Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Task 2. Which of the following three paragraphs most accurately summarizes the text “The centrality of marketing” and why?

First summary:

Marketing means that you don’t have to worry about selling your product, because you know it satisfies a need. Companies have to identify market opportunities by market segmentation: doing market research, finding a target market, and producing the right product. Once a product concept has been established, marketers regularly have to change the marketing mix – the product’s features, its distribution, the way it is promoted, and its price – in order to increase sales. Industrial goods – components and equipment for producers of other goods – have to be marketed as well as consumer goods.

 

Second summary:

The marketing concept has now completely replaced the old-fashioned selling concept. Companies have to identify and satisfy the needs of particular market segments. A product’s features are often changed, as are its price, the places in which it is sold, and the way in which it is promoted. More important than the marketing of consumer goods is the marketing of industrial or producer goods.

 

Third summary:

The marketing concept is that a company’s choice of what goods and services to offer should be based on the goal of satisfying consumers’ needs. Many companies limit themselves to attempting to satisfy the needs of particular market segments. Their choice of action is often the result of market research. A product’s features, the methods of distributing and promoting it, and its price, can all be changed during the course of its life, if necessary. Quite apart of the marketing of consumer products, with which everybody is familiar, there is a great deal of marketing of industrial goods.

Task 3. Fill each gap with a suitable word from the box:

minimum rational profit (2) scarcity interests compromises classified agents purchased hand represent factors resources utilization interaction wants efficient



Переглядів: 990

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Text 2. The centrality of marketing | The Market System

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.