МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
POWER WORDSCertain words are used frequently by recruiters in their job descriptions. You can study recruiters' advertisements and job descriptions and try to use these words in your CV and covering letter. The most powerful words are verbs. And the most powerful verbs are action verbs. (Action verbs describe dynamic activity, not state). So you should use plenty of action verbs matched to your skills, and use them in the active form, not the passive form. Which of these two sentences do you think is the more powerful?
Active form: I increased sales by 100%. Passive form: Sales were increased by 100%.
Here is a list of typical action verbs categorized by skills: · Communication skills: address, arbitrate, correspond, draft, edit, lecture, mediate, motivate, negotiate, persuade, present, publicize, reconcile, speak, write · Management skills: assign, attain, chair, co- ordinate, delegate, direct, execute, organize, oversee, plan, recommend, review, strengthen, supervise, train · Research skills: collect, critique, define, detect, diagnose, evaluate, examine, explore, extract, identify, inspect, interpret, investigate, summarize, survey · Technical skills: assemble, build, calculate, devise, engineer, fabricate, maintain, operate, overhaul, program, remodel, repair, solve, upgrade · Creative skills:conceptualize, create, design, fashion, form, illustrate, institute, integrate, invent, originate, perform, revitalize, shape · Financial skills:administer, allocate, analyse, appraise, audit, balance, budget, calculate, control, compute, develop, forecast, project · Sales skills:sell, convert, close, deal, persuade, highlight, satisfy, win over, sign · Teaching skills: advise, clarify, coach, elicit, enable, encourage, explain, facilitate, guide, inform, instruct, persuade, stimulate, train.
BRITISH AND AMERICAN ENGLISH There are sometimes differences between British and American English and conventions. Here are some of the most important differences for your CV/resume and covering letter. UK: CV/curriculum vitae US: resumé, resume
UK: covering letter US: cover letter, covering letter
UK: A4 (210 x 297 millimetres) US: Letter (8 1/2 x 11 inches)
UK: Mrs, Miss US: Ms
UK: Dear Sirs US: Gentlemen
UK: Yours faithfully US: Yours truly
UK: Yours sincerely US: Sincerely, Sincerely yours, Yours truly
UK: Managing Director (MD) US: Chief Executive Officer (CEO), General Manager
UK: DD/MM/YY example: 30/12/99 30 December 1999 US: MM/DD/YY example: 12/30/99 December 31st 1999 Summary
|
||||||||
|