: А) провідна діяльність, тип поведінки, емоційні стани; Б) соціальна ситуація розвитку, провідна діяльність; новоутворення, вікові кризи; В) соціальна ситуація розвитку, провідна діяльність, новоутворення; Г) провідна діяльність, кризи вікового розвитку. 12. Психічні та соціальні зміни, які виникають на даному етапі розвитку і визначають його подальший перебіг є: А) провідна діяльність; Б) соціальна ситуація розвитку; В) психологічні новоутворення; Г) психологічна структура. 13. Соціальна ситуація розвитку для дитини є: А) умовою психічного розвитку; Б) стимулом психічного розвитку; В) джерелом психічного розвитку; Г) фактором психічного розвитку. 14. В її межах відбувається розвиток і формування особистості дитини, пізнавальних можливостей, характерних саме для даного періоду: А) психологічна структура; Б)провідна діяльність; В) система новоутворень; Г) критична ситуація. 15. Період поступового розв’язання старого протиріччя і накопичення нового називається: А) стабільний період; Б) критичний період; В) сензитивний період; Г) літичний період.
|
||||||||
|