МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Text I. Business Telephoning EtiquetteProper Telephone Etiquette is more important than ever in today’s business environment. Much of our business communications takes place on the phone: in the office, at home, in the car, virtually anywhere. In this area, proper phone technique can make or break deals or relationships. The following are some guidelines to help you use the phone as a power tool. First is the greeting. When answering the phone for business, be sure to identify yourself (and your company, if applicable). If answering someone else’s line, be sure to include their name in your greeting, so that the other party does not think they have reached a wrong number. For example, if answering Jim Smith’s line, Bob Johnson would answer the phone “Jim Smith’s line, Bob Johnson speaking” and then take a message or handle the call, depending on how your office works. When you are the person making the call, be sure to use proper phone etiquette from the start. You want to be sure to be polite to the “gatekeepers” i.e. secretaries, receptionists etc. that answer the phone for your business contact, as they are the ones who have the power put you through, (or not) at 4:55 pm on Friday, when their boss is getting ready to leave the office. They may sit outside of the office, but they too have influence and power so a greeting such as “Good morning, this is Penny Jones, I’m returning a call from John Jones, is he available?” It would also be wise to learn the names of the top assistants, and use their names to make them feel noticed and important. Some business relationships, especially in fields like sales and marketing, start or stall right at the front desk. When you have reached the party, if your call has been expected, remind them of the prior conversation and appointment. People get busy and can seem surprised until you remind them of where they should remember you from. If your call is not expected, unless it will be a short call, ask the party if they have the time for you. Calling unannounced is much like “dropping in” and you shouldn’t overstay unless invited. If the other person does not have time, briefly state the purpose of your call and ask for an appointment to follow up at a later time.
|
||||||||
|