МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
LISTENINGAn Interview with a Famous Traveller 1.You are going to listen to an interview with a famous traveller. As the host of the talk-show says, “He has been everywhere and seen everything.” · Where has he been, do you think? · What has he done to become so famous? · Write down your ideas. Now listen to the beginning of the interview to see whether you have guessed correctly. 2.Richard Mills recalls the story of his rescue in the Sahara. · Try to guess what happened in the Sahara and how Richard was rescued. · In the story Richard uses several phrasal verbs. Listen to the story again and write them down. What do they mean? Now, tell the story of Richard’s Sahara rescue using the verbs. 3.In the second half of the interview Richard talks about his next expedition. What is it going to be, do you think? Listen to the second half of the interview and take notes to make up its outline. Outline 1) where? 2) preparations/ training 3) anticipated problems 4) equipment 5) how long will it take? pace? 6) food 7) photographs 8) book Imagine that you are writing a short article about R. Mills’ polar expedition after he has returned. (Sum up everything you have learned about Richard’s next expedition. Why is it his most ambitious project so far?) 4. Recall what questions the host of the talk-show asked the traveller. Now, interview Richard Mills after he has returned from his polar expedition. 5. What sort of man is Richard Mills, do you think? What are famous travellers usually like? What makes them climb up Everest, cross the Sahara on foot or sail across the Atlantic in a rowing boat risking their lives and overcoming countless hardships? HAVE YOUR SAY 1. S. Leacock writes that a traveller is going to find all through the trip the most striking difference between travel as it is pictured in the Guide Book and travel as it is in fact. Do you agree? Why is that so? Perhaps, one shouldn’t read guide-books at all if one doesn’t want to face disillusionment, then? 2. How can one enjoy their travels in full? What should you do and what shouldn’t you do? Make up a list of DOs and DON’Ts.
|
||||||||
|