МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Brainstorm all possible terms related to the topic.
Before you read the text name the main functions of the wing, try to describe wing structure. Share your ideas with your group mates. Reading Read the text and write a brief heading for each paragraph. Read the text and write out the underlined words. Try to guess their meaning from the context. Compare your notes with your partners. Wing A. The main lifting surfaces of every airplane are wings. The wings are light structures which extend out on each side of the body. Their function is to push downward on the air as the machine moves through it. This push or lift of the wings is the secret of the support of the airplane in the air. B. The wing is divided into three sections: a wing root, an inter-mediate section and a wing tip. The front edge of the wing is called the leading edge and the rear one is called the trailing edge. There are some movable parts on the trailing edge of the wing. These are ailerons, flaps and trimmer tabs. C. The primary function of the wing is to produce lift (lifting force) for flying. The secondary function is to house many vital parts of the aircraft, such as fuel tanks, control mechanism and very often the engines and landing gear bay are arranged in the wing structure. D. The distance from the wing tip on one side to the wing tip on the other side is called the span and the distance from the leading edge of the wing to the trailing edge is the chord. E. The shape of the wing is of great importance for an aircraft. There are different configurations of the wing. There are rectangular and elliptical wings, wings of trapezoidal form, straight, sweptback and sweptforward wings. There is also a delta wing form. F. The wing structure consists of longitudinal structural members - spars, stringers and beams and of transverse elements — ribs. The wing structure is covered with skin (or covering). According to the position in which the wing of a monoplane is fixed in relation to the fuselage the aircraft is called a low-wing monoplane, a mid-wing monoplane and a high-wing monoplane. G. The aerodynamic loads on the wing produce bending, shear and torsion. A typical construction of a wing must resist these loads and usually consists of a thin sheet metal shell of airfoil shape, reinforced within by spanwise stiffeners and transverse ribs. Every component of an airplane must be so designed that it could carry its intended function. H. Light weight is very important in an airplane structure because every pound of structural weight replaces a pound of payload. The wing structure is no exception in this respect. The stressed skin type of construction was adopted because it can be made light.
|
||||||||
|