МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
The Market SystemThe modern market economy is populated by three types of economic agents, whose __________constitutes economic activity: consumers, producers, and the government. The main social purpose of the economy is to produce goods and services for the satisfaction of the needs and __________of consumers. Consumers, typically, represent households that provide labor, and other __________to produce against an income which they use to purchase consumer goods or to save. Producers, typically, _________enterprises or firms that acquire ________o production, or inputs-labor, land and capital – from households and combine them to produce outputs, or commodities which can be __________into goods – tangible commodities- and services. The activities of firms move around the sale of their output at a ______. The third basic element, the government, is involved with the economy, on the one hand, as a producer and consumer and, on the other _______, as a regulator, supervisor and promoter of economic activities. The economic ________are engaged in a complex web of transactions involving factors of production and outputs. However, the volume of the commodities that can be produced and ______is limited by the ________of resources. This fact has two important consequences as regards economic decision-making: a) The utilization of resources has to be ___________. In terms of the welfare of economic agents, the _________of resources is efficient when every opportunity has been exhausted to make some individuals better of without hurting the ________of others; b) Individual economic agents and society as a whole cannot simply use more, they have to make _________between alternative uses. Given these constraints, consumers, producers, and the government have to make _________decisions over available resources. Rational decisions reflect choices that draw maximum ________from given resources or obtain desired results with the ________efforts or cost.
|
||||||||
|