МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
ТЕХНІЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА БЕРЕГОВОЇ ЛАНКИВантажопідйомність в робочому положенні, т _______________________________ 10 Маса, кг: ланки ____________________________________________________________ 6 796 середнього правого (лівого) понтона _____________________________ 1 968 (2 007) крайнього правого (лівого) понтона ______________________________ 1295 (1309) східці середнього понтона _____________________________________________ 398 східці крайнього понтона ____________________________________________ 123,5 Габаритні розміри розкритої (складеної) ланки, мм: довжина _____________________________________________________ 5911 (5911) ширина _____________________________________________________ 7 186 (3150) висота ______________________________________________________ 1 024 (2 277) Ширина проїжджої частини, м ___________________________________________ 6,5 Розрахунок, людина ______________________________________________________ 3 Рис. 6.21 Берегова ланка з автомобілем: а - вигляд збоку; б - вигляд ззаду
Берегова ланка (Рис. 6) складається з двох середніх понтонів 7, двох крайніх понтонів 1, двох середніх східець 14, двох крайніх східець 5, понтонних і міжпонтонних механізмів і пристроїв і знімального оснащення. Для стикування берегової ланки з річковими служать нижній стиковий пристрій 10, гвинтові упори 15 і гвинтові підйомники 35, розташовані в колесовідбиях крайніх понтонів. Середній понтон 7 являє собою зварну конструкцію коробчастого виду, палуба якого має скіс до берегового транця, на якому шарнірно закріплені східці 14. На береговому транці розміщені транцеві замки 14 і кріплення жорсткого буксира 15. Між собою середні понтони шарнірно сполучені в площині днища двома днищевими петлями 6 з приводами, а в площині палуби замикаються двома палубними замками. Приводи днищевих петель і палубні замки уніфіковані з відповідними механізмами річкових ланок. Крайній 1 і середній 7 понтони шарнірно сполучаються між собою в площині палуби двома палубними петлями з осями 41, а в площині днища замикаються днищевим замком 23 (з річкового транця) і транцевим замком 14 (з берегового транця). Більшість понтонних механізмів і пристроїв берегової ланки уніфіковані з механізмами і вузлами річкової ланки, тому далі приводиться опис тих механізмів, які мають відмітні особливості. Торсіон 37 берегової ланки розташований на палубі кожного з середніх понтонів 7. Він призначений для розкриття берегової ланки на воді і складається з торсіонного валу, кулачка, шлицевої петлі і двох петель з втулками. Взаємодія частин торсіона в роботі аналогічна взаємодії частин торсіона річкової ланки. Гвинтовий упор призначений для регулювання розрахункового зазору (71 - 253 мм) між транцем (гвинтовим упором) берегової ланки і упором річкової ланки. Він являє собою звичайну гвинтову пару. На транці берегової ланки є чотири гвинтових упори. Гвинтовий підйомник призначений для підйому річкового транця берегової ланки до поєднання його стикових пристроїв з стиковими пристроями річкової ланки. Два гвинтових підйомники встановлені в нішах колесовідбійників крайніх понтонів. Підйомник являє собою гвинтову пару 13 і 17 з тягловим пластинчастим ланцюгом 2. Привід гайки гвинтової пари здійснюється водилом 12 з храповим пристроєм, який складається з собачки 26 і храповика гайки 27. Храповий пристрій дозволяє перетворювати змінне гойдання водила 12 в обертальний рух гайки 13. При роботі механізму без навантаження ступиця гайки загальмовується гальмовою колодкою 46 за допомогою гальмового важеля 45. Рис. 6.22 Берегова ланка в робочому