МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Comprehension CheckDefine the main idea of paragraph H. Find the supporting details that help to develop the main idea. Complete the sentences with the best options. 1. There are some movable parts on the ______ of the wing. a) leading edge b) trailing edge c) centre-section 2. The ______ structural members of the wing are spars, stringers and beams. a) transverse b) covering c) longitudinal 3. The _______ the wing produce bending, shear and torsion. a) weight of b) aerodynamic loads on c) structure of 4. Every pound of wing structural weight replaces a pound of _____ . a) payload b) power c) lifting force 5. The distance between wing tips is called the _____. a) chord b) beam c) span
Match the terms with their definitions. 1. In this type of construction the skin a. span of the aircraft carries structural loads. 2. This component of the airplane b. skin produces lifting force for flying. 3. They are the longitudinal members c. stressed skin of the wing structure. 4. The distance between the d. chord wing tips. 5. It covers the wing structure. e. wing 6. It is a transverse element of f. spar, stringer and beam the wing structure. 7. Distance from the leading to g. rib the trailing edge of the wing.
Read the text again and decide if these statements are true or false. 1. There are two main functions of the wing – to produce lift and to house many vital parts of the aircraft. 2. Movable parts of the wing are located on the leading edge. 3. Span - it is a distance between the wing tips. 4. Light weight is of no importance in an airplane structure. 5. Ribs are longitudinal members of the wing structure. 6. Spars, stringers and beams are spanwise stiffeners of the wing structure. 7. Skin is the covering of the wing structure and it can carry structural loads.
These are the answers. What are the questions? 1. – the wings. 2. – a wing root, an intermediate section and the wing tip. 3. – on the trailing edge. 4. – chord. 5. – longitudinal and transverse elements.
Vocabulary Focus
Match the synonyms. A B Wing Rear edge Front edge Bay Shape Engine Covering Airfoil Section Form Trailing edge Skin Power plant Leading edge
Match the antonyms. A B Leading Secondary Take off Fixed Primary Weaken Root Trailing Different Landing Reinforce Tip Transverse Similar Movable Longitudinal
|
||||||||
|