Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Part III

(… адрес интернет-странички с видеороликами…)

THE “MINI COOPER” ___________

(01:00)

Watch the video and answer the following questions:

1. What kind of video is this?

2. What is the main idea of the track?

3. What title can you give to the video track?

4. Continue the title of the video above.

 

THE MINI GREAT CARS

(01:15)

PRE-LISTENING

1. Do you know the words:

“decade”, “icon”, “trend”, “crowd/crowded”, “highway”, “spirit”, “to handle”?

WHILE-LISTENING

Watch the whole video and answer the following questions:

2. What kind of video is this?

3. What is the main idea of the track?

Watch the parts of the video and fulfill the tasks:

00:00 – 00:29

4. What is the Mini compared to in the track?

5. How long did it take for “the Mini” to become an “icon”?

00:40 – 00: 46

6. What do the fans of the Mini think of the car?

00:47 – 01:15

7. Fill in the gaps in the following part of the text:

 

… There is no other (1) __________ like a (2) __________. It’s a (3) __________ car that is at (4) __________ in a crowded (5) __________ and equally happy out on a (6) __________ . The new Mini was (7) __________ to capture the spirit of the (8) __________. It had to be (9) __________, handle well and be (10) __________ no matter where it’s driven.  

POST-LISTENING

8. Summarize the idea of the track in 4–6 sentences and present your summary to the class.

 

THE MINI CAR

(05:45)

PRE-LISTENING

1. What do you remember about the Mini from the previous videos?

2. Do you know the words: “significant”, “to launch”, “mile”, “influence”?




Переглядів: 358

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
THE MINI CAR | WHILE-LISTENING

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.