МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Complete the sentences with the proper modal verb.a) Permission 1. Janet: Can I smoke in the house? Mrs Jones: Well, you can smoke in your room but you can’t smoke in the kitchen. 2. Janet: … I make a call? Mrs Jones: Yes, you can, but you have to pay for the calls you make. 3. Janet: … I keep a cat? Mrs Jones: No, I’m sorry you can’t. I don’t want animals in the house. b) Ability 1.George has traveled a lot. He … speak four languages. 2.Tom … drive but he hasn’t got a car. 3.He can’t play tennis very well now but he … play quite well when he was younger. 4.She can’t run very fast now but when she was at school she … run faster than anyone else. 5.I looked very carefully and I … see a figure in the distance. 3.21 Obligation and advice. Choose the best for these sentences. 1.It’s very early. We must / don’t have to leave now. 2.We can go to the cinema tonight. I must / don’t have to work. 3.You look tired. You should/ mustn’t have a holiday. 4.That’s a great film. You don’t have to / should see it. 5.His leg is broken. We should / must phone the doctor. 6.These windows are dirty. You must / should clean them more often. 7.Peter drives too fast. He should / must drive more carefully. 8.He owes you a lot of money. You shouldn’t / mustn’t lend him any more. 9.I’m sorry I couldn’t come yesterday. I should / had to work late. 10.Many children in Britain have to / should wear uniforms when they go to school. 3.22 Say what we mustandmustn’t do at table. 1.We … speak with our mouth full. 2.We … put the table napkin on our knees. 3.We … reach across for the salt.4.We … use the fork and knife properly. 5.We … put our elbows on the table. 6.We … wave the knife or the fork in the air. 7.We … lift a soup bowl to our mouth. 8.We … eat noiselessly. 3.23 Choose the correct preposition.
1.Hurry up! Our bus leaves on/in an hour. 2.In the picture Jerry is sitting among/between Alex and Ted. 3.The postman is in/at the door. He’s got some letters for us. 4.Father goes to work in/by car every morning. 5.I’m meeting Peter for coffee on/at Tuesday. 6.Be careful as you walk across/along the street. 7.I go to the University on/by foot.
TEST 1 Read the text about Russian Nobel prize winners and say if the statements are true or false.
|
||||||||
|