положенні: 1 - крайній понтон; 2 - перекидний щиток крайнього понтона; 3 - рим під петлю каната при складанні ланки; 4 - гофр; 5 - крайня схода; 6 - рим-фіксатор; 7 - середній понтон; 8 - рим вантажного гачка; 9 - вал приводу нижнього стикового пристрою; 10 - нижній стиковий пристрій; 11 - вилка нижнього стикового пристрою; 12 – люк; 13 – ролик складання ланки; 14 - середня схода; 15 - гвинтовий опір; 16 - днищева петля, 17 - привід днищевої петлі; 18 - кріплення жорсткого буксира; 19 - перекидний щиток середнього понтона; 20 - вухо нижнього стикового пристрою; 21 - вантажний гак; 22 - привід днищевого замка; 23- днищевий замок; 24 - вантажний рим; 25 - транцевий замок; 26 - петля сходи; 27 - склянка для установки понтонного важеля, 28 - пробка римної склянки для установки рима при підвісці ланки до вертольота; 29 - водозливна пробка; 30 - буксирний рим; 31 - палубний замок; 32 - бортовий опір; 33 - петля перекидного щитка; 34 - привід нижнього стикового пристрою; 35 - гвинтовий підйомник; 36 - кришка ніші гвинтового підйомника; 37 – торсіон; 38 - ніша під торсіонний кулачок; 39 - задрайка; 40 - кришка ніші колесовідбию, 41 - вісь палубної петлі; 42 - колесовідбий; 43 і 44 - анкерні рими; 45 - кріплення вистілки Вистілка (Рис. 7) призначена для зміцнення в'їздів на міст при слабих ґрунтах. Вистілка розрахована на 1000 проходів гусеничних машин. Вистілка (Рис. 8) являє собою металеву (пластинчасту) стрічку (що складається з малих і великих пластин, шарнірно сполучених між собою) довжиною 11,7 м і шириною 2,9 м Маса вистілки 3240 кг На кожній пластині є по два штампованих гофри для поліпшення зчеплення з колісним або гусеничним навантаженням Посередині стрічки, в її крайніх подовжніх рядах, встановлені фасоні вантажні з'єднувальні ланки з отворами. Вистілка перевозиться на вистілочному автомобілі. Рис. 6.22 Вистілка з автомобілем: а - вигляд збоку; б - вигляд ззаду Рис. 6.23 Вистілка 1 – мала пластина; 2 – скоба; 3 – велика пластина; 4 – стакан; 5 – палець; 6 – римне кільце; 7 – з’єднувальна ланка; 8 – вісь; 9 – провушина; 10 – вантажна з’єднувальна ланка Понтонний парк спеціальний ППС-84 призначений для збирання мостових і поромних переправ через водні перешкоди з швидкістю течії до 4 м/с і хвилюванням до трьох балів. Парк може ділитися на 12 частин, кожна з яких забезпечує самостійне збирання мостових і поромних переправ. У комплект парку входять: 192 річкові ланки з понтонними автомобілями (Рис. 9); 24 берегових ланок з понтонними автомобілями (Рис. 10); 12 комплектів вистілок з вистілочними автомобілями (Рис. 11); 72 буксирно-моторних катери БМК.-460 з катерними автомобілями (Рис. 12.); 12 комплектів допоміжного майна; 12 комплектів такелаженого обладнання; 12 комплектів технічних засобів для зведення переправ взимку; 12 комплектів технічних засобів регулювання руху; 12 комплектів засобів розвідки водних перешкод; 12 комплектів пожежних, водозливних засобів і іншого майна; 24 транспортних автомобіля КрАЗ-260; 12 комплектів одиничного ЗІП. Рис. 6.24 Річкова ланка з автомобілем: а - вигляд збоку на гідродинамічні щити; б – вид збоку на обтікач; в - вигляд ззаду. Рис. 6.25 Берегова ланка з автомобілем: а - вигляд збоку; б - вигляд ззаду Рис. 6.26 Вистілка з автомобілем: а - вигляд збоку; б - вигляд ззаду Рис. 6.27 Катер БМК-460 з автомобілем Річкові ланки призначені для утворення річкової частини наплавних мостів і поромів. Річкова ланка в розкритому положенні являє собою готову дільницю моста довжиною 7,2 м і шириною проїжджої частини 6,83 м. Річкова ланка (Рис. 13) складається з двох середніх понтонів 16, крайнього понтона 4 типу 1, крайнього понтона 23 типу 