Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



SECTION I. ENGLISH FOR TELEPHONING

Useful vocabulary

For successful telephoning in English

Answering the phone Good morning/afternoon/evening, York Enterprises, Elizabeth Jones speaking.
Asking for the caller’s name Who’s calling, please? Could I take your name, please?
Introducing yourself This is Paul Smith speaking. Hello, this is Paul Smith from Smith Brothers Ltd.
Asking for someone Could I speak to John Martin, please? I’d like to speak to John Martin, please. Could you put me through to John Martin, please? Could I speak to someone who …
Explaining absence I’m afraid Mr. Martin isn’t in at the moment. I’m sorry, he’s in a meeting at the moment. I’m afraid he’s on another line at the moment.
Putting someone on hold Just a moment, please. Could you hold the line, please? Hold the line, please.
Problems I’m sorry, I don’t understand. Could you repeat that, please? I’m sorry, I can’t hear you very well. Could you speak up a little, please? I’m afraid you’ve got the wrong number. I’ve tried to get through several times but it’s always engaged. Could you spell that, please?
Putting someone through (connecting someone) One moment, please. I’ll see if Mr Jones is available. I’ll put you through. I’ll connect you. I’m connecting you now.
Taking a message Can I take a message? Would you like to leave a message? Can I give him/her a message? I’ll tell Mr Jones that you called. I’ll ask him/her to call you as soon as possible.

 




Переглядів: 461

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Text I. Business Telephoning Etiquette

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.