МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Questionnaire1.Why do you think it is important to learn English? awork btravel cstudying
2.When did you begin studying English? aone year ago btwo years ago cmore than two years ago
3.Do you ever listen to pop songs in English? 4.Do you ever watch films in English? 5.Do you ever read stories in English? 6.Give yourself a mark out of ten for: aspeaking - __ bgrammar - __ creading – __ dwriting – __ epronunciation – __ fvocabulary – __ glistening – __
Exercise 9. In pair, interview your partner and find out which of these classroom activities he likes doing. · Listening to the cassette · Working in group · Speaking to your partner · Reading · Speaking games · Listening to stories · Writing letters/stories · Acting out situations · Tests · Projects/grammar games · Pronunciation exercises · Crosswords/puzzles · Grammar exercises · Vocabulary exercises · ‘Test yourself’ activities
Exercise 10. In pairs, interview your partner and find out if he is a good student. ARE YOU A GOOD STUDENT? Do you try to speak English in the class? a) usually b) never c) sometimes
When the teacher says something that you don’t understand, what do you do? a) ask the teacher to repeat in your language b) say nothing c) ask another student d) ask the teacher to repeat in English
When you come to the class what do you bring? a) nothing b) your book and a piece of paper с) your copy book, notebook, dictionary
Which of these things do you try to do outside the class? a) listen to songs in English b) read stories in English c) write to a penfriend in English d) watch films in English SCORES 1. a) = 3 b) = 0 c) = 1 2. a) = 1 b) = 0 c) = 1 d) = 3 3. a) = 0 b) = 1 c) = 3 4. 2 points for each answer RESULTS 13 – 17 =You are an excellent student. You will learn a lot this year!!!! 6 – 12 =You are a good student. But think about your learning. What else can you do to improve your English? Under 6= You are waiting for someone to ‘teach’ you English. Remember, it is you who has to learn!
Exercise 11. In English lessons, do you ever: · Feel bored? · Take notes? · Yawn? · Whisper to other students?
THEME II. TOURISM
|
||||||||
|