2, міжпонтонних механізмів, пристроїв і знімального оснащення. Середній понтон річкової ланки є основним несучим елементом в мостах і поромах. Понтон - зварний, складається з поперекового і подовжнього наборів, і обшивки. Крайній понтон 23 (Рис. 13) типу 2 є складовою частиною ланки. Корпус понтона розділений на два рівних відсіки поперековою водонепроникливою перегородкою. Важка палуба крайнього понтона по конструкції така ж, як палуба середнього понтона. Легка палуба виконана з листової гофрованої сталі товщиною 1,6 мм, днище виготовлене з листової гофрованої сталі товщиною 2 мм і має криволінійну поверхню. У місцях переходу від борту до днища встановлений щелеповий пояс з сталі товщиною 5 мм. По кінцях поясів розміщені вантажні рими. При перевезенні складена ланка спирається щелеповими поясами на ролики платформи автомобіля. У днищі понтона уварені рим транспортного хомута і ґудзик фіксатора, є шість водовідливних отворів, два з яких розміщені в щелеповому поясі, ключ для якірного каната, чотири гнізда для лиж (на малюнку не показані). До міжпонтонних механізмів і пристроїв відносяться розкриваючий пристрій, замок днищевої петлі, палубний замок, днищевий замок і вантажний крюк. До складу знімного оснащення входять буй, ключ водозливної пробки, якір, причальний канат, рукоятка якірної лебідки, гвинтова стяжка, апарель, кран-балка, гідродинамічний щит. Буй призначений для позначення місцезнаходження якорю у воді. Ключ водозливної пробки служить для загвинчування і вигвинчування водозливних пробок з понтонів. Якір призначений для утримання наплавного моста на місці від зносу його течією і вітром, а також для утримання порома від зносу при виході з ладу буксирних засобів і для використання як анкера при причаленні порома до берега. Причальний канат призначений для підтягування ланок в процесі збирання поромів (напівпоромів). Канат діаметром 35 мм, довжиною 15,5 м, виготовлений з капронових ниток, кінці його закінчуються петлями, одна з яких має карабін для швидкого і надійного з'єднання каната з ланкою. Рукоятка якірної лебідки призначена для приводу якірної лебідки і відгвинчування водозливних пробок.
Рис. 6.28 Річкова ланка в робочому (розкритому) положенні: 1 - обтекало; 2 - петля; 3 - вісь петлі; 4 - понтон крайній типу 1; 5 - рим складання ланки; 6 - опір транспортний; 7 - замок транцевий обтікала; 8 - люк; 9 - гніздо апарельне; 10 - рим вантажний; 11 - рим вантажного гака; 12 - вилка з приводом; 13 - ролик складання ланки; 14 - петля днищева; 15 - привід днищевий петлі; 16 - понтон середній; 17 - вухо нижнього стикового пристрою; 18 - сектор складання ланки; 19 - гак вантажний; 20 - замок днищевий; 21 - верхній стиковий опір; 22 - кран балка; 23 - понтон крайній типу 2; 24 - замок днищевий обтекла; 25 - гніздо кріплення зачального пристрою; 26 - гніздо кріплення гідродинамічного щита; 27 - замок з'єднання секції обтікала; 28 - лебідка якірна; 29 - кришка ніші якірної лебідки; 30 - пристрій що стягує; 31 - днищеві петлі обтекла; 32 - кронштейн; 33 - рим транцевого замка; 34 - опір транспортний; 35 - пробка водозливна; 36 - середня склянка кран балки; 37 - ніша кронштейна зчаленого пристрою; 38 - пристрій що розкриває; 39 - замок палубний; 40 - стяжка гвинтова; 41 - ніша приводу нижнього стикового пристрою; 42 - рим уварений; 43 - стягуючий пристрій з плоским штирем; 44 - склянка понтонного важеля; 45 - щит гідродинамічний; 46 - якір; 47 - відтяжка кріплення багра; 48 - канат якірний; 49 - канат причальний; 50 - буй з буйримом; 51 - крайня склянка крана-балки; 52 - ніша гвинтової стяжки; 53 - апарель; 54 - гніздо кріплення шпиля зчаленого пристрою; 55 - петлі палубні.
