МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||
WHILE-LISTENINGWatch the following parts of the video and fulfill the tasks: 00:45 – 01:39 3. What cars did the Mini leave behind? 01:40 4. How many cars were being produced a day in September and October 1959? 01:50-02:28 5. What was the original Mini-prototype’s speed? What month was the Mini introduced to people? What year did it happen? 02:40 – 03:13; 03:38 - 04:08 6. The 1st interview: the name of the interviewee _______________ the job of the interviewee _______________ what does the interviewee think of the Mini? _____________ 03:45 7. What can you see on the screen? Continue the following sentences: This is a … There are … A Mini is … A new model …. 04:27 – 04:55; 05:23 - 05:33 8. The 2nd interview: the name of the interviewee ______________ the job of the interviewee ______________ what does the interviewee think of the Mini? ____________ 04:54 – 05:24 9. What is the name of the most famous Mini prototype model?
10. Fill in the gaps in the following text:
POST-LISTENING 11. The whole text is: - instructions on how to use the car; - background information about the history of the car; - interviews with craftsmen. ELECTRICAL EQUIPMENT Part I Complete the statements below for you. Then compare your answer with the rest of the class. Which is the most popular way to learn? When I learn to do something practical, I prefer … a) … to see someone demonstrating it. b) … someone to help me do it. c) … to follow a diagram. d) … to try and ask for help if things go wrong. * (“Engineering” Workshop by Lindsey White, OUP; Unit 11, pg.12, ex.1)
|
|||||||||
|