Гвинтова стяжка служить для стягання середніх понтонів в площини палуби і подальшого замикання (розмикання) палубних замків. Апарель служить для в'їзду техніки на пором і в окремих випадках на міст. Кран-балка призначена для підйому, опускання і переміщення апарелі в горизонтальній площині, для утримання в піднятому положенні апарелі, навішаної на транець порома, а також для виконання інших вантажних операцій. Гідродинамічні щити призначені для підвищення сталості мостів і лагових поромів на підвищених швидкостях течії (більше за 2 м/с) Берегові ланки призначені для обладнання переходів між наплавною частиною моста або порома і берегом. До складу берегової ланки входять два середніх понтони, два крайніх понтони, дві середні східці, дві крайні східці, міжпонтонні механізми і пристрої, а також знімальне обладнання. Середні понтони берегової ланки на відміну від середніх понтонів річкової ланки не мають поперекової перегородки і мають: загальний схил палуби від річкового до берегового транця, на якому шарнірно закріплені східці; нахил річкових транців в протилежну сторону; потовщену обшивку днища (3 мм). Потовщена обшивка і посилений набір днища забезпечують можливість безпосереднього опирання ланки береговим транцем на дно. На транцях середніх понтонів є два люки, два ролики складання ланки, рим вантажного крюка, вантажний крюк, вухо нижнього стикового пристрою, вилка з приводом, конструкція яких уніфікована з аналогічними пристроями середнього понтона річкової ланки На палубі понтона уварені склянка установки крана-балки і уварений рим. Крім того, на транці середнього понтона є три петлі середньої східці і три петлі перекидного щитка. На транцях середніх понтонів вбудовані чотири коробки з гвинтовими опорами, призначеними для сприйняття стискаючих зусиль, виникаючих в ланці, розташованій в лінії моста або в поромі, і для регулювання зазору (30 мм) між опорами берегової і річкової ланки при різних кутах установки берегової ланки. Для контролю зазорів є комплект щупів. До берегових транців середніх понтонів приварені два вуха кріплення жорсткого буксира до ланки. Одне вухо має склянку з прорізом під пружинну скобу і штир. Замкнення головки жорсткого буксира проводиться штирем. На річкових транцях середніх і крайніх понтонів є перекидні щитки, які при стиковці берегової і річкової ланок відкидаються на палубу річкової ланки. Перекидний щиток виконаний з гнутого листа з поперековими ребрами жорсткості. Для збільшення зчеплення по всій довжині щитка наварені три прутка з круглого дроту. На перекидних щитках середніх понтонів є чотири вирізи для проходу каната втримання і розвантаження вистілки
Контрольні запитання до глави 6:
1. Наведіть основні різновиди спеціальної інженерної техніки. 2. Які задачі виконує спеціальна інженерна техніка? 3. Наведіть основні тактико-технічні вимоги до інженерних машин 4. Наведіть основну класифікацію спеціальних інженерних машин 5. Які бувають автомобілі спеціального призначення? 6. Якими бувають машини для механізації земляних робіт? 7. Які ви знаєте траншейні машини? 8. Які бувають котловинні інженерні машини? 9. Наведіть основні мостобудівельні засоби 10. Які бувають інженерні машини для подолання водних перешкод?